*KUNNGJØRING KONTRAKTSINNGÅELSE*Anskaffelsen omhandler nytt elektronisk tøyløsningssystem til Nytt Sykehus i Drammen.Hovedtrekkene i prosedyrenNytt sykehus i Drammen er planlagt med elektronisk tøyløsning for håndtering av personaltøy. Formålet med tøylogistikksystemet er å effektivisere og automatisere prosessene rundt håndtering av personaltøy, og sørge for nøyaktig sporing og oversikt over beholdningen. For å oppnå dette, skal systemet ha følgende funksjoner: Automatisk registrering av mottatt tøy fra vaskeritjenesteleverandøren. Registrering av uttak og retur av personaltøy for hver ansatt, for å sikre ansvarlig bruk og minimere tap. Nøyaktig og oppdatert beholdningsoversikt som kan informere om behovet for etterfylling. Kapasitet til å betjene det nødvendige antall ansatte innenfor angitt tid. For å muliggjøre automatisk identifisering og sporing av tøyet, vil det benyttes RFID-brikker (UHF) som er sydd inn i plaggene/arbeidstøyet. Videre er det en overordnet målsetting å benytte GS1-referansearkitektur1, som allerede er etablert i HSØ/NSD, for automatisk sporing og lokalisering. Den elektroniske tøyløsningen som anskaffes skal integreres inn i den etablerte infrastrukturen. Dette er avgjørende for å sikre en sømløs operasjonell effektivitet. Nytt sykehus i Drammen vil ha to utleveringsrom i kjelleren i tilknytning til garderobeområde i bygg A og bygg B. Hvert utleveringsrom skal være i stand til å betjene opptil 475 ansatte med personaltøy i løpet av en 30- minutters periode, som for eksempel ved starten av morgenvakten. For å klarer dette, kreves en svært effektiv utleveringslogistikk.