Anbudsoversikt for Kjøp av arbeidsklær, sko og verneutstyr

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Yrkes- og arbeidsklær

Oslo kommune ved Utviklings- og kompetanseetaten, avdeling for innkjøpstjenester inviterer til åpen anbudskonkurranse i forbindelse med inngåelse av rammeavtale for kjøp av arbeidsklær, sko og verneutstyr. Samkjøpsavtalen skal dekke Oslo kommunes behov for arbeidsklær, sko og verneutstyr samt behovet for reparasjon og tilpasning av arbeidsklær på en måte som bidrar til et mer bærekraftig forbruk i kommunen. Anskaffelsen har som formål å dekke behovet for bekledning og sikkerhetsutstyr til personell i tjeneste.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Tittel
Kjøp av arbeidsklær, sko og verneutstyr
Kategori (CPV)
Estimert verdi
130 000 000,00 kr
Varighet
24 måneder
Kvalifikasjonskrav 1

KRAV: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. DOKUMENTASJONSKRAV: Norske selskaper: Firmaattest Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert
Kvalifikasjonskrav 2

KRAV: Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. DOKUMENTASJONSKRAV: Foretakets siste årsregnskap inklusive noter, styrets årsberetning og revisjonsberetning, samt nyere opplysninger som har relevans for foretakets regnskapstall. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente kredittvurdering på eget initiativ.
Kvalifikasjonskrav 3

KRAV: Leverandøren skal ha god erfaring fra tilsvarende oppdrag. Med tilsvarende oppdrag menes større leveranser av arbeidsklær, sko og verneutstyr. DOKUMENTASJONSKRAV: Kort beskrivelse av de viktigste leveranser de siste tre år. For å sikre tilstrekkelig konkurranse kan også dokumentasjon for leveranser som leverandøren har utført for inntil seks år siden bli tatt i betraktning. Beskrivelsen må inneholde opplysninger om kontraktens verdi, tidspunkt for levering, antall leveringspunkter samt navn på oppdragsgiver og en beskrivelse av oppdragets innhold. KRAV: Leverandøren skal kapasitet til å gjennomføre kontrakten. DOKUMENTASJONSKRAV: En beskrivelse av leverandørens gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke og antallet medarbeidere i ledelsen i løpet av de siste tre årene. KRAV: Leverandøren skal ha et kvalitetssikringssystem relevant for kontraktens innhold. DOKUMENTASJONSKRAV: En beskrivelse av leverandørens metoder for kvalitetssikring. Alternativt: Attest for firmaets kvalitetssikringssystem utstedt av uavhengige organer som bekrefter at leverandøren oppfyller visse kvalitetssikringsstandarder, eksempelvis ISO 9001:2015. KRAV: Det kreves at leverandøren har iverksatt miljøledelsestiltak som sikrer at leverandøren er egnet til å oppfylle kontraktens miljøbestemmelser (se kontraktens punkt 6.4). Med dette menes at leverandøren har metoder for å arbeide aktivt og systematisk med å redusere negativ miljøpåvirkning fra virksomhet knyttet til utførelsen av denne kontrakt. DOKUMENTASJONSKRAV: En beskrivelse av leverandørens miljøledelsestiltak. Dersom leverandøren har attester fra uavhengige organer som dokumenterer miljøledelsessystemet, kan disse fremlegges som dokumentasjon. Det vises i denne forbindelse til EU-ordningen for Miljøstyring og miljørevisjon (EMAS), andre anerkjente miljøledelsessystemer i forordning (EF) nr. 1221/2009 artikkel 45 som Miljøfyrtårn eller tilsvarende, og andre miljøledelsesstandarder basert på relevante europeiske eller internasjonale standarder fra akkrediterte organer som ISO 14001 eller tilsvarende. KRAV: Det kreves at Leverandøren har implementert tiltak og systemer som sikrer at leverandøren er egnet til å oppfylle sosiale kontraktskrav i samkjøpsavtalens punkt 6.5 Med dette menes at Leverandøren har implementert tiltak og systemer som brukes i leverandørens arbeid for å sikre respekt for grunnleggende menneske- og arbeidstakerrettigheter i egen virksomhet og i leverandørkjeden. DOKUMENTASJONSKRAV: En beskrivelse av Leverandørens systemer for å arbeide med aktsomhetsvurderinger i henhold FNs veiledende prinsipper for næringsliv og menneskerettigheter (UNGP) og OECDs retningslinjer for flernasjonale selskaper. Dokumentasjonen skal inneholde: Policy/retningslinjer eller tilsvarende dokument som forplikter Leverandøren til å gjøre aktsomhetsvurderinger med hensyn til grunnleggende menneske- og arbeidstakerrettigheter for egen virksomhet. Beskrivelser av Leverandørens prosesser og rutiner for hvordan virksomheten jobber med aktsomhetsvurderinger. Retningslinjer for etisk handel (Code of Conduct (CoC)/Supplier Code of Conduct), eller tilsvarende dokument for leverandørkjeden, som ivaretar oppdragsgivers kontraktsvilkår. Beskrivelse av hvordan Leverandøren vil innhente og vedlikeholde oversikt over opprinnelsesland og produksjonssteder for varene i denne kontrakt. Leverandører oppfordres til å bruke svarskjema bilag 4 Svarskjema sosiale kvalifikasjonskrav for å besvare det sosiale kvalifikasjonskravet.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner