Cobrief Logo

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Anleggs- og veibygging

Hrp AS trenger sanering og etablering av nytt vann- og avløpsanlegg i Christian Horst vei i Lebesby kommune, med en kontraktsverdi på maksimalt 15 millioner kroner over en periode på 6 måneder. Arbeidet inkluderer grunn- og gravearbeider, rørarbeider, og koordinering med berørte aktører for å sikre vannforsyning og avløp under anleggsperioden. Det kreves dokumentasjon av tre referanseprosjekter fra de siste fem årene, samt CV-er for nøkkelpersonell som prosjektleder og anleggsleder. Tildelingskriteriene er pris (50%), kvalitet og gjennomføringsevne (20%), og miljø (30%). Leverandøren må også vise hvordan klima- og miljøhensyn ivaretas, spesielt med hensyn til massehåndtering.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Lebesby kommune, heretter kalt oppdragsgiver, inviterer til konkurranse i forbindelse med anskaffelse av generalentrperise «Sanering Chr. Horst vei». Arbeidene omfatter blant annetGrunn – og gravearbeider:Gravearbeider i Chr. Horst vei og tilstøtende gater som vist på tegning GH001 i forbindelse med utskiftning av gammelt VA anlegg, og etablering av overvannsledning. Rørarbeider:Etablering av utvendige rørgrøfter, nye stikkledninger til boliger nedsetting av nye vannkummer og sluk, og demontering av eksisterende VA-system, samt koordinering mot kabeletater for å ivareta deres anlegg. Det skal også etableres provisoriske løsninger for vann og avløp i perioden naboer er frakoblet eksisterende hovednett. Koordinering mot berørte aktører:Koordinering mot kabeletater, naboer, netteier og kommunen i forbindelse med gravearbeidene og avstenging av vannforsyning ifb. med omleggingen. Planlagt oppstart er august 2025, med ønsket ferdigstillelse innen utgangen av 2025. Dersom tilbyder vurderer å ha behov for en mindre justering av oppstarts- og sluttdato har han tilgang til å foreslå det for byggherren, men det ønskes ikke at større arbeid gjenstår etter 2025.Hovedtrekkene i prosedyrenKonkurransen gjennomføres som en åpen konkurranse via DOFFIN, og alle leverandører som oppfyller kravene kan gi tilbud. All kommunikasjon om konkurransen skal foregå gjennom KGV-systemet. Det er entreprenørs fulle og hele ansvar å levere tilbudet iht. oppgitt frist. Konkurransen gjennomføres i henhold til lov av 17. juni 2016 nr. 73 om offentlige anskaffelser (LOA) samt de bestemmelser som framgår av dette dokument. Ved tilbudsfristens utløp vil oppdragsgiver gjennomgå tilbudene og kontrollere om alle leverandører oppfyller kvalifikasjonskravene i konkurransen. Leverandørene som ikke oppfyller kvalifikasjonskravene, vil ikke få sine tilbud vurdert. Oppdragsgiver vil deretter gjennomgå tilbudene til de gjenværende leverandørene, og basert på tildelingskriteriene velge èn leverandør. Det legges ikke opp til felles anbudsbefaring, og entreprenør er selv ansvarlig for å befare plassen og sette seg inn i prosjektets kompleksitet. For resterende info om konkurransen, se vedlagt konkurransebestemmelser. NS 8405 vil gjelde som kontraktbestemmelser for leveransen med de tillegg og endringer som følger av Vedlegg 01. Leverandøren skal sette seg grundig inn i konkurransegrunnlaget med alle tilhørende vedlegg og angitte kontraktbestemmelser der alle dokumenter har lik betydning og vil inngå som vedlegg til avtalen.

    Kontakt navn
    Magnus Færøy
    Kontakt telefon
    +47 48400203
    Kontakt e-post
    magfae@hrpas.no
    Adresse
    Dronning Eufemias gate 16, 0191 OSLO

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Utfylt Vedlegg 02, inkl. alle opsjoner

    Beskrivelse

    1. Referanseprosjekter En oversikt over de 3 mest sammenlignbare prosjektene som leverandør har utført de siste 5 årene. Det skal leveres referanseark for hvert prosjekt hvor minimum følgende skal inkluderes: - Tid og sted for utførelse. - Prosjektets anleggskost. - Beskrivelse av prosjektet, og hvordan det er sammenlignbart med denne konkurransen, samt dets kompleksitet og gjennomføring. En kontaktperson fra prosjektet som Lebesby kommune sin representant får fullmakt til å kontakte. Dersom leverandør leverer flere prosjekter, vil de 3 øverste referansene bli brukt i evalueringen. Kontaktpersonenes beskrivelse av leverandørs gjennomføring av prosjektene vil bli en del av evalueringen. Dersom Lebesby kommune har egen erfaring med leverandør har oppdragsgiver anledning til å vurdere på bakgrunn av dette, uavhengig om dette spesifikke prosjektet er med i leverandørs referanseliste. 2. Tilbudt nøkkelpersonell Det skal vedlegges godt beskrivende CV’er for tilbudt nøkkelpersonell for rollene: - Prosjektleder - Anleggsleder Det må fremgå tydelig om nøkkelpersonell er ansatt eller innleid. CV til personer i angitte roller skal minimum inneholde følgende: - Utdanning, og evt. etterutdanning - De 3 mest relevante prosjekter fra de 5 siste årene. Referanseprosjektene skal være beskrevet med entreprisekost eks. mva, start- og sluttdato, personens rolle i prosjektet og perioden personen jobbet i prosjektet. Dersom CV inneholder flere prosjekter, vil de 3 øverste referansene bli brukt i evalueringen. 3. Gjennomføring og fremdrift Leverandør skal beskrive hvordan han vil gå fram for å løse oppgaven og hvilke utfordringer han ser som mest utfordrende. Gjennomgangen skal redegjøre i detalj for minimum hvordan leverandør planlegger å: - Kartlegge eksisterende stikkledninger - Koordinere og kommunisere med aktuelle kabeletater og grunneiere - Håndtere at eksisterende avløpsnett og vannforsyning må være i drift i anleggsperioden. I tillegg skal det leveres en fremdriftsplan med minimum følgende tentative milepæler. Det legges for ordens skyld til grunn at entreprenør begynner nedstrøms. - Planlagt oppstart/tilrigging 1. august (veiledende dato) - Etablert strekk i Rådhusvegen - Etablert strekk i Chr. Horst vei - Etablert strekk i Brønnsletten - Ferdig spylt og trykktestet - Sluttdato/overtakelse

