Anbudsoversikt for Nytt renseanlegg for Sula og Ålesund kommune - detaljprosjektering og oppfølging i byggetid - ny …

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Sula og Ålesund kommune har vedtatt å gå videre med detaljprosjektering av felles renseanlegg på Kvasnes i Sula kommune. Det er utarbeidet et forprosjekt som omfatter renseanlegg i fjell, daganlegg med kontor og garderober i dagen, samt overføringsledninger med tilhørende installasjoner fra henholdsvis Sula og Ålesund kommune. Ålesund kommune skal nå engasjere konsulent for å forestå detaljprosjektering av det nye renseanlegget med tilhørende overføringsanlegg, samt bistå med oppfølging i byggetid. Forprosjektet har beregnet samlede kostnader for prosjektet til 1,1 mrd kroner, og det er svært viktig for oppdragsgiver å få gjennomført prosjektet av en faglig solid konsulent med erfaring fra tilsvarende prosjekt. Gode samarbeidsevner, samt vilje og evne til tett dialog mellom partene gjennom hele prosjektet skal vektlegges ved valg av konsulent. Klikk her https://permalink.mercell.com/167652147.aspx

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Tittel
Nytt renseanlegg for Sula og Ålesund kommune - detaljprosjektering og oppfølging i byggetid - ny utlysning
Estimert verdi
70 000 000,00 kr
Kvalifikasjonskrav 1

Krav: Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert. Dokumentasjonskrav: For norske selskaper: Firmaattest. For utenlandske tilbydere: Dokumentasjon for at selskapet er registeret i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.
Kvalifikasjonskrav 2

Krav 1: Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsgiveravgift og merverdiavgift. Dokumentasjonskrav 1: For norske leverandører: Attest for skatt og merverdiavgift utstedt av Skatteetaten. Attesten skal ikke være eldre enn seks måneder regnet fra fristen for å levere forespørsel om å delta. Attesten fås elektronisk i Altinn, og skal sendes i original, elektronisk versjon. For utenlandske tilbydere: Tilsvarende attester fra sine land som viser at de har ordnede skatte- og avgiftsforhold. Dersom myndighetene i det aktuelle landet ikke utsteder slike attester, skal tilbyderen fremlegge en erklæring som stadfester at alle skatter og avgifter er blitt betalt. Erklæringen skal være god-kjent og signert av tilbyderens økonomidirektør/økonomiansvarlige. Krav 2: Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Dette vil bli vurdert på bakgrunn av lønnsomhet, soliditet, likviditet m.m. i tillegg til kredittverdighet og betalingshistorikk. Dokumentasjonskrav 2: Virksomhetens tre siste årsregnskap. Oppdragsgiver vil i tillegg innhente en kredittvurdering.
Kvalifikasjonskrav 3

Krav 1: Leverandøren skal ha god erfaring fra lignende oppdrag. Dokumentasjonskrav 1: En oversikt over de viktigste lignende oppdragene som leverandøren har utført i løpet av de siste ti årene, sammen med opplysninger om kontraktenes verdi, tidspunktet for utførelse og navn på mottaker. Krav 2: Leverandøren skal ha tilstrekkelige menneskelige ressurser til å utføre kontrakten. Dokumentasjonskrav 2: En beskrivelse leverandørens gjennomsnittlige årlige arbeids-styrke i løpet av de siste tre årene, samt en beskrivelse/oversikt over arbeidsstyrkens utdanning og faglige kvalifikasjoner. Krav 3: Leverandøren skal ha et kvalitetsledelsessystem som er sertifisert etter EN ISO 9001:2015. Dokumentasjonskrav 3: Attest (sertifikat) utstedt av et uavhengig organ.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner