Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Sosialomsorg med innkvartering

Sandnes Kommune trenger en parallell rammeavtale med inntil to leverandører for heldøgns bo- og omsorgstilbud til brukere med ressurskrevende tjenester i Sandnes kommune, med en maksimal totalverdi på 100 millioner kroner. Tjenestene skal dekke behovene til voksne brukere med komplekse tilretteleggelsesbehov, inkludert psykisk utviklingshemming, psykiske lidelser, fysiske funksjonsnedsettelser, utviklingsforstyrrelser, utfordrende atferd, og i noen tilfeller rusutfordringer. Rammeavtalen skal også kunne tilpasses enkeltbrukere med spesialbehov som medikamentelle utfordringer og smittehensyn. Leverandørene skal bidra aktivt til tilbakeføring av brukere til kommunen. Tildelingskriteriene er basert på kvalitet (65%) og pris (35%). Leverandøren må dokumentere oppfyllelse av kvalitetskravene i vedlegg 2 og tilbydde priser i vedlegg 3.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Oppdragsgiver har behov for å anskaffe en parallell rammeavtale med inntil to (2) leverandører for dekning av heldøgns bo- og omsorgstilbud til brukere med ressurskrevende tjenester i Sandnes kommune, forutsatt at det er to (2) egnede leverandører og tilbud. Tjenesten er hjemlet i lov 24. juni 2011 nr. 30 om kommunale helse og omsorgstjenester; • § 4-1 om forsvarlighet • § 3-1 om kommunens overordnede ansvar for helse- og omsorgstjenester • 3-2 nr. 6 bokstav c. plass i institusjon, herunder sykehjem lov 2. juli 1999 nr. 63 om pasient- og brukerrettigheter; • § 2-1 om rett til nødvendig hjelp fra kommunens helse- og omsorgstjeneste samt særskilte hjemmelsgrunnlag, herunder rettskraftig dom fra domstolene. Tjenesten tildeles voksne brukere med et stort og sammensatt tilretteleggelsesbehov med ulike typer og intensitet av funksjonsnedsettelser som for eksempel, men ikke begrenset til, psykisk utviklingshemming, psykiske lidelser, fysiske funksjonsnedsettelser, utviklingsforstyrrelser, utfordrende atferd eller en kombinasjon av disse. Oppdragsgiver gjør oppmerksom på at det i enkelte tilfeller kan komme brukere med rusutfordringer. Rammeavtalen gjelder også for enkeltbrukere med spesialbehov så langt den passer. Spesialbehov kan omfatte medikamentelle utfordringer, smittehensyn og behov for spesialkompetanse med videre. I de tilfeller spesialbehovet ikke passer til rammeavtalen, forbeholder oppdragsgiver seg retten til å kjøpe tjenester utenfor avtalen. Formålet med anskaffelsen er å sikre brukerne kvalitetsgodkjente tjenester når oppdragsgiver ikke har kapasitet til å dekke behovet i egenregi. Tilbakeføring til kommunen er et overordnet mål og leverandør skal bidra aktivt i tilretteleggingen av tilbakeføring. Rammeavtalens omfang kan derfor variere betraktelig fra år til år.Hovedtrekkene i prosedyrenAnskaffelsen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 (LOