Anbudsoversikt for Innskudspensjon med tilhørende risikodekninger

Brief

Pensjons- og forsikringstjenester

Folketrygdfondet trenger innskuddsbasert pensjonsordning inkludert risikodekninger for alle ansatte, med en kontraktsperiode på 8 år og en maksimal totalverdi på 65 millioner kroner. Tjenestene skal leveres i Oslo, og anskaffelsen vil bli gjennomført som en konkurranse med forhandlinger etter en prekvalifiseringsfase. Leverandøren må ha relevant kompetanse og erfaring fra sammenlignbare oppdrag, samt et godt kvalitetssikringssystem og god tilgjengelighet. Tildelingskriteriene er vektet med 55% for service og kvalitet, og 45% for pris/totalkostnad. Dokumentasjonskrav inkluderer beskrivelse av kompetanse, kvalitetssikringsprosesser, og virksomhetens størrelse.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Innskudspensjon med tilhørende risikodekninger
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Aleksander Smerkerud
Kontakt telefon
+47 23117261
Adresse
Haakon VIIs gate 2, 0161 OSLO
Lokasjon
Estimert verdi
65 000 000,00 kr
Varighet
8 år
Beskrivelse
Oppdragsgiver ønsker å inngå avtale med en leverandør om innskuddsbasert pensjonsordning inkludert risikodekninger for alle ansatte hos oppdragsgiver. Oppdragsgiver har i dag en privat innskuddspensjon i Nordea. Pensjonsordningen skal være i samsvar med lov om innskuddspensjon, lov om foretakspensjon og lov om tjenestepensjon.
Hovedtrekk i prosedyren
Anskaffelsen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 nr. 73 og forskrift om offentlige anskaffelser av 12. august 2016 nr. 974 (over EØS-terskelverdi).
Anskaffelsen skal foretas etter prosedyren konkurranse med forhandling etter forutgående kunngjøring, jfr FOA § 13-1(2). Etter denne prosedyren kan alle interesserte tilbydere levere en forespørsel om å delta i konkurransen.
Denne konkurransen innledes med en kvalifiseringsfase, og Oppdragsgiver vil foreta en prekvalifisering av tilbyderne. Bare de tilbyderne som oppfyller kvalifikasjonskravene og har blitt invitert av Oppdragsgiver vil få anledning til å levere tilbud. Oppdragsgiver planlegger å invitere tre-fem leverandører til å gi tilbud i konkurransen, forutsatt at det mottas minimum fem forespørsler om å delta i konkurransen. Avgjørelsen om hvilke leverandører som inviteres til å inngi tilbud vil basere seg på utvelgelseskriteriene i pkt. 5.
Alle inviterte tilbydere vil få sine tilbud evaluert basert på tildelingskriteriene oppgitt i pkt. 6. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å redusere antall tilbydere slik at tilbyderne med de tre-fem beste tilbudene etter innledende evaluering vil bli invitert til forhandlinger.
I etterkant av forhandlingene vil tilbyderne få anledning til å levere revidert tilbud før det endelige valget av leverandør foretas.
Konkurransedokumentene offentliggjøres i DOFFIN-databasen.
Tildelingskriterium 1
Service/Kvalitet
Service og kvalitet innbefatter kompetanse og kvalitet på forespurt leveranse, produktkvalitet, forhold knyttet til forvaltningen, systemer for kommunikasjon og synliggjøring for ansatt og bedrift. Kriteriet innbefatter også forventet avkastning for medlemmene av ordningen. Kriteriet scores på en skala fra 0 – 5 der 5 er best.
Tildelingskriterium 2
Pris/totalkostnad
Pris forstås her som total kostnad for kontraktsperioden (ikke medregnet nivået på innskudd) inkludert opsjonsperiode. I tillegg til spesifisert medlemsliste skal forespurt informasjon og matriser i Vedlegg 1 kravspesifikasjon fylles ut. Tilbyderen med lavest totalpremie får maksimal poengsum: 5 poeng.
Kvalifikasjonskrav 1

Krav: Leverandøren skal ha relevant kompetanse og faglige kvalifikasjoner. Leverandøren skal ha erfaring fra sammenlignbare oppdrag. Dokumentasjonskrav: Kort beskrivelse av relevant kompetanse for gjennomføring av oppdraget, herunder tekniske eller faglige kvalifikasjoner, aktuelle sertifikater mv. Tilbyder må dokumentere at denne har tilstrekkelig kompetanse og erfaring for å kunne erklære ansvar innenfor fagområdet innskuddspensjon inkludert etterspurte risikodekninger. Krav: Det kreves et godt og velfungerende kvalitetssikrings-system, inkludert styringssystem for personvern, for ytelsene som skal leveres. Dokumentasjonskrav: Tilbyder bes beskrive kvalitetssikringsprosessen både i forhold til oppdragsgiver, internt i organisasjonen og i forhold til underleverandører. Krav: Leverandøren skal ha god tilgjengelighet og gjennomføringsevne. Dokumentasjonskrav: Redegjørelse for virksomhetens størrelse, bruk av/behov for underleverandører og til hvilke oppgaver.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    19. mai 2025, 11:07

  2. Frist for spørsmål

    11 døgn

    2. juni 2025, 21:30

  3. Frist for innlevering

    25. juni 2025, 10:00

  4. Invitasjon til å levere tilbud

    29. juni 2025, 22:00

Se aktive konkurranser som ligner