    Delkriterier

    Beskrivelse

    En oversikt over de 3 mest sammenlignbare prosjektene som leverandør har utført de siste 5 årene. Det skal leveres referanseark for hvert prosjekt hvor minimum følgende skal inkluderes: - Tid og sted for utførelse. - Prosjektets anleggskost. - Beskrivelse av prosjektet, og hvordan det er sammenlignbart med denne konkurransen, samt dets kompleksitet og gjennomføring. En kontaktperson fra prosjektet som Lebesby kommune sin representant får fullmakt til å kontakte. Dersom leverandør leverer flere prosjekter, vil de 3 øverste referansene bli brukt i evalueringen. Kontaktpersonenes beskrivelse av leverandørs gjennomføring av prosjektene vil bli en del av evalueringen. Dersom Lebesby kommune har egen erfaring med leverandør har oppdragsgiver anledning til å vurdere på bakgrunn av dette, uavhengig om dette spesifikke prosjektet er med i leverandørs referanseliste.

    Beskrivelse

    Det skal vedlegges godt beskrivende CV’er for tilbudt nøkkelpersonell for rollene: - Prosjektleder - Anleggsleder Det må fremgå tydelig om nøkkelpersonell er ansatt eller innleid. CV til personer i angitte roller skal minimum inneholde følgende: - Utdanning, og evt. etterutdanning - De 3 mest relevante prosjekter fra de 5 siste årene. Referanseprosjektene skal være beskrevet med entreprisekost eks. mva, start- og sluttdato, personens rolle i prosjektet og perioden personen jobbet i prosjektet. Dersom CV inneholder flere prosjekter, vil de 3 øverste referansene bli brukt i evalueringen.

    Beskrivelse

    Leverandør skal beskrive hvordan han vil gå fram for å løse oppgaven og hvilke utfordringer han ser som mest utfordrende. Gjennomgangen skal redegjøre i detalj for minimum hvordan leverandør planlegger å: - Kartlegge eksisterende stikkledninger - Koordinere og kommunisere med aktuelle kabeletater og grunneiere - Håndtere at eksisterende avløpsnett og vannforsyning må være i drift i anleggsperioden. I tillegg skal det leveres en fremdriftsplan med minimum følgende tentative milepæler. Det legges for ordens skyld til grunn at entreprenør begynner nedstrøms. - Planlagt oppstart/tilrigging 1. august (veiledende dato) - Etablert strekk i Rådhusvegen - Etablert strekk i Chr. Horst vei - Etablert strekk i Brønnsletten - Ferdig spylt og trykktestet - Sluttdato/overtakelse

    Beskrivelse

    Tilbyder skal vise hvordan klima- og miljøhensyn knyttet til massehåndtering ivaretas i prosjektet, med vekt på reduksjon av massetransport, uttak og forbruk av nye stein- og grusressurser og forsvarlig håndtering av forurensede masser. Vedlegg 07 fylles ut av leverandør. Leverandør er pliktig å kontrollere at summen av antall tonn han fylles ut tilsvarer de prosjekterte massene i rad 10 og 11 i skjemaet. Masser ut: Leverandør fyller ut adresse for levering og avstand fra anleggsplassen til stedene hvor massene skal leveres. For masser som går direkte til eksternt deponi vil avstanden multipliseres med en faktor lik 1. Dersom leverandør kan frakte massene for direkte gjenbruk i annet prosjekt vil avstanden til ny anleggsplass multipliseres med 0,5. Dersom leverandør ønsker å transportere massene til eget mellomlager for fremditig bruk i annet prosjekt multipliseres avstanden med 0,7. For masser som skal gjenbrukes på stedet er antall tonn og avstand til depot i Seglvikveien allerede fylt ut. Masser inn: Leverandør fyller ut adresse og avstand fra eksternt depot. Avstand multipliseres med en faktor lik 1. Dersom leverandør kan benytte sorterte masser som er iht. krav fra Vedlegg 02 Mengdebeskrivelsen direkte fra annen anleggsplass, vil avstanden herfra multipliseres med 0,5. For masser som skal gjenbrukes fra prosjektetes depot er dette allerede fylt ut, og tilsvarer tonn fra «masser ut».

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Lebesby kommune - Sanering og nytt VA-anlegg i Christian Horst vei
Lokasjon
Estimert verdi
15 000 000,00 kr
Varighet
6 måneder

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner