Anbudsoversikt for Hovedbankavtale
Utgått
Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.
Bank- og finansformidlingstjenester
Trondheim kommune, heretter kalt oppdragsgiver, innbyr til åpen anbudskonkurranse i forbindelse med inngåelse av kontrakt på hovedbankavtale for Trondheim kommune. Oppdragsgiver søker å oppnå tilfredsstillende avkastning på sine likvide midler i samsvar med oppdragsgivers finansreglement. Dersom oppdragsgiver oppnår bedre avkastning på sin likviditet ved å plassere andre steder enn hos leverandør, skal oppdragsgiver ha rett til dette. Det skal med andre ord ikke finnes noen begrensninger for plassering av likvide midler utenfor leverandør. Nærmere beskrivelse av oppdraget finnes i vedlegg 1 Kravspesifikasjon og tildelingskriterier.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Prøv Cobrief ProOm anbudet
Kvalifikasjonskrav
Tildelingskriterier
Se hele utlysningen
- Oppdragsgiver
- Tittel
- Hovedbankavtale
- Kategori (CPV)
- Tilleggskategorier (CPV)
- Estimert verdi
- 17 400 000,00 kr
- Kvalifikasjonskrav 1
- Kvalifikasjonskrav 2
- Kvalifikasjonskrav 3
1. Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav: Norske virksomheter skal levere firmaattest. Utenlandske virksomheter skal levere godtgjørelse på registrering i foretaksregister eller i et handelsregister i den staten leverandøren er etablert. 2. Krav: leverandøren skal ha rett til å drive bank i Norge. Dokumentasjonskrav: Konsesjonsbrev fra tilsynsmyndighet om rett til å drive bankvirksomhet.
Krav: Leverandøren skal være kredittverdig, minimum internasjonal kredittrating A- eller tilsvarende kredittvurdering. Kredittverdig mot sikkerhet aksepteres ikke. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å si opp avtalen dersom Leverandør blir nedgradert til under A- etter avtaleinngåelse Dokumentasjonskrav: Kredittvurdering av leverandøren som ikke er eldre enn 6 måneder regnet fra utløpet av tilbudsfristen. Nyeste kredittvurdering skal legges ved tilbudet. Har leverandøren flere slike ratinger, tar oppdragsgiver utgangspunkt i den dårligste ratingen. Eksempelvis er byråer som Fitch, S&P, Moody's og Scope leverandører av slike vurderinger oppdragsgiver legger til grunn.
1. Krav: Det kreves erfaring fra minst 3 tilsvarende oppdrag. Med tilsvarende oppdrag menes oppdrag fra kommuner med over 10.000 innbyggere eller fylkeskommuner. Dokumentasjonsbevis: Leverandøren må på forespørsel kunne fremlegge en liste over de viktigste leveranser eller utførte tjenester de siste tre år, og denne skal som minimum inneholde: - Kort beskrivelse av oppdraget - Størrelse eller verdi på leveransene - Tidspunkt (kontraktsperiode) - Navn på kundene. Kontaktinformasjon til relevante kunder fra listen må kunne fremlegges på forespørsel. 2. Krav: Leverandør skal anvende miljøledelsestiltak ved utførelse av kontrakten. Dokumentasjonskrav: Leverandør er kvalifisert dersom virksomheten har et miljøstyringssystem EMAS, andre anerkjente miljøledelsessystemer i forordning (EF) nr. 1221/2009 artikkel 45 eller andre miljøledelsesstandarder basert på relevante europeiske eller internasjonale standarder fra akkrediterte organer. ISO 14001 og Miljøfyrtårn er eksempler på andre godkjente miljøledelsesstandarder.