Anbudsoversikt for Kvalifisering: Nasjonalt beredskapslager for smittevernutstyr - anskaffelse av tredjepartslogistikk

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Dekk og biltilbehør

Sykehusinnkjøp HF trenger tredjepartslogistikk for å levere beredskapslagring og transport av smittevernutstyr i Oslo, Viken, Vestfold og Telemark. Det skal også etableres en systemløsning for lagerdrift og ordrestyring som støtter arbeidsflyten og informasjonsutvekslingen. To viktige formelle krav er at tilbyder må ha et kvalitetssikringssystem dokumentert med prosedyrer eller ISO 9001-sertifisering, samt miljøledelsessystem dokumentert eller ISO 14001-sertifisering.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Kvalifisering: Nasjonalt beredskapslager for smittevernutstyr - anskaffelse av tredjepartslogistikk
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Postmottak Sykehusinnkjøp
Kontakt telefon
+47 78950700
Adresse
Hermetikken Tollbugata 7, 9800 VADSØ
Beskrivelse
Anskaffelsen er basert på oppdrag fra Helse- og omsorgsdepartementet hvor de fire regionale helseforetakene er bedt om å ta ansvaret for et permanent nasjonalt beredskapslager for smittevernutstyr med utgangspunkt i det midlertidige lageret som er etablert under covid-19. Anskaffelsen gjelder tredjepartslogistikk knyttet til beredskapslagring og transport av smittevernutstyr for den offentlige helse- og omsorgstjenesten og andre offentlige og private instanser som etter lov eller avtale ivaretar helse- og omsorgstjenester til befolkningen, offentlig tannhelsetjeneste og militær sanitet.
Hovedtrekk i prosedyren
Anskaffelsen gjelder tredjepartslogistikk knyttet til beredskapslagring og transport av smittevernutstyr for den offentlige helse- og omsorgstjenesten og andre offentlige og private instanser som etter lov eller avtale ivaretar helse- og omsorgstjenester til befolkningen, offentlig tannhelsetjeneste og militær sanitet. I denne anskaffelsen er det også etablering av en systemløsning til lagerdrift og ordrestyring som understøtter arbeidsflyt og informasjonsutveksling.
Når det gjelder lagerdriften skal det inngås tjenesteavtale med en ekstern aktør som kan ivareta driften i en normalsituasjon og sørge for rask oppskalering i en krise-/pandemisituasjon.
Tjenesteavtale løper i 8 år regnet fra oppstartsdato. Avtalen kan deretter forlenges for 2 år om gangen på ellers like vilkår.
Kvalifikasjonskrav 1
Tilbyderen skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne gjennomføre kontraktsforpliktelsene. Med økonomisk og finansiell kapasitet menes at tilbyderen oppfyller følgende krav: Kredittverdighet uten krav til sikkerhetsstillelse
Oppdragsgiver vil vurdere tilbyders oppfyllelse av kvalifikasjonskravet basert på følgende dokumentasjon: 1) Foretakets siste årsberetning, samt eventuelle nyere opplysninger. 2) Siste årsregnskap iht. rapporteringsplikten. 3) Kredittrating lik A eller bedre, målt ut fra AAA Soliditets skala – eller tilsvarende score fra andre velrenommerte ratingselskap. Dersom tilbyderen har saklig grunn til ikke å fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiver har krevd, kan tilbyderen godtgjøre sin økonomiske og finansielle kapasitet ved ethvert annet dokument, herunder for eksempel ved en morselskapsgaranti, bankgaranti, mv. Dokumentasjonen skal leveres som Vedlegg 2b til søknaden. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 2
Tilbyder skal ha et etablert kvalitetssikringssystem.
Beskrivelse av tilbyders kvalitetssikringssystem/ kvalitetsstyringssystem med minimum oversikt over prosedyrer og sjekklister, i tillegg til kopi av innholdsfortegnelse. Dersom Tilbyder er sertifisert etter ISO 9001 eller tilsvarende sertifiseringsordninger vil dette være tilstrekkelig for å tilfredsstille kravet. Kopi av sertifisering vedlegges. Dersom det skal benyttes underleverandører bes tilbyderen om å beskrive hvordan metodene for kvalitetssikring for denne aktuelle leveransen vil ivaretas i relasjonene mellom hovedleverandøren og underleverandørene. Dokumentasjonen skal leveres som Vedlegg 2d til søknaden. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 3
Det kreves kompetanse og systemer som sikrer at ytelsen kan utføres med lave miljøbelastninger og høy grad av sikkerhet.
Redegjørelse for tilbyders miljøledelsessystem samt kopi av innholdsfortegnelse skal vedlegges. Hvis tilbyderen er sertifisert i henhold til ISO 14001 eller tilsvarende miljøledelsessystem, er det tilstrekkelig å legge ved en kopi av gyldig sertifikat. Tilbyderen skal angi hvor i sertifiseringen kravet er ivaretatt. Dokumentasjonen skal leveres som Vedlegg 2e til søknaden. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 4
Tilbyder skal være registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i den staten der tilbyder er etablert.
Norske selskaper: Firmaattest. Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten der tilbyder er etablert. Dokumentasjonen skal leveres som Vedlegg 2a til søknaden.
Kvalifikasjonskrav 5
Tilbyderen skal ha tilstrekkelig erfaring og kapasitet til å gjennomføre kontraktsforpliktelsene.
Det er et krav at tilbyderen og de ressurser som skal benyttes til å utføre tjenestene, har relevante tekniske og faglige kvalifikasjoner samt relevant erfaring fra tilsvarende oppdrag som denne forespørselen omfatter. Som tilsvarende oppdrag regnes 3PL tjenester og levering av systemløsninger til lagerdrift og/eller erfaring med 3PL tjenester i krise-/beredskapssituasjoner. Oppdragsgiver vil her vurdere tilbyders erfaring og kapasitet basert på: 1) Referanseleveranser av systemløsninger til lagerdrift. 2) Ev. referanseleveranser av 3PL tjenester i krise-/beredskapssituasjoner. 3) Beskrivelse av personell og/eller ev. underleverandører som tilbyderen råder over til å utføre kontrakten. Dokumentasjonen skal leveres som Vedlegg 2c til søknaden. Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    30. apr. 2024, 11:15

  2. Frist for spørsmål

    23. mai 2024, 08:00

  3. Frist for innlevering

    6. juni 2024, 08:00

  4. Startdato for avtale

    10 døgn

    1. juni 2025, 00:00

  5. Sluttdato for avtale

    31. mai 2033, 00:00

Se aktive konkurranser som ligner