Brief

Stavanger Kommune, sammen med Sandnes, Sola og Randaberg kommuner, trenger medisinsk forbruksmateriell og beredskapslager gjennom en rammeavtale over 4 år, med en maksimal totalverdi på 160 millioner kroner. Anskaffelsen omfatter levering av smittevern, desinfeksjon, ernæring, førstehjelp, hygiene og personlig pleie, inkontinens, kanyler/sprøyter, kateter/urinposer/uridom, stomi, sårbehandling og diverse medisinske forbruksvarer. I tillegg kreves et beredskapslager for Stavanger og Sandnes kommuner, tilsvarende 3 måneders forbruk, med rutiner for rullering og distribusjon i krisesituasjoner. Kjosavik AS har kontrakten i dag. Tildelingskriteriene er pris (80%) og beredskapslagerløsning (20%).

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Stavanger, Sandnes, Sola og Randaberg kommuner, heretter omtalt som Oppdragsgiver, inviterer med dette til konkurranse om rammeavtale for levering av medisinsk forbruksmateriell samt beredskapslager. Oppdragsgiver er ikke én juridisk enhet. Kommunene bruker felles konkurransegrunnlag, men vil inngå egne kontrakter med vinneren av konkurransen og skal betraktes som fire Oppdragsgivere med ulike levering- og fakturaadresser. Stavanger kommune har sekretariatfunksjonen for denne konkurransen og ivaretar kontakten med Leverandøren på vegne av kommunene. Informasjon om Oppdragsgiver finnes på www.stavanger.kommune.no, www.sandnes.kommune.no,www.sola.kommune.no og www.randaberg.kommune.no. Følgende private virksomheter skal i tillegg kunne benytte seg av avtalen:- St. Johannes sykehjem- Alders Hvile- Tasta sykehjem- Stavanger Sparekasses sykehjemHovedtrekkene i prosedyrenAnskaffelsen omfatter levering av:SmittevernDesinfeksjonErnæringFørstehjelpHygiene og personlig pleieInkontinensKanyler/sprøyterKateter/urinposer/uridomStomiSårbehandlingDiverse medisinske forbruksvarerAndre naturlig beslektede varegrupper vil også inngå i avtalen. I tillegg har Stavanger kommune og Sandnes kommune behov for beredskapslager i henhold til forskrift om krav til beredskapsplanlegging og beredskapsarbeid § 8a. Dette innebærer forsvarlig lagring av forskriftsfestet materiell tilsvarende 3 måneders forbruk for den kommunen som benytter beredskapslageret, samt rullering av varer for å unngå kassasjon. Sola kommune og Randaberg kommune skal ikke benytte seg av beredskapslager.

    Kontakt navn
    Mirna Drace
    Kontakt telefon
    +47 51507090
    Adresse
    Øvre Kleivegate 15, 4005 STAVANGER

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Oppdragsgiver vil legge til grunn totalsum fra prisskjemaet ved evaluering av tildelingskriteriet "Pris". Hva som skal inngå i innkjøpspris og påslag står i punkt 5 i avtalen. I tilfeller der en leverandør har unnlatt å prise en prisenhet vil oppdragsgiver i evalueringen av tilbudet, for den aktuelle prisenheten, kunne velge å legge til grunn enhetsprisen fra det dyreste tilbudet. Denne metoden er likevel ikke til hinder for at tilbudet vil kunne bli avvist i henhold til reglene i FOA. Dokumentasjonskrav: Priser og påslagsprosent skal oppgis i dokumentet Vedlegg 2 - Prisskjema. Totalsum fra prisskjemaet skal fylles inn i fanebladet "Produkter" i Mercell. Leverandør som blir tildelt kontrakt skal før kontraktssignering legge frem en bekreftelse fra ekstern revisor på at nettoprisene på varer oppgitt i prisskjema er reelle innkjøpspriser.

    Evalueringsmetode

    Oppdragsgiver vil legge til grunn totalsum fra prisskjemaet ved evaluering av tildelingskriteriet "Pris". I tilfeller der en leverandør har unnlatt å prise en prisenhet vil oppdragsgiver i evalueringen av tilbudet, for den aktuelle prisenheten, kunne velge å legge til grunn enhetsprisen fra det dyreste tilbudet. Denne metoden er likevel ikke til hinder for at tilbudet vil kunne bli avvist i henhold til reglene i FOA. Priser og påslagsprosent skal oppgis i dokumentet Vedlegg 2 - Prisskjema. Totalsum fra prisskjemaet skal fylles inn i fanebladet "Produkter" i Mercell. Leverandør som blir tildelt kontrakt skal før kontraktssignering legge frem en bekreftelse fra ekstern revisor på at nettoprisene på varer oppgitt i prisskjema er reelle innkjøpspriser.

    Beskrivelse

    Oppdragsgiver ønsker at Leverandør skal ha velfungerende beredskapslagerløsning, herunder etablerte rutiner for bestilling, rullering og kassering av produkter i beredskapslager og god evne til å sikre distribusjon i krisesituasjoner. Leverandør bes beskrive deres løsning og legge ved tilbudet som et eget vedlegg med navn «Besvarelse – beredskapslagerløsning». Oppdragsgiver gjør en skjønnsmessig helhetsvurdering av beskrivelsene.

    Evalueringsmetode

    Oppdragsgiver gjør en skjønnsmessig helhetsvurdering av beskrivelsene.

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Medisinsk forbruksmateriell og beredskapslager
Lokasjon
Estimert verdi
160 000 000,00 kr
Varighet
48 måneder

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner