Anbudsoversikt for Nye kjøkken i 12 bygg 2024 - 2025

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Kristiansand Kommune trenger kjøkkenleverandører for å levere nye kjøkken i 12 bygg i Agder over en periode på 15 måneder. Leveransen inkluderer montering av ny kjøkkeninnredning i henhold til vedlagte skisser og spesifikasjoner, samt koordinering med andre fag, rydding og renhold. To viktige formelle krav er at leverandøren må ha et godt kvalitetssikringssystem dokumentert med redegjørelse eller ISO 9001-sertifisering, og relevant miljøkompetanse dokumentert med miljøpolicy eller ISO 14001/Miljøfyrtårn-sertifisering.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se hele utlysningen

Tittel
Nye kjøkken i 12 bygg 2024 - 2025
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Rolf Arild Johannessen
Kontakt telefon
38075000
Adresse
Rådhusgata 18, 4611 KRISTIANSAND S
Lokasjon
Varighet
15 måneder
Beskrivelse
Kristiansand kommune, Eiendom, Bygg- og eiendomsforvaltning, inviterer til konkurranse for utskifting av kjøkken ved enkelte kommunale bygg i perioden 2024 – 2025. (ny utlysning)Dette gjelder 12 bygg og til sammen 26 kjøkken. Se eget vedlegg, samt kravspesifikasjon. Hvert bygg ansees som en delkontrakt, og det er anledning til å inngi tilbud på ett eller flere av disse. Hver delkontrakt tildeles separat i henhold til tildelingskriteriene.
Hovedtrekk i prosedyren
Tilbud skal som minimum inkludere følgende per bygg: Sikring av området – Byggene vil være i drift under hele eller deler av tiltaket, og alle tiltak må planlegges og utføres i samarbeid med Eiendom og virksomhetens ledelse. Demontering/riving/deponering av eksisterende kjøkkeninnredning utføres av Kristiansand Kommune. Ny kjøkkeninnredning monteres av kjøkkenleverandør. Montering av nye kjøkken iht. vedlagte skisser og evt. tilleggsspesifikasjon per lokasjon.
Koordinering med andre fag som skal hensyntas av leverandør. Arbeider, befaringer, oppfølging, alt montasjearbeid, rydding, avfallssortering og renhold. Avfall sorteres og leveres godkjent avfallsdeponi. Skader på omkringliggende konstruksjon som må utbedres før innsetting av nytt kjøkken varsles byggforvalter fortløpende. Eventuelle utbedringer av skader utføres via en priset endringsmelding fra entreprenør.
Dokumentasjon på valgte produkter må følge innsendt tilbud.
Når delkontraktene er signert, vil oppdragsgiver ta stilling til hvilke delkontrakter som skal gjennomføres til hvilke tidspunkter. Fortrinnsvis vil det bli lagt opp til at perioden mai-september benyttes for gjennomføring ved skoler og barnehager, og da særlig i sommerferien. Det er sannsynlig at enkelte av delkontraktene av budsjetthensyn må gjennomføres i 2025. Leverandørene må derfor forplikte seg til at å kunne gjennomføre de eventuelle oppdragene frem til da. Leverandørene må derfor forplikte seg til at å kunne gjennomføre de eventuelle oppdragene frem til 15.08.2025. Dersom delkontrakten gjennomføres i 2025 vil tilbudssummen kunne indeksreguleres i henhold til SSB indeks KPI med utgangspunkt endring fra 2023 til 2024.
Dersom oppdragsgiver i utgangspunktet har bestemt at en delkontrakt skal gjennomføres i 2024, og dette skaper kapasitets- og/eller leveranseutfordringer hos leverandør som gjør det vanskelig å utføre arbeidet innen oppgitt tidsperiode for gjennomføring, kan leverandøren velge å utføre oppdraget innen 15.08.2025 Dette må avklares innen 01.09 i aktuelt år.
Tilbudsbefaring: Det avholdes ingen felles tilbudsbefaring. Dersom leverandøren har behov for å befare en eller flere av lokasjonene bes de om å ta kontakt med aktuell forvalter.
Tiril Bjønnes: tiril.bjonnes@kristiansand.kommune.noErik Vangsnes: erik.vangsnes@kristiansand.kommune.noKristofer Bjørnå: kristofer.bjorna@kristiansand.kommune.no
Kvalifikasjonskrav 1
Kvalitetssikringssystem/ kvalitetsstyringssystem
Leverandøren skal ha et godt og velfungerende kvalitetssystem. Dokumenteres med: Redegjørelse for leverandørens kvalitetssikringssystem/ kvalitetsstyringssystem, samt kopi av innholdsfortegnelse. Redegjørelsen skal være på maks. to A4-sider. Dersom leverandøren er sertifisert etter ISO 9001 eller tilsvarende sertifiseringsordninger, vil dette være tilstrekkelig for å tilfredsstille kravet. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 2
Miljøledelsessystem
Leverandøren skal ha tilstrekkelig relevant miljøkompetanse, styringssystemer og rutiner for kvalitetssikring for å sikre at ytelsen blir utført på en miljømessig riktig måte og i samsvar med miljørelevante krav i offentligrettslige bestemmelser og kontrakten. Dokumenteres med: Redegjørelse for leverandørens miljøpolicy og retningslinjer for miljøoppfølging, samt kopi av innholdsfortegnelse. Redegjørelsen skal være på maks to A4-sider. Dersom leverandøren er sertifisert etter ISO 14001, Miljøfyrtårnet eller tilsvarende sertifiseringsordninger, vil dette være tilstrekkelig for å tilfredsstille kravet. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 3
Firmaattest
Tilbyder skal være et lovlig etablert firma. Dokumenteres med å vedlegge kopi av firmaattesten, ikke eldre enn 6 mnd. fra tilbudsfrist.
Kvalifikasjonskrav 4
Erfaring
Det kreves at tilbyder har betydelig erfaring fra tilsvarende oppdrag. Dokumenteres ved: Referanser fra tre sammenlignbare leveranser de siste 5 år. Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    26. apr. 2024, 12:46

  2. Frist for spørsmål

    24. mai 2024, 10:00

  3. Åpningsdato

    31. mai 2024, 10:00

  4. Frist for innlevering

    31. mai 2024, 10:00

  5. Vedståelsesfrist

    31. aug. 2024, 10:00

Se aktive konkurranser som ligner