Anbudsoversikt for Juridiske tjenester off.anskaffelser og entrepriserett, rammeavtale

Brief

Juridiske tjenester

Drammen Eiendom KF trenger juridiske tjenester innen offentlige anskaffelser og entrepriserett for en rammeavtale med en estimert årlig verdi mellom 500.000 og 1.500.000 kroner, og en maksimal totalverdi på 12,5 millioner kroner. Tjenestene inkluderer både muntlig og skriftlig juridisk bistand og skal leveres i Viken. Anskaffelsen har liten innvirkning på klima og miljø, og volumet kan variere avhengig av oppdragsgivers behov og budsjettsituasjon. Tildelingskriteriene finner du i konkurransegrunnlaget.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Juridiske tjenester off.anskaffelser og entrepriserett, rammeavtale
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Jacob Sebastian Scheid
Kontakt telefon
+47
Adresse
Hans Kiærs gate 1E, 3041 DRAMMEN
Lokasjon
Beskrivelse
Konkurransen gjelder levering av juridiske tjenester tilknyttet offentlige anskaffelser og entrepriserett. Anskaffelsen omfatter både muntlig og skriftlig juridisk bistand. Det er viktig å bemerke at offentlige anskaffelser ikke handler om gjennomføring av offentlige anskaffelser, men diverse juridiske tjenester tilknyttet fagfeltet. Anskaffelsens verdi anslås til: NOK 500.000-1.500.000,- eks. mva per år. Maksimalverdi for hele avtaleperioden, inkludert eventuelle opsjoner og forventet prisstigning: NOK 12.500.000,- eks mva. Behovet er usikkert. Volumet kan variere både opp og ned, og vil i avtaleperioden være avhengig av blant annet oppdragsgivers behov, aktiviteter, budsjettsituasjon og andre rammefaktorer. Denne anskaffelsen er etter sin art vurdert til å ha en uvesentlig innvirkning på klima og miljø, jf. forskriftens §7-9, femte ledd. Begrunnelsen for dette er at anskaffelsen gjelder kjøp av konsulentbistand/rådgivningstjenester der oppdragsgiver er avskåret fra å påvirke klima og miljøpåvirkningen, siden krav og kriterier som retter seg mot disse elementene ikke vil ha tilstrekkelig tilknytning til leveransen. Jf, DFØs miljøveileder. For nærmere informasjon viser vi til anskaffelsesdokumentene.
Hovedtrekk i prosedyren
Konkurransen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 nr. 73 (LOA) med tilhørende forskrift av 12. august 2016 nr. 974 (FOA), samt de bestemmelser som fremgår av dette konkurransegrunnlaget. Konkurransen gjennomføres som Åpen tilbudskonkurrans etter forskriftens Del I og II, særlige tjenester Ved denne prosedyreformen kan alle interesserte leverandører levere tilbud. Oppdragsgiver planlegger å tildele kontrakt uten å ha dialog med leverandørene utover å foreta eventuelle avklaringer/korrigeringer. Dialog gjennom forhandlinger kan likevel bli gjennomført dersom oppdragsgiver, etter at tilbudene er mottatt, vurderer det som hensiktsmessig. Dersom oppdragsgiver velger å forhandle vil det skje en første utvelgelse etter en vurdering av tildelingskriteriene som er oppgitt i punkt 1.4.1, med den vektingen som er oppgitt der. Det presiseres imidlertid at ingen leverandører kan forvente dialog om sitt tilbud og derfor må levere sitt beste tilbud innenfor tilbudsfristen. Anskaffelsen er kunngjort i DOFFIN-databasen.
Kvalifikasjonskrav 1
Attester for skatt og MVA
Kvalifikasjonskrav 2
Øvrige økonomiske og finansielle krav: Økonomisk og finansiell stilling

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    23. apr. 2025, 12:13

  2. Frist for spørsmål

    15. mai 2025, 22:00

  3. Frist for innlevering

    6 døgn

    28. mai 2025, 10:00

  4. Startdato for avtale

    24. juni 2025, 00:00

  5. Sluttdato for avtale

    23. juli 2027, 00:00

Se aktive konkurranser som ligner