Anbudsoversikt for Nytt Sola Rådhus
Utgått
Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.
Brief
Anleggs- og veibygging
Konkurransen består av gjenstående prosjektering og komplett oppføring av nytt rådhus, parkeringsanlegg og tilhørende utomhusanlegg. Fløy B av eksisterende rådhus skal totalrehabiliteres og inngå som en del av det nye rådhuset. Øvrige deler av eksisterende rådhus inklusiv teknisk rom på tak fløy B skal rives. Utomhusanlegg består av Rådhusplassen mot nord, del av nye Rådhusvegen samt Byparken i syd. Under Rådhusplassen skal det etableres et nytt offentlig parkeringsanlegg med plass til 162 biler. Prosjektet har en budsjettramme på kr. 392 200 000 inkl. mva.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Prøv Cobrief ProOm anbudet
Kvalifikasjonskrav
Tildelingskriterier
Se hele utlysningen
- Oppdragsgiver
- Tittel
- Nytt Sola Rådhus
- Kategori (CPV)
- Tilleggskategorier (CPV)
- 45100000 Forberedende anleggsarbeid
- 45111100 Nedrivningsarbeid
- 45111200 Forbereding og rydding av byggeplass
- 45200000 Deler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeider
- 45210000 Byggearbeid
- 45213000 Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med forretningsbygninger, lagerhus og industribygninger samt bygninger knyttet til transport
- 45213100 Anleggsarbeid av forretningsbygninger
- 45213150 Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Kontorbygning
- 45300000 Byggningsinnstallasjonsarbeid
- 45400000 Ferdigstillende bygningsarbeid
- Kvalifikasjonskrav 1
- Kvalifikasjonskrav 2
- Kvalifikasjonskrav 3
Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Norske selskaper: Firmaattest Utenlandske selskaper: Dokumentasjon som viser at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land som leverandøren er etablert. Leverandør skal ha ordnede forhold med hensyn til skatte- og merverdiavgiftsinnbetalinger. Norske selskaper: Skatte- og merverdiavgiftsattest, ikke eldre enn 6 måneder regnet fra tilbudsfristens utløp (https://www.altinn.no/no/Skjema-og-tjenester/Etater/Skatteetaten/Attestbestilling/) Utenlandske selskaper: Attest utstedt av vedkommende myndighet i leverandørs hjemstat som bekrefter at leverandøren har oppfylt sin forpliktelser vedrørende skatte- og merverdiavgiftinnbetalinger i samsvar med lovbestemmelser i den stat leverandøren er etablert. Attest skal foreligge innen tilbudsfristens utløp, og skal ikke være eldre enn 6 måneder regnet fra tilbudsfristens utløp.
Leverandør skal ha ordnede økonomiske forhold og økonomisk evne til å gjennomføre kontrakten. Oppdragsgiver vil hente inn kredittvurdering fra kreditt- og analyseselskapet Experian. Leverandøren må minimum vurderes til å inneha god kredittverdighet, eller tilsvarende. Alternativt kan leverandør ved innlevering av tilbud selv legge ved kredittvurdering fra anerkjent kredittvurderingsselskap som viser at leverandøren er kredittverdig. Kredittvurderingen skal ikke være eldre enn 6 måneder, og skal vise den gjeldende økonomiske situasjonen til selskapet. Foretak registret i andre land enn Norge må vedlegge egen kredittvurdering. Foretak registret i andre land enn Norge må vedlegge egen kredittvurdering. Hvis leverandøren er kjent med at kravet til økonomisk evne til å gjennomføre kontrakten ikke kan imøtekommes gjennom kredittvurdering som angitt ovenfor, kan leverandøren vedlegge tilbudet annen dokumentasjon som bekrefter at den økonomiske evnen er tilfredsstillende. Tilbyder må kunne dokumentere en minimumsomsetning på kr. 250 000 000 eks. mva. foregående regnskapsår. Årsregnskap fra foregående regnskapsår som dokumenterer tilstrekkelig minimumsomsetning.
Tilbyder skal ha erfaring som Totalentreprenør fra minimum to relevante oppdrag hva gjelder bygge av sammenlignbar størrelse (m2) og kompleksitet. Som dokumentasjon skal tilbyder fremlegge en liste over de viktigste relevante oppdragene de siste fem år, herunder spesifikke opplysninger om: Rollen som totalentreprenør Oppdraget (kort beskrivelse) Kontraktsverdi i NOK, eks. mva. Størrelse/antall m2 Tidspunkt (årstall) for oppdraget Oppdragsgiver/kontaktpersoner Tilbyder skal ha god kompetanse med gjennomføring av totalentrepriser. Tilbyder skal fremlegge CV for det nøkkelpersonell som er ansvarlige for gjennomføring av kontrakten. Som nøkkelpersonell anses prosjektleder, prosjekteringsleder, stedlig bas/formann, og HMS-ansvarlig. Rollene kan ikke innehas av samme person. CV-er skal inneholde informasjon om utdannelse, arbeidserfaring, samt en oversikt over tidligere utførte oppdrag, med særskilt angivelse av: Entrepriseform Medarbeiderens rolle i prosjektet Størrelse i m2 Verdi i NOK eks. mva. Oppdragsgiver Tilbyder skal ha et velfungerende kvalitets-/styringssystem for ytelsene som skal leveres. Attest for tilbyders kvalitets-/styringssystem utstedt av uavhengige organer som bekrefter at tilbyder anerkjente kvalitetssikringsstandarder (ISO 9001:2015 eller tilsvarende). Oppdragsgiver godtar også annen dokumentasjon som viser at tilbyder har velfungerende system for sikring av kvalitet tilpasset oppdragets art og omfang. Her må det minimum gis en overordnet beskrivelse av innholdet i systemet, herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for oppdraget.