Anbudsoversikt for Kjøp av renholdstjenester (Område 2A og 2B)

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Renholdstjenester, drift og vedlikehold

Kontrakten gjelder kjøp av renholdstjenester ved bestemte tjenestesteder/lokasjoner, som heretter samlet blir kalt «Område 2A og 2B».

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Kjøp av renholdstjenester (Område 2A og 2B)
Kategori (CPV)
Estimert verdi
160 000 000,00 kr
Kvalifikasjonskrav 1

Krav 1 Skatter og avgifter: Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til skatte- og avgiftsinnbetaling i det land han er etablert i. Dokumentasjonskrav: Attest for skatt og merverdiavgift. Attesten hentes ut fra Altinn.no. Attesten skal ikke være eldre enn 6 måneder fra tilbudsfristens utløp. Norske leverandører som ikke er merverdiavgiftspliktige skal fremlegge bekreftelse fra skattemyndighetene om dette. Utenlandske leverandører skal fremlegge attester fra tilsvarende myndigheter som de norske. Krav 2 Registrert i handelsregister eller foretaksregister: Leverandør skal være registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i landet leverandøren er etablert i. Dokumentasjonskrav: Norske selskaper: Firmaattest. Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister, eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert. Krav 3 Godkjenning fra Arbeidstilsynet: Leverandøren skal være godkjent av Arbeidstilsynet og oppført i tilsynets register over godkjente renholdsvirksomheter. Dokumentasjonskrav: Dokumentasjon som viser at leverandøren er godkjent av Arbeidstilsynet og oppført i tilsynets register over godkjente renholdsvirksomheter.
Kvalifikasjonskrav 2

Krav 4 Økonomi: Leverandøren skal ha en økonomisk og finansiell soliditet som gir oppdragsgiver trygghet for at leverandøren vil være økonomisk levedyktig i hele avtaleperioden. Dokumentasjonskrav: Utvidet kredittvurdering/rapport, ikke eldre enn 3 måneder, fra et offentlig godkjent kredittvurderingsselskap, med karakteren A (kredittverdig) eller tilsvarende eller bedre rating. Rapporten skal basere seg på siste kjente regnskaps-tall. Dato må tydelig fremkomme. Dersom leverandøren har gyldige grunner til ikke å kunne fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiver har anmodet om, kan leverandøren godtgjøre sin økonomiske og finansielle stilling med ethvert annet dokument som oppdragsgiver anser egnet.
Kvalifikasjonskrav 3

Krav 5 Gjennomføringsevne: Det kreves at leverandøren har en organisasjon som har kapasitet og kompetanse til å gjennomføre i henhold til denne kontrakt. Dokumentasjonskrav: En beskrivelse av leverandørens tekniske personell eller tekniske enheter leverandøren disponerer over til oppfyllelse av kontrakten. Krav 6 Erfaring: Det kreves at leverandøren har meget god erfaring med tilsvarende oppdrag. Med tilsvarende oppdrag menes faste oppdrag av tilsvarende størrelse og innhold for tilsvarende bygg, som gjeldende denne kontrakt. Dokumentasjonskrav: Liste over de viktigste renholdsleveranser de siste tre år, herunder opplysninger om verdi, tidspunkt, navnet på oppdragsgiver med kontaktinformasjon, samt en kort beskrivelse av leveransens art og innhold, type bygg og areal i m². Det skal oppgis minimum 6 referanser som dekker minst 3 av oppdragstypene skole, barnehage, omsorgsbolig/pleiehjem/institusjon. Vedlegg 7 «Mal for referanseoversikt» skal fylles ut og vil bli benyttet til kvalifiseringsformål. Krav 7 Kvalitetsstyringssystem: Det kreves et godt og velfungerende kvalitetsstyringssystem for de ytelser som skal leveres. I begrepet kvalitetsstyringssystem ligger det bl.a. at leverandøren har en bevissthet rundt eksempelvis kvalitetsmål, planlegging, sikring, avvikshåndtering, kvalitetsforbedring og datasikkerhet. Dokumentasjonskrav: Kopi av sertifikat for kvalitetsstyringssystem i henhold til ISO 9001:2015 eller tilsvarende sertifikat eller redegjørelse for leverandørens kvalitetsstyringssystem. Krav 7 Kvalitetsstyringssystem Det kreves et godt og velfungerende kvalitetsstyringssystem for de ytelser som skal leveres. I begrepet kvalitetsstyringssystem ligger det bl.a. at leverandøren har en bevissthet rundt eksempelvis kvalitetsmål, plan-legging, sikring, avvikshåndtering, kvalitetsforbedring og datasikkerhet. Krav 8 Miljøledelsessystem: Det kreves systemer og rutiner som sikrer lav miljøbelastning ved utførelse av leveransen. Miljøledelsessystemet må minimum sikre kontinuerlig forbedring av: organisasjonens kompetanse på miljø og sikkerhet ytelsens klimapåvirkning rutiner og tiltak for å begrense miljøpåvirkningen ved leveransen, herunder bl.a. transport, emballasjehåndtering, avhending av utstyr, opplæring av personale, med mer. Dokumentasjonskrav: Kopi av lisensbevis for svanemerket rengjøringstjeneste vanlig renhold eller kopi av lisensbevis for tilsvarende ordning og/eller kopi av sertifikat for miljøledelsessystem i henhold til ISO 14001:2015, Miljøfyrtårn, EMAS eller tilsvarende ordninger og/eller redegjørelse for leverandørens miljøledelsessystem

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner