Anbudsoversikt for NSD 7010 – Kommunale veier og VA i Lier

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Konkurransen gjelder Entreprise 7010 "Kommunale veier og VA Lier". Prosjektet omfatter etablering av flomsikret adkomstvei til sykehuset fra Strandbrua og åpning av Nøstebekken. Entreprisen omfatter VA-, EL- og VEI-teknisk infrastruktur og grøntarealer i forbindelse med åpning av Nøstebekken. Entreprise 7010 har grensesnitt mot andre parter og tilstøtende prosjekter. Arbeidet skal utføres som en generalentreprise hvor entreprenøren som får tildelt kontrakten på denne entreprisen skal være hovedbedrift etter arbeidsmiljøloven av 17. Juni 2005 nr. 62 §2-2. Anskaffelsens verdi anslås til ca. NOK 70 mill. eks. mva. Volumet er et estimat og er ikke bindende for oppdragsgiver. For nærmere informasjon viser vi til anskaffelsesdokumentene. Byggherre forbeholder seg retten til å avlyse konkurransen med øyeblikkelig virkning dersom det foreligger saklig grunn, eksempelvis at tilbudssummene avviker fra Byggherres finansiering av anskaffelsen.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Tittel
NSD 7010 – Kommunale veier og VA i Lier
Kvalifikasjonskrav 1

Attester for skatt og MVA Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til skatte- og merverdiavgiftsbetaling (ESPD: Del II A.e). Dokumentasjonskrav:Krav til attest for betalt merverdiavgift, skatt og trygdeavgift. Attest utstedt av den kompetente myndighet i medlemslandet, som bekrefter at leverandøren har oppfylt sine forpliktelser med hensyn til betaling av merverdiavgift, skatter og trygdeavgifter i det landet hvor leverandøren/entreprenøren hører hjemme (norsk attest for skatt og MVA er felles og bestilles fra altinn.no, RF-1507, tidligere RF-1244) i samsvar med lovbestemmelsene i landet. Attesten må ikke være eldre enn 6 måneder. I henhold til forskriftens §17-1(4) har ikke oppdragsgiver anledning til å be om attesten dersom han allerede har mottatt den. Dersom du har levert skatteattest til Oppdragsgiver og denne fremdeles er gyldig ved tilbudsinnleveringstidspunktet for denne konkurransen, er du ikke forpliktet til å levere attest nå. Oppgi i så fall når du tidligere har levert attesten, og til hvem. Du kan uansett legge ved attesten frivillig hvis du ønsker det. Leverandøren skal i tillegg levere skatteattest fra alle underleverandører dersom kontraktssummen for den enkelte underleverandør overstiger kr 500.000,- eks. mva. (§7-2(3)). Dette skal leveres senest ved kontraktsinngåelse. Leverandøren skal inneha medlemskap i StartBANK eller tilsvarende leverandørregister. Øvrige økonomiske og finansielle krav: Økonomisk og finansiell kapasitet Krav knyttet til leverandørens økonomiske og finansielle stilling: Tilbyder må ha nødvendig økonomisk og finansiell evne til å gjennomføre oppdraget. kontrakten (ESPD: Del IV B.58-3). Dokumentasjonskrav:Årsberetninger og årsregnskap inklusive noter for 2021, med tilhørende revisjonsberetning samt nyere opplysninger som har relevans for foretakets regnskapstall. Oppdragsgiver forbeholder seg rett, men ikke plikt, til å gjennomføre en kredittsjekk av Tilbyder via firma- og regnskapsinformasjonssystemet Proff Forvalt (www.forvalt.no). Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente supplerende informasjon om tilbyders økonomi. Eventuelt behov for støtte fra andre selskaper for å oppfylle dette kvalifikasjonskravetDersom leverandøren er avhengig av andre selskaper for å oppfylle dette kvalifikasjonskravet, redegjør for dette i eget vedlegg. Oppdragsgiver vil i så fall også gjennomføre en vurdering av økonomien til støttevirksomheten på samme måte. Oppdragsgiver forbeholder seg i så fall retten til å innhente supplerende informasjon, bankgarantier eller lignende. Støttevirksomheten må i tillegg levere egen skatteattest og ESPD-skjema. Legg til eventuelle slike selskaper som du er avhengig av under steget «underleverandør» i Tendsign, og fyll ut eget ESPD-skjema for denne/disse.
Kvalifikasjonskrav 2

Krav knyttet til leverandørens tekniske/faglige kvalifikasjoner a. Tilbyder skal ha god erfaring, kapasitet og kompetanse fra tilsvarende oppdrag (ESPD: Del IV B.58-4). Dokumentasjonskrav: Tilbyder skal redegjøre for foretakets organisasjon, kompetanse og organisering av tilsvarende store prosjekter.Det skal redegjøres for Tilbyders gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke og antallet medarbeidere i ledelsen i løpet av de siste tre årene.Tilbyders skal oppgi firmaets fem mest relevante leveranser de siste 3 år, inkludert deres verdi, beskrivelse av arbeider og utfordringer, tidspunkt og mottaker (navn, telefon og e-post.) oppgis.Ved innlevering av liste med mer enn 5 referanseprosjekter vil de fem siste fullførte prosjekter bli vurdert dersom referanseprosjektene ikke på annen måte er utpekt. Eventuelt behov for støtte fra andre selskaper for å oppfylle dette kvalifikasjonskravetDersom leverandøren er avhengig av andre selskaper for å oppfylle dette kvalifikasjonskravet, redegjør for dette i eget vedlegg. Oppdragsgiver vil i så fall også gjennomføre en vurdering av økonomien til støttevirksomheten på samme måte. Oppdragsgiver forbeholder seg i så fall retten til å innhente supplerende informasjon, bankgarantier eller lignende. Støttevirksomheten må i tillegg levere egen skatteattest og ESPD-skjema. Legg til eventuelle slike selskaper som du er avhengig av under steget «underleverandør» i Tendsign, og fyll ut eget ESPD-skjema for denne/disse. Krav knyttet til leverandørens tekniske/faglige kvalifikasjoner Entreprenøren skal ha et dokumentert og implementert kvalitetssystem som er i henhold til ISO:9001, samt i henhold til de krav som er beskrevet nedenfor.Entreprenørens kvalitetssystem skal være i overensstemmelse med følgende: Etablering og vedlikehold av kvalitetssystemet skal baseres på ISO:9004. Entreprenørens kvalitet/HMS-system skal tilfredsstille ”Forskrift om systematisk helse-, miljø- og sikkerhetsarbeid i virksomheter” (Internkontrollforskriften) fastsatt ved kgl. res. 6. desember 1996, med ikrafttredelse 1. januar 1997. Entreprenøren er ansvarlig for å verifisere og om nødvendig korrigere/revidere eget kvalitetssystem, samt alle sine underleverandørers kvalitetssystemer. Resultatene av disse aktivitetene skal dokumenteres. Følgende informasjon skal fremlegges:a. En oversikt over internrevisjoner gjennomført siste 12 måneder (dato, tema, antall identifiserte avvik og forbedringsområder).b. Kvalitetssystemene til underleverandører skal baseres på krav gitt i ISO:9001. Byggherren har rett til å kreve tillegg og/eller endringer i entreprenørens kvalitetssystem for å møte kravene spesifisert i dette dokumentet. Entreprenørens kvalitetssystem skal også omfatte data-/informasjonssikring og verifikasjon/validering av dataverktøy. For dette formålet skal relevante deler av ISO 27000 benyttes.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner