Anbudsoversikt for Kjøp og levering av elektrisk kraft, samt porteføljeforvaltning med tilhørende tjenester

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Elektrisitetshandel og vannkraftproduksjon

Stavanger og Sandnes kommune ønsker gjennom denne konkurransen å inngå rammeavtale med en - 1 - og samme leverandør på kjøp og levering av elektrisk kraft, samt porteføljeforvaltning med tilhørende tjenester. Det skal anskaffes en uavhengig forvalter, som på vegne av Oppdragsgiverne skal utføre: - Fysisk handel - Finansiell handel (denne tjenesten gjelder kun for Stavanger kommune) - Risikostyring og rådgivningstjenester  - Rapportering, administrative tjenester og fakturahåndtering - Kurs og opplæring - Håndtering av kommunens frikraft

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Kjøp og levering av elektrisk kraft, samt porteføljeforvaltning med tilhørende tjenester
Kvalifikasjonskrav 1

1). Fremlegge skatteattest 2). Registrert i handelsregister eller foretaksregister: Være lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav: Oppdragsgiver innhente opplysninger om leverandørens foretak fra Experian. Se konkurransegrunnlag for utfyllende informasjon.
Kvalifikasjonskrav 2

3). Dok.krav: Leverandøren må minimum oppnå en kredittvurdering om å være i risikoklasse 6 (dvs. god kredittverdighet) eller høyere på Experians skala. Oppdragsgiver innhenter kredittvurdering om leverandørens foretak fra Experian. Se konkurransegrunnlag for utfyllende informasjon.
Kvalifikasjonskrav 3

Tekniske og faglige kvalifikasjoner: 4). Krav: Det kreves erfaring fra minst 3 - tre - relevante for forvaltningstjeneste. 4) Dok. bevis: Leverandøren skal på forespørsel kunne fremlegge liste over de viktigste leveranser eller utførte tjenester de siste 3 - tre - år. 5). Krav: Leverandøren skal ha nødvendig kapasitet og kompetanse til å dekke behovet ved gjennomføring av oppdraget. Dokumentasjonsbevis: Leverandøren skal på forespørsel kunne fremlegge firmaets organisasjonsplan og firmaets totale bemanning de siste 3 år, samt oversikt over antall porteføljeforvaltere som skal bemanne dette oppdrag og CV for nøkkelpersoner(porteføljeforvalter) som skal utføre oppdraget. 6). Krav: Leverandøren skal ha et miljøledelsessystem for å sikre at Leverandøren er egnet til å oppfylle miljøkrav stilt i konkurransegrunnlaget og kontraktsvilkårene. Dokumentasjonsbevis: Leverandøren skal på forespørsel kunne fremlegge en kortfattet redegjørelse, maksimalt én (1) A4- side, som oppgir Leverandørens uttalte miljømål, status for miljøarbeid i egen virksomhet og planlagte tiltak, av relevans for denne kontrakt. Alternativt kan kravet dokumenteres oppfylt ved å oppfylle dokumentasjonskrav som angitt i felt D i konkurransegrunnlaget og "Attester utstedt av uavhengige organer for miljøledelsesstandarder". 7). Krav: Leverandøren skal ha velfungerende kvalitetsstyringssystem for ytelse som skal levers. Dokumentasjonskrav: Redegjørelse angående leverandørens kvalitetssikringssystem/-styringssystem, eller en beskrivelse av firmaets rutiner vedrørende kvalitetssikring og kontinuerlig analyse og forbedring, eventuelt kopi av systemsertifikat utstedt av akkrediterte sertifiseringsorgan eller tilsvarende dokumentasjon (f.eks. ISO 9001). 8). Krav: Er leverandøren i stand til å fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte miljøledelsessystemene eller -standardene? Se krav i felt C "Miljøledelsetiltak". Som dokumentasjonsbevis må attester for relevant miljøsertifisering som ISO 14001 eller EMAS, Miljøfyrtårn eller annen dokumentasjon skal kunne fremlegges på forespørsel. Alternativt kan krav til miljøledelsetiltak oppfylles ved dokumentasjonskrav som angitt i felt C "Miljøledelsetiltak". Se konkurransegrunnlag for utfyllende informasjon

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner