Moss Kommune
Drivstoff fra pumpe, elbillading og bilvask
Moss Kommune trenger drivstoff fra pumpe, forbruksrekvisita til kjøretøy, utvendig (maskin) bilvask og elbillading. Alle varer og tjenester skal tilbys i Moss kommune.
Moss Kommune har til hensikt å inngå avtale med Bimo AS for levering av en feiebil som bruker biogass og oppfyller spesifikke krav til feiehastighet, oppsamlingssystem og tømmemuligheter.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Prøv Cobrief ProMoss kommune har behov for å anskaffe en feiebil i mellomstørrelsen (4,5-6 m3). Kommunen har til mål å redusere sine utslipp, men kan ikke benytte en elektrisk drevet da dette ikke tilfredsstiller våre behov for påfølgende skift a 8 timer. Vi har derfor landet på at biogass best oppfyller våre behov. Vi har et behov for høy feiehastighet for å øke vår kapasitet. Feiehastighet skal kunne overstige 9 km/t i praktisk bruk. Bilene vi har i dag har konvensjonelle sugeslanger som oppsug og disse tetter seg fort med løv og kvist. Spesielt om feiehastigheten økes. Feiebilen vi skal anskaffe har elevatoroppsamling, hvor vi på prøvekjøring opplever at vi eliminerer denne problemstillingen. Grunnet svevestøvproblematikk i bymiljøet vinterstid er det nødvendig at feiebilen skal kunne feie uten bruk av vann. Grunnet lange transportavstander fra feieområdene til deponi av feiemasser er vi avhengig av høytløft på tømming av kasse. Fortrinnsvis på traktorhenger, uten å måtte sette ned container/flak.
Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav
Se konkurransedokumentene for tildelingskriterier
Moss Kommune trenger drivstoff fra pumpe, forbruksrekvisita til kjøretøy, utvendig (maskin) bilvask og elbillading. Alle varer og tjenester skal tilbys i Moss kommune.
Moss Kommune trenger industrimaskiner og storhusholdningsapparater til kommunens virksomheter som helseinstitusjoner, storkjøkken, skoler og barnehager.
Ullensvang Kommune trenger nye og brukte kjøretøy under 3.5t gjennom en dynamisk innkjøpsordning, med en maksimal totalverdi på 19 millioner kroner. Anskaffelsen har som mål å inkludere en størst mulig andel nullutslippskjøretøy og minimere driftskostnader, samtidig som den fremtidige bilflåten skal bli mer miljøvennlig. Det vil også være etterspørsel etter kjøretøy med fossilfritt drivstoff, men der ladeinfrastruktur eller fyllestasjoner mangler, vil fossilt drivstoff være nødvendig. Kvalifikasjonskravene er nærmere angitt i konkurransegrunnlaget.
Renovasjonsselskapet For Drammensregionen Iks trenger to chassis til renovasjonsbiler som skal benytte biogass som drivstoff, med en kontraktsvarighet på 6 måneder. Chassisene skal registreres av leverandøren etter at eksisterende påbygg er flyttet over, og det skal også tilbys serviceavtale på chassisene. Norsk Scania AS har en lignende kontrakt i dag.
Kongsvinger Kommune, på vegne av Glåmdal Interkommunale Renovasjonsselskap (GIR) og Solør Renovasjon IKS (SOR), etablerer en dynamisk innkjøpsordning for leasing og kjøp av renovasjonsbiler, med en maksimal totalverdi på 113,5 millioner kroner over 10 år. Ordningen omfatter primært chassis, påbygg, serviceavtaler og vedlikeholdsavtaler, og skal dekke behovet for renovasjonsbiler i Innlandet.