Brief

IT-konsulent og rådgivning

Asker Kommune planlegger anskaffelsen av geografiske informasjonssystemer (GIS) for å understøtte kommunens arbeid med kunnskapsbaserte beslutninger, inkludert saksbehandling og innbyggertjenester. Leverandører inviteres til å delta i dialogmøter i Asker kommunes lokaler, hvor de kan gi en overordnet systemdemonstrasjon og presentere løsninger som dekker brukeradministrasjon, innbyggertjenester, 3D-visning, analyse- og rapportmuligheter, samt dataflyt og systemintegrasjoner. Interessenter kan melde sin interesse via e-post til elfrid.nygaard.stabellini@asker.kommune.no og oppgi foretrukket dato for møtet.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Asker Kommune ønsker å invitere leverandører av geografiske informasjonssystem (GIS) til dialog. Asker kommune har i dag Askerkart for saksbehandlere og innbyggere. Askerkart er en webbasert kartløsning, men i forbindelse med at nåværende systemleverandør har varslet overgang til sky, ønsker kommunen å oppdatere seg på markedssituasjonen og de ulike mulighetene som finnes. Dialogmøtene vil bli gjennomført i Asker kommunes lokaler i tidsrommet 3.11-7. 11.2025. GIS verktøyet skal kunne understøtte kommunens arbeid med kunnskapsbaserte beslutninger. Det skal være en kartløsning for saksbehandling etter plan- og bygningsloven og annet lovverk, samtidig som løsningen skal kunne gi innbyggere tilgang til relevant informasjon fra det samme kunnskapsgrunnlaget. Vi ønsker at kartløsningen er enkel å administrere og har et brukervennlig grensesnitt. Det er ønskelig at leverandørene gir en overordnet systemdemonstrasjon slik at vi kan få en forståelse av om denne vil passe inn i Asker kommune sin IKT-arkitektur/ portefølje. Vi ønsker at demoen skal si noe om: • brukeradministrasjon av løsningen • innbyggertjenester • 3D-visning i løsningen • analyse- og rapportmuligheter • dataflyt og mulige systemintegrasjoner • Hvordan selve løsningen administreres - hva kan vi gjøre selv Hver leverandør kan stille med inntil tre personer med god kompetanse på systemet. Asker kommune vil stille med en IKT-rådgiver, samt tre representanter fra avdelingen Analyse og Geodata. Forretningssensitiv informasjon som deles i de individuelle møtene vil behandlet konfidensielt. Leverandører som ønsker å delta kan melde sin interesse på mail til elfrid.nygaard.stabellini@asker.kommune.no og samtidig oppgi foretrukket dato for gjennomføring av møtet (03.11, 04.11, 05.11, 06.11 eller 07.11). Evt. spørsmål til markedsdialogen kan også rettes hit og vil bli besvart fortløpende. Påmeldingsfrist er 31.10.2025 Agenda for dialogmøtet: 1. Presentasjon av møtedeltakere og kort om kommunens behov for et GIS verktøy 2. Overordnet demo av leverandørens løsning Dokumentasjon som skal ettersendes etter dialogmøtet (tidsfrist: 14.11.2025) 1. Presentasjon fra dialogmøtet 2. Tre referansekunder med tilsvarende løsning (med kontaktinformasjon). 3. Øvre og nedre prisestimat for lisens/abonnement, utrulling og opplæring per år, inkludert support. Estimatene er ikke bindende.

    Kontakt navn
    Elfrid Nygaard Stabellini
    Kontakt telefon
    66 90 90 00
    Adresse
    Knud Askers vei 25, 1383 ASKER

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se konkurransedokumentene for tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Markedsdialog om geografiske informasjonssystemer (GIS)
Lokasjon

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner