Anbudsoversikt for Kjøp av avfallsbeholdere - Halden kommune
Utgått
Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.
Brief
Avfallshåndteringsutstyr
Rammeavtale for anskaffelse av avfallsbeholdere til Halden og Aremark kommuner
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Prøv Cobrief ProOm anbudet
Kvalifikasjonskrav
Tildelingskriterier
Se hele utlysningen
- Oppdragsgiver
- Tittel
- Kjøp av avfallsbeholdere - Halden kommune
- Kategori (CPV)
- Varighet
- 24 måneder
- Kvalifikasjonskrav 1
- Kvalifikasjonskrav 2
- Kvalifikasjonskrav 3
Krav 1: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav 1: - Norske selskaper: Firmaattest -Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister, eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.
Krav 2: Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til skatte- og merverdiavgifts-innbetaling. Dokumentasjonskrav 2: -Attest for skatt og merverdiavgift. -Attest for skatt og merverdiavgift utstedes enten av det lokale skattekontoret eller skatteoppkreverkontoret der hvor leverandøren har sitt hovedkontor. Attesten hentes ut fra Altinn.no. Attesten skal ikke være eldre enn 6 måneder fra tilbudsfristens utløp. Norske leverandører som ikke er merverdiavgiftspliktige skal fremlegge bekreftelse fra skattemyndighetene om dette. Utenlandske leverandører skal fremlegge attester fra tilsvarende myndigheter som de norske. Krav 3: Leverandøren skal ha en økonomisk og finansiell soliditet som gir oppdragsgiver trygghet for at leverandøren vil være økonomisk levedyktig i hele avtaleperioden. Kredittverdigheten som legges til grunn for å bli kvalifisert for denne konkurransen er A (kredittverdig). Leverandører med lavere rating vil bli avvist. Dokumentasjonskrav 3: Revidert årsregnskap for de siste to år. Utvidet kredittvurdering/rapport, ikke eldre enn 3 måneder, fra et offentlig godkjent kredittvurderingsselskap som inneholder kredittvurdering av leverandøren – typisk angitt ved bokstavkarakter eller kortfattet tekst, samt forklaring til disse. Rapporten skal basere seg på siste kjente regnskapstall. Dato må tydelig fremkomme. Selskaper uten tilfredsstillende kredittvurdering, nystartede selskaper med kredittrating AN, enkelte utenlandske selskaper eller selskaper uten innrapporteringsplikt til Brønnøysundregistrene vil ikke alltid kunne dokumentere at kravet er tilfredsstilt. I slike tilfeller vil det likevel kunne kompenseres med tilfredsstillende kredittvurdering som gir en tilsvarende sikkerhet for gjennomføringsevnen. Slik alternativ dokumentasjon skal følge som en del av tilbudet. Dersom leverandøren har gyldige grunner til ikke å kunne fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiver har anmodet om, kan leverandøren godtgjøre sin økonomiske og finansielle stilling med ethvert annet dokument som oppdragsgiver anser egnet.
Krav 4: Erfaring Det kreves god erfaring fra tilsvarende oppdrag/leveranser. Dokumentasjonskrav 4: Beskrivelse av leverandørens mest relevante oppdrag/leveranse av avfallsbeholdere i løpet av de siste 3 årene, herunder opplysninger om verdi, tidspunkt, samt navnet på den offentlige eller private mottaker med kontaktinformasjon for ev. referanseinnhenting. Krav 5: Det kreves et velfungerende kvalitetssystem. Dokumentasjonskrav 5: Beskrivelse og dokumentasjon av leverandørens kvalitetssystem. Krav 6: Det er et krav at tilbyder har et miljøstyringssystem. Dokumentasjonskrav 6: Det skal legges ved en beskrivelse av leverandørens miljøpolitikk og miljømål. Dette skal dokumenteres gjennom godkjente sertifikat (eks. ISO 14001, EMAS, Miljøfyrtårn eller tilsvarende), alternativt en beskrivelse av leverandørens eget miljøstyringssystem.