Volda Kommune
Kompakt leddstyrt redskapsbærer 4 WD
Volda Kommune trenger en kompakt leddstyrt redskapsbærer 4 WD, med en maksimal totalverdi på 2,4 millioner kroner. Tildelingskriteriene er pris (90%) og leveringstid (10%).
Tildelt
Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.
Anleggsmaskiner og utstyr
Sogndal kommune har inngått en avtale med Pon Equipment AS om kjøp av en ny eller nyere brukt hjullaster for snørydding, kantklipping, steinkjøring, grusing, strøing, børsting, slodding, gaffeltruck, løfting av tunge gjenstander, og kjøring i terreng og trange områder i Vestland. Avtalen har en varighet på 5 år og en verdi på 1,709 millioner kroner, og inkluderer service og garanti. Kommunen tar en Volvo L60 som innbytte. Det var 3 tilbud i konkurransen.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Prøv Cobrief ProSogndal kommune har behov for å kjøpe ein større hjullastar enn den kommunen har. Bruksområde av hjullastar er mellom anna snørydding, kantklypping, steinkøyring, grusing, strøing, børsting, slodding, gaffeltruck, løfting av tunge gjenstandar, køyring i terreng og tronge områder. Maskinen vil vere i beredskap, særleg i vinterhalvåret, og må ha god driftsstabilitet. Hjullasteren skal vere ny eller nyare brukt. Leverandør må kunne gjere service på maskinen. Kommunen har ein Volvo L60 som leverandør skal ta som innbytte.
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.
Beskrivelse
Pris på hjullaster med innbyttemaskin trukket fram + service/garantiavtale i 5 år
Beskrivelse
utvida garanti og service
Beskrivelse
Miljø- og klimakrav er brukt som minstekrav i kravspesifikasjonen i staden for i evalueringa. Hovudutslepp knytt til ein hjullastar er knytt til utslepp ved bruk og utslepp ved produksjon. Det er ikkje aktuelt å be om ei nullutslepps-maskin da Sogndal kommune ikkje har infrastruktur til å betene dette. Det er også ein maskin som skal gå i beredskap, særleg om vinteren. Kommunen har ikkje ein stor maskinpark og har ikkje høve til å ta høgde for lading i ein situasjon der ein er avhengig av maskinen. Oppdragsgjevar har stilt minimumskrav om siste motorteknologi og at maskinen skal vere CE-merka. Utslepp til produksjon er tatt høgde for å krevje ein lang serviceavtale, og å tillate leveranse av bruktmaskin. Sett i samanheng med kommunen sitt behov er det klart at desse minstekrava gir betre klima- og miljøeffekt, jf. FOA § 7-9 (4) enn å evaluere. I tillegg ønskjer oppdragsgjevar lengre garantitid og evaluerer dette positivt med 10% vekting.
Volda Kommune trenger en kompakt leddstyrt redskapsbærer 4 WD, med en maksimal totalverdi på 2,4 millioner kroner. Tildelingskriteriene er pris (90%) og leveringstid (10%).
Ngir Drift AS trenger en ny sorteringsmaskin med en egenvekt på minimum 23 tonn, inkludert reparasjonstjenester og opsjoner på serviceavtale, for en kontrakt på 7 år i Vestland. Tildelingskriteriene er pris (40%), kvalitet (20%), levering (10%) og klima- og miljøhensyn (30%). Kvalitet evalueres basert på sorteringsmaskinens funksjon og driftssikkerhet (inkludert tekniske kvaliteter, tilgjengelighet og responstid på reparasjonstjenester, garantiomfang og vilkår for serviceavtaler), levering basert på forpliktende leveringstid og plan for prøvedrift/opplæring, og klima- og miljøhensyn basert på konkrete tiltak utover minstekrav.
Oslo Kommune Utviklings- Og Kompetanseetaten trenger hjullastere for å levere til Oslo kommunes virksomheter til en verdi av 78 millioner NOK. Det skal etableres en dynamisk innkjøpsordning (DPS) for kjøp av hjullastere. To viktige formelle krav er at leverandøren må ha tilstrekkelig økonomisk kapasitet og være et lovlig etablert foretak.
Tromsø Kommune trenger en hjullaster (18,5 - 21,9 tonn) til sommer- og vintervedlikehold.
Tromsø Kommune trenger en hjullaster på 14–17,5 tonn.