Anbudsoversikt for Innføring av brukervalg i hjemmetjenesten

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Helse- og sosial tjenesteyting

Trondheim Kommune trenger kompetanse innen helse- og sosial tjenesteyting for å levere hjemmetjenester til en verdi av 7 200 000 000 NOK. Trondheim kommune har vedtatt å innføre fritt brukervalg for hjemmetjenestene, og søker leverandører som kan levere disse tjenestene. To viktige formelle krav er at leverandøren må ha ansvarsforsikring og være kredittverdig uten sikkerhet.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Innføring av brukervalg i hjemmetjenesten
Estimert verdi
7 200 000 000,00 kr
Kvalifikasjonskrav 1
Ansvarsforsikring
Det forsikrede beløp i leverandørens ansvarsforsikring er følgende: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav: Leverandør må ha lovpålagte forsikringer for sine ansatte og det skal være tegnet en ansvarsforsikring. Dokumentasjonskrav: Tilbyder skal dokumentere dette ved å fremlegge kopi av gjeldende forsikringspoliser.
Kvalifikasjonskrav 2
Øvrige økonomiske og finansielle krav
Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav: Leverandøren skal ha økonomisk og finansiell kapasitet til å utføre oppdraget - Leverandør skal være kredittverdig. Kredittverdig mot sikkerhet aksepteres ikke. For nyoppstarta leverandører er A/N tilstrekkelig. Dokumentasjonskrav: • Kredittvurdering av leverandøren som ikke er eldre enn 6 mnd. regnet fra utløpet av tilbudsfristen. Vurderingen skal basere seg på sist kjente regnskapstall med angivelse av hvordan kredittvurderingen har utviklet seg siste tre år. Resultatet av kredittvurderingen skal fremkomme som en gradert verdi (bokstav eller tall) mot en definert skala. Nyoppstarta leverandører må dokumentere økonomisk kapasitet til gjennomføring av oppdraget ved annen type dokumentasjon, som f.eks. regnskapstall og bankgaranti.
Kvalifikasjonskrav 3
Skatt- og MVA-attester
Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til skatte- og avgiftsinnbetaling. Krav: Tilbyder skal levere skatteattest for merverdiavgift og skatteattest for skatt. Skatteattesten skal ikke være eldre enn 6 måneder regnet fra fristen for å levere forespørsel om å delta i konkurransen. Norske leverandører som ikke er merverdiavgiftspliktige skal fremlegge bekreftelse fra skattemyndighetene om dette. Utenlandske leverandører skal fremlegge attester fra tilsvarende myndigheter som de norske. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 4
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav: Norske selskaper skal legge ved ved firmaattest. Utenlandske selskaper skal vedlegge dokumentasjon på at selskapet er registrert i bransjeregister, eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det landet hvor leverandøren er etablert.
Kvalifikasjonskrav 5
Tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak
Leverandøren anvender følgende tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak, og leverandørens undersøkelses- og forskningsfasiliter er som følger: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav: Leverandøren skal ha et velfungerende kvalitetssikrings-/kvalitetsstyringssystem, ISO 9001 eller tilsvarende. Dokumentasjonskrav: Kopi av gyldig sertifiseringsbevis eller redegjørelse av eget / tilsvarende kvalitetsstyringssystem.
Kvalifikasjonskrav 6
Miljøledelsestiltak
Leverandør kan anvende følgende miljøledelsestiltak i forbindelse med utførelsen av kontrakten: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav: Leverandøren skal ha system og rutiner for å redusere de viktigste miljøbelastningene fra sin virksomhet og skal benytte miljøledelsestiltak gjennom avtaleperioden. Det stilles derfor krav til at virksomheten har et miljøstyringssystem, som for eksempel Miljøfyrtårn, EMAS, ISO 14001 eller tilsvarende. Dersom hele virksomheten er miljømerket med type-1 miljømerke, som Svanemerket eller tilsvarende, godkjennes også dette. Dokumentasjon: Tilbyder skal fylle ut vedlegg 1 - Egenerklæring for miljø, samt legge ved eventuelt sertifikat på miljøstyringssystem.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner