Anbudsoversikt for Iglemyr svømmehall - delentreprise for E02 VVA-tekniske anlegg, grunn og landskap

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Anleggs- og veibygging

I økonomiplan 2017 – 2020 har Sandnes Bystyre vedtatt bygging av svømmehall på Iglemyr i Sandnes kommune. I godkjent budsjett er det satt av totalt 233 millioner kroner i investeringsmidler til prosjektet, inklusive blant annet tomte- og prosjekteringskostnader og mva. Svømmehallen er på ca. 5400 m2 og skal inneholde ett hovedbasseng på 25x21 meter, to varmtvannsbasseng, tribune med 250 plasser samt tilhørende rom. Uteområdet skal opparbeides i henhold til utomhusplan og plan for kommunaltekniske anlegg. Gjennomføringsmodell for prosjektet er utførelsesentreprise organisert som delte entrepriser, der alle bygningsfagene er samlet i en hovedentreprise. BH har engasjert egen BL for å koordinere entreprisene. Oppstart grunnarbeider er mars 2018. Entreprenør skal ha kapasitet til å ferdigstille sine arbeider i henhold til kontrakt slik at overtakelsesforretning kan finne sted senest innen 27. januar 2020 (sluttfrist).

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Iglemyr svømmehall - delentreprise for E02 VVA-tekniske anlegg, grunn og landskap
Estimert verdi
25 000 000,00 kr
Kvalifikasjonskrav 1

Firmaattest: Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjon: Firmaattest fra Foretaksregisteret i Brønnøysund. Utenlandske firma: Attester for registrering i faglige register som bestemt ved lovgivning i det land hvor leverandøren er etablert. Attest for skatt og merverdiavgift: Krav: Leverandør skal ikke ha vesentlige restanser for skatt og merverdiavgift, eller det skal foreligge en godkjent nedbetalingsplan. Dokumentasjon: Attest for skatt og merverdiavgift. Attesten bestilles og hentes ut i Altinn. Hvis dette ikke er mulig kan den bestilles hos skatteoppkrever eller Skatteetaten. Utenlandsk firma: Attest utstedt av vedkommende myndighet i leverandørs hjemstat som bekrefter at leverandøren har oppfylt sine forpliktelser vedrørende skatter og avgifter i samsvar med lovbestemmelser i den stat leverandøren er etablert.
Kvalifikasjonskrav 2

Som dokumentasjon vil det bli innhente kredittvurdering fra Experian. Leverandør forutsettes å ha gjort seg kjent med registrerte opplysninger om foretaket og samtykker ved sin innlevering av tilbudet til at opplysningene innhentes og legges til grunn for vurderingen av leverandørens økonomiske forhold. Leverandør kan selv legge ved oppdatert kredittvurdering fra anerkjent kredittvurderingsselskap som viser at leverandøren oppfyller krav til økonomisk og finansiell kapasitet. Kredittvurderingen skal baser seg på siste tilgjengelige regnskap. Firma registrert i andre land enn Norge, skal vedlegge egen kredittvurdering. Dersom leverandøren av gyldige grunner ikke kan fremlegge den dokumentasjon oppdragsgiver har anmodet om, eller er kjent med at krav til økonomisk og finansiell kapasitet ikke kan imøtekommes gjennom kredittvurdering som angitt ovenfor, kan han godtgjøre sin økonomiske og finansielle stilling med andre dokument som oppdragsgiver kan akseptere.
Kvalifikasjonskrav 3

Kompetanse: Opplysninger om utdanning og faglige kvalifikasjoner for de personer som er ansvarlig for gjennomføring av kontrakten, dvs. prosjektleder/byggeleder: 1. Utdannelse, 2. Arbeidserfaring, 3. Prosjekterfaring, herunder: - Oppdraget (kort beskrivelse, herunder entrepriseform) - Kontraktsverdi eks. mva. - Størrelse/antall m2 - Tidspunkt (årstall) for oppdraget - Oppdragsgiver, - Rolle i prosjektet. Erfaring: Som dokumentasjon skal leverandør vedlegge en liste over de viktigste relevante utførelsesentreprisene, herunder spesifikke opplysninger om: - Rollen som entreprenør - Oppdraget (kort beskrivelse) - Kontraktsverdi eks. mva. - Størrelse/antall m2 - Tidspunkt (årstall) for oppdraget - Oppdragsgiver. På bakgrunn av listen skal leverandør oppgi navn og e-postadresse til kontaktperson for de to mest relevante oppdragene. Referanser vil kun bli kontaktet ved behov. Kvalitetssystem: Som dokumentasjon skal leverandør vedlegge attest for firmaets kvalitetssystem/styringssystem utstedt av kompetent uavhengige organer som bekrefter at leverandøren oppfyller anerkjente kvalitetssikringsstandarder som ISO 9001:2008 eller tilsvarende. Oppdragsgiver godtar også annen dokumentasjon som viser at leverandøren har velfungerende system for sikring av kvalitet tilpasset oppdragets art og omfang. Her må det minimum gis en overordnet beskrivelse av innholdet i systemet, herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for oppdraget.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner