Anbudsoversikt for Mannheimen, totalentreprise
Utgått
Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.
Anskaffelsens formål og omfang Konkurransen gjelder avtale om levering av nytt takoppbygg med mansardetasje og loft og fasaderehabilitering av Mannheimen. Mannheimen ble bygget i 1913 som bolig for ugifte menn. Bygget var senere i bruk som aldershjem og husmorskole før det de siste 20 år ble brukt som asylmottak. Mannheimen er en av de signifikante bygningene på UNESCOs verdensarvsliste for industrisamfunnet Notodden-Rjukan. Fullstendig beskrivelse av leveransen følger av vedleggene. Oppdragsgiver tar forbehold om politisk godkjenning og godkjent rammetillatelse. Videre tas det forbehold om byggherrens godkjennelse av endelig løsning for utbedring av skadet puss og betong.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Prøv Cobrief ProOm anbudet
Kvalifikasjonskrav
Tildelingskriterier
Se hele utlysningen
- Oppdragsgiver
- Tittel
- Mannheimen, totalentreprise
- Tilleggskategorier (CPV)
- 45111100 Nedrivningsarbeid
- 45200000 Deler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeider
- 45262700 Ombyggingsarbeid
- 45300000 Byggningsinnstallasjonsarbeid
- 45310000 Installasjon av elektriske ledninger og armaturer
- 45320000 Isoleringsarbeid
- 45330000 Blikkenslager og rørleggerarbeid
- 45331200 Installasjon av ventilasjons- og klimaanlegg
- 45343000 Installasjoner til brannsikring
- 45400000 Ferdigstillende bygningsarbeid
- 45421130 Montering av dører- og vinduer
- 45442100 Malearbeide
- 45443000 Fasadearbeid
- 45453100 Renoveringsarbeid
- Kvalifikasjonskrav 1
(ESPD: Del II A.e) Attester for skatt og MVA Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til skatte- og merverdiavgiftsbetaling. Dokumentasjonskrav:Krav til attest for betalt merverdiavgift, skatt og trygdeavgift. Attest utstedt av den kompetente myndighet i medlemslandet, som bekrefter at leverandøren har oppfylt sine forpliktelser med hensyn til betaling av merverdiavgift, skatter og trygdeavgifter i det landet hvor leverandøren/entreprenøren hører hjemme (norsk attest for skatt og MVA er felles og bestilles fra altinn.no, tidligere RF-1244) i samsvar med lovbestemmelsene i landet. Attesten må ikke være eldre enn 6 måneder. I henhold til forskriftens §17-1(4) har ikke oppdragsgiver anledning til å be om attesten dersom han allerede har mottatt den. Dersom du har levert skatteattest til og denne fremdeles er gyldig ved tilbudsinnleveringstidspunktet for denne konkurransen, er du ikke forpliktet til å levere attest nå. Oppgi i så fall når du tidligere har levert attesten, og til hvem. Du kan uansett legge ved attesten frivillig hvis du ønsker det. (ESPD: Del IV B.58-3) Øvrige økonomiske og finansielle krav: Økonomisk og finansiell stilling Krav knyttet til leverandørens økonomiske og finansielle stilling: Det kreves økonomisk kapasitet til å gjennomføre kontrakten. Dokumentasjonskrav:Oppdragsgiver vil gjennomføre en vurdering av økonomien gjennom firma- og regnskapsinformasjonssystemet Proff Forvalt (www.forvalt.no). Tilbyder bes innsende annen informasjon han mener er relevant. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente supplerende informasjon om tilbyders økonomi. (ESPD: Del IV B.58-4) Krav knyttet til leverandørens tekniske/faglige kvalifikasjoner Leverandøren skal ha god erfaring fra tilsvarende oppdrag/leveranser, det vil si oppdrag som omfatter mur/puss- og betongrehabilitering. Dokumentasjonskrav: Oversikt over entreprenørens 3 viktigste, relevante leveranser de siste 10 år, herunder opplysninger om type prosjekt, entrepriseform, rolle i referanseprosjekt, prosjektets verdi, tidspunkt, mottaker (navn, telefon og e-post). Oversikt over prosjekterendes 3 viktigste, relevante leveranser de siste 7 år, herunder opplysninger om type prosjekt, entrepriseform, rolle i referanseprosjekt, prosjektets verdi, tidspunkt, mottaker (navn, telefon og e-post). Det er leverandørens ansvar gjennom beskrivelsen å dokumentere at oppdraget har relevans for det oppdraget som skal utføres i denne konkurransen. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å kontakte referansene for å få disse verifisert. Beskrivelsen av hvert oppdrag skal være på maksimalt tilsvarende 1 A4-sider. (ESPD: Del IV B.62-2) Krav knyttet til leverandørens tekniske/faglige kvalifikasjoner Leverandøren skal ha et tilfredsstillende kvalitetssikringssystem. Dokumentasjonskrav: Attest for firmaets kvalitetssystem/styringssystem utstedt av uavhengige organer som bekrefter at leverandøren oppfyller visse kvalitetssikringsstandarder, eksempelvis ISO-sertifisering. Oppdragsgiver godtar også annen dokumentasjon som viser at leverandøren har likeverdige kvalitetssikringstiltak. (ESPD: Del IV B.62-2) Krav knyttet til leverandørens tekniske/faglige kvalifikasjoner Leverandøren skal ha tilfredstillende prosedyrer for å utføre oppdraget på en miljømessig forsvarlig måte. Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal vedlegge dokumentasjon for at oppdrag utføres på en miljømessig forsvarlig måte. Dette kan dokumenteres med redegjørelse for eksisterende rutiner eller gyldig sertifikat fra tredjepartsverifisert system (eks Miljøfyrtårn, ISO 14001, EMAS), kopi av innholdsfortegnelsen i leverandørens miljøstyringssystem, beskrivelse av systemet eller med annen relevant dokumentasjon.