Trondheim kommune, heretter kalt Oppdragsgiver, jobber med å anskaffe ny rammeavtale på legemiddel og multidose gjeldende fra 01.01.2027 til kommunens enheter og til samarbeidende kontraktskommuner (blant annet Bergen, Stavanger og Kristiansand kommuner) med tilhørende samarbeidspartnere (totalt ca. 75 oppdragsgivere). Se oversikt over kontrakts- og samarbeidskommunene fra 2022 i vedlegg 2. I den forbindelse ønsker vi opprette et kontaktpunkt dialog i forkant av konkurransen.
Om dialogenDialogen vil foregå skriftlig med en innledende runde (første spørsmål / svar), og deretter høringer og /eller spørsmål som vi kunngjør som tilleggsinformasjon under fanen Kommunikasjon. Det vil være relativt korte svarfrister, og svar mottatt etter dette kan ikke påregnes hensyntatt i arbeidet med anskaffelsen. I enkelte tilfeller kan det også være aktuelt å ta kontakt med en eller flere leverandører, f.eks. for ytterligere avklaringer eller tilleggsopplysninger.
TidsplanVi planlegger for følgende progresjon i anskaffelsen:Uke 35 - 36: Markedsdialog - første spørsmål / svarUke 37 - 41: Første revisjon av krav, kriterier og kontraktsbestemmelserUke 44: Høringsrunde 1Uke 45-47: Andre revisjon av krav, kriterier og kontraktsbestemmelserUke 48: Høringsrunde 2Uke 49: Tredje revisjon av krav, kriterier og kontraktsbestemmelserUke 2 (2026): Kunngjøring av konkurranseKonkurransegrunnlag fra 2022Vedlagt ligger krav, kriterier og kontraktsbestemmelser som ble benyttet i 2022. Disse vil utgangspunkt for mange spørsmål, spesielt første spørsmål / svar.
Første spørsmål / svarI førsteomgang ønsker vi tilbakemelding på spørsmålene i vedlagte dokument som heter Svarskjema - Markedsdialog - Legemiddel og multidose - første spørsmål / svar. Frist for svar på dette er torsdag 04.09.2025 kl. 15.00.
Vi takker på forhånd for alle innspill og konstruktive forslag.