Det inviteres herved til markedsdialog i forbindelse med anskaffelse av software og printer til merking av emballasje på måltider til Helse Bergen HF. Markedsdialogen er en del av forarbeidet for anskaffelsen og gjennomføres fordi Oppdragsgiver ønsker få innspill til anskaffelsen fra potensielle leverandører, ev. også fra andre interessenter. Hensikten med markedsdialogen er å få tilbakemeldinger fra leverandørmarkedet for å sikre at konkurransedokumentene er i samsvar med det leverandørindustrien kan levere. Som et ledd i denne prosessen inviteres potensielle leverandører til å gi innspill til anskaffelsen.
Oppdragsgiver gjennomførte konkurranse tidligere i 2023, men det kom da ikke inn tilbud i konkurransen. Oppdragsgiver ser derfor det som hensiktsmessig å gjennomføre en markedsdialog før ny konkurranse gjennomføres.
OppdragsgiverSykehusinnkjøp HF ble stiftet 17. desember 2015 og har strategisk og operativt ansvar for innkjøp i spesialisthelsetjenesten. Foretaket har fire eiere: Helse Sør-Øst RHF, Helse Nord RHF, Helse Midt-Norge RHF og Helse Vest RHF, hvorav eierandelene er på 25 prosent hver.
Foretaket skal kun tilby tjenester til sine eiere, deres heleide virksomheter, ideelle virksomheter med driftsavtale med de regionale helseforetakene og virksomheter underlagt eller heleid av Helse- og omsorgsdepartementet som medvirker til å levere spesialisthelsetjenester.
I denne anskaffelsen opptrer Sykehusinnkjøp HF divisjon Vest på vegne av følgende foretak:Helse Bergen HF