Anbudsoversikt for Kjøp av revisjonstjenester 2024 - 2028. Anbudsprosess - forvaltningsrevisjon og eierskapskontroll…

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Bergen Kommune trenger revisjonstjenester for å levere forvaltningsrevisjon og eierskapskontroll i Bergen. Anskaffelsen omfatter forvaltningsrevisjon av hele den kommunale virksomheten og eierskapskontroll i selskaper hvor kommunen har eierinteresser, samt andre beslektede oppdrag som betenkninger, kartleggingsoppdrag, og gransking. To viktige formelle krav er at leverandøren må ha et kvalitetsstyringssystem (f.eks. ISO 9001) og dokumentert erfaring med lignende oppdrag, inkludert minst én referanse fra revisjon av en kommune.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Kjøp av revisjonstjenester 2024 - 2028. Anbudsprosess - forvaltningsrevisjon og eierskapskontroll Bergen kommune
Lokasjon
Estimert verdi
40 000 000,00 kr
Kvalifikasjonskrav 1
Økonomisk og finansiell kapasitet
Krav: Leverandøren skal ha god økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne gjennomføre kontrakten. Det kreves at Tilbyder er kredittverdig, og har økonomisk soliditet med minimum kredittscore A . iht. vurdering foretatt i CreditPro, Bisnode, D&B eller tilsvarende anerkjent kreditt-opplysningsbyrå Dokumentasjon: Tilbyder må legge ved Kredittvurdering/rating, ikke eldre enn 3 måneder, og som baserer seg på siste kjente regnskapstall. For selskap som ikke kan kredittvurderes skal godkjente regnskapstall vise tilfredsstillende god kredittverdighet og god økonomisk gjennomføringsevne. • Dersom tilbyder støtter seg på morselskap eller andre, skal tilsvarende Kredittrating og forpliktelseserklæring/garanti innleveres innen fristen som gjelder for tilbudet. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 2
Attester utstedt av uavhengige organer for kvalitetssikringsstandarder
Krav: Oppdragsgiver krever at alle leverandører har implementert et kvalitetsstyringssystem som er tilfredsstillende til å sikre kvaliteten i gjennomføring i denne kontrakten. Dokumentasjonskrav: Beskrivelse av foretakets implementerte kvalitetsstyringssystem. Det skal leveres attest for foretakets kvalitetsstyringssystem utstedt av uavhengige organer som bekrefter at foretaket oppfyller visse kvalitetsstyringsstandarder, eksempelvis ISO 9001. Dersom foretaket ikke innehar slik attest, skal annen dokumentasjon på foretakets kvalitetsstyringssystem leveres. Det skal i slike tilfeller som minimum leveres følgende: * systemets navn og detaljert innholdsfortegnelse * overordnet beskrivelse av innholdet i systemet, herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for denne kontrakten * organisasjonskart som viser ansvarsforholdene i kvalitetsstyringssystemet * beskrivelse av rutiner for internkontroll og avvikshåndtering (arbeid med korrigerende og preventive tiltak) * en beskrivelse av hvordan systemet vil bli benyttet for å sikre kvaliteten i denne kontrakten. All innlevert eller innhentet dokumentasjon vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 3
Registrert i faglig register
Leverandør er registrert i et faglig register i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.
Kvalifikasjonskrav 4
Uavhengighet
Krav: Oppfyllelse av kravet til uavhengighet i kommuneloven. Ved revisjon av Bergen kommune gjelder kommunelovens bestemmelser om uavhengighet i § 24-4 samt forskrift om kontrollutvalg og revisjon §§ 16-18. Leverandøren må derfor gi opplysninger om oppdrag/rådgivning gitt til Bergen kommune, slik at det kan gjøres en vurdering av om det foreligger forhold som vil komme i konflikt med kravet til uavhengighet og revisjonsstandarder for god revisjonsskikk. Dokumentasjon: Egenerklæring vedrørende oppdrag/rådgivning for Bergen kommune fra 1.1.2022 til tidspunktet hvor tilbudet blir levert. Erklæringen må omfatte alle oppdrag, både eksisterende oppdrag, og oppdrag som er avsluttet i denne perioden. Det må opplyses om hvilken enhet som bestilte oppdraget og gis nærmere opplysninger om hva oppdraget har gått ut på. Egenerklæring som bekrefter at oppdragsansvarlig revisor eller ledende ansatte i leverandørens virksomhet, ikke står i et slikt forhold til ledelsen i Bergen kommune eller fagansvarlig i regnskapsavdelingene elle som innehar overordnede økonomifunksjoner, som medfører at det foreligger inhabilitet.
Kvalifikasjonskrav 5
Godkjenning fra Finanstilsynet
Krav: Leverandøren skal ha godkjenning fra Finanstilsynet, jf. revisorloven § 3-1, 2.ledd smh. § 3-5. Dokumentasjon: Kopi av godkjenning fra Finanstilsynet.
Kvalifikasjonskrav 6
Faglige kvalifikasjoner
Leverandør skal ha god og relevant erfaring. Erfaringen skal omfatte leveranser av tilsvarende kompleksitet som leveransen forespurt i denne konkurransen. Minimum en av referansene må være fra revisjon av en Kommune. Dokumentasjonskrav: Relevant erfaring skal dokumenteres ved å oppgi tre (3) referanseprosjekter/avtaler fra de siste tre (3) år. Referansene legges inn direkte i Mercell som besvarelse av dette punkt. Dersom det oppgis flere enn tre referanseprosjekter, vil kun de treførste bli vurdert. Referanser skal som et minimum beskrives med følgende informasjon: Kundens navn Kontaktinformasjon hos kunden; navn, stilling, e-post og telefon Kort beskrivelse av kontrakten og arbeidet som er gjort tidligere Tidsrom og varighet. Referanser kan bli kontaktet og kontrollert. Bruk Vedlegg 5 til Instruks til tilbyder Mal_Referanseskjema som dokumentasjon av kriteriet. Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner