Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Design- og IT-konsulenttjenester

Bergen Kommune trenger fremtidsrettede elektroniske låser og en innovativ, fleksibel skybasert infrastruktur for å levere enkel og sikker tilgang til tjenestemottakere av helse- og omsorgstjenester i Bergen over 4 år til en verdi av 25 millioner NOK. Anskaffelsen dekker både fysiske elektroniske låser med nødvendig tilbehør og en systemløsning for administrasjon av disse. To viktige formelle krav er at leverandøren må ha et kvalitetsledelsessystem og relevant erfaring med lignende prosjekter.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Bergen kommune trenger fremtidsrettede elektroniske låser og en innovativ, fleksibel skybasert infrastruktur for administrasjon av disse for å sikre enkel og sikker tilgang til tjenestemottakere av helse- og omsorgstjenester i Bergen kommune. Løsningen må også ha grensesnitt som muliggjør automatisering av nøkkeladministrasjon basert på konkrete tjenstlige behov som oppstår i samspillet mellom tjenestemottaker og tjenesteyter. Anskaffelsen skal dekke både de fysiske elektroniske låsene med nødvendig tilbehør for drift og installasjon, samt en systemløsning for administrasjon av elektroniske låser. Anskaffelsen er derfor planlagt oppdelt i to delkontrakter:Delkontrakt 1: Rammeavtale for elektroniske låserDelkontrakt 2: Systemløsning for administrasjon av elektroniske låserDet skal i tillegg gjøres en innføring av den nye systemløsningen som blir valgt. Anskaffelsen gjennomføres som konkurransepreget dialog. Oppdragsgiver planlegger digital leverandørkonferanse onsdag 23. oktober kl. 10.00 for å informere om konkurransen. Interesserte tilbydere bes melde sin interesse i Mercell kommunikasjonsmodul.Hovedtrekkene i prosedyrenBergen kommune trenger fremtidsrettede elektroniske låser og en innovativ, fleksibel skybasert infrastruktur for administrasjon av disse for å sikre enkel og sikker tilgang til tjenestemottakere av helse- og omsorgstjenester i Bergen kommune. Løsningen må også ha grensesnitt som muliggjør automatisering av nøkkeladministrasjon basert på konkrete tjenstlige behov som oppstår i samspillet mellom tjenestemottaker og tjenesteyter. Oppsummert ønsker Bergen kommune gjennom denne prosessen å oppnå:En fremtidsrettet og robust systemløsning for administrasjon av elektroniske låser som muliggjør samhandling på tvers av eiendomsaktører, og som kan håndtere administrasjon av elektroniske låser uavhengig av låsprodusentGode grensesnitt mot eksisterende og nye kjernesystemer som muliggjør enkel integrasjon og automatisering av oppgaverHøy grad av informasjonssikkerhet i løsningenStabil drift og videreutvikling av systemløsningenBedre personvern for tjenestemottaker gjennom god tilgangsstyring av digitale nøklerAnskaffelsen skal dekke både de fysiske elektroniske låsene med nødvendig tilbehør for drift og installasjon, samt en systemløsning for administrasjon av elektroniske låser. Anskaffelsen er derfor planlagt oppdelt i to delkontrakter:Delkontrakt 1: Rammeavtale for elektroniske låserDelkontrakt 2: Systemløsning for administrasjon av elektroniske låserDet skal i tillegg gjøres en innføring av den nye systemløsningen som blir valgt. Anskaffelsen gjennomføres som konkurransepreget dialog. Oppdragsgiver planlegger digital leverandørkonferanse onsdag 23. oktober kl. 10.00 for å informere om konkurransen. Interesserte tilbydere bes melde sin interesse i Mercell kommunikasjonsmodul.

    Kontakt navn
    Khiem Duc Tran
    Kontakt telefon
    +47 05556
    Adresse
    Rådhusgaten 10, 5014 BERGEN

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren har tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å oppfylle avtalen. Påkrevet økonomisk kapasitet vurderes i forhold til avtalens verdi, ytelser, risiko og varighet. Alle innleverte og eventuelt innhentede opplysninger vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt.

    Oppdragsgiver krever at alle leverandører har implementert et kvalitetsledelsessystem som er tilfredsstillende til å sikre kvaliteten i gjennomføring i denne kontrakten.

    Oppdragsgiver krever leverandører som har sertifisering fra uavhengige tredjeparter som bekrefter at leverandør har rutiner og systemer som sikrer en lav miljøbelastning ved utførelsen av leveransen.

    Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.

    Leverandør vurderer å sette bort følgende del (i prosent) av kontrakten til underleverandører. Legg merke til at hvis leverandøren har besluttet å sette bort en del av kontrakten til underleverandører og støtter seg på underleverandørenes kapasitet til å utføre denne del, utfylles et særskilt ESPD for slike underleverandører, se del II, avsnitt C, ovenfor.

    Leverandør skal ha god og relevant erfaring. Erfaringen skal omfatte leveranser av tilsvarende kompleksitet som leveransen forespurt i denne konkurransen.

    Det kreves at leverandøren har tilstrekkelig tekniske ressurser og kapasitet til å gjennomføre oppdraget i tråd med oppdragsgivers behov.

    Leverandøren skal ha tilstrekkelig kompetanse og faglige kvalifikasjoner til å lede og kvalitetssikre leveransen.

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Nye elektroniske låser og systemløsning til helse- og omsorgstjenestene - prekvalifisering
Lokasjon
Estimert verdi
25 000 000,00 kr
Varighet
48 måneder

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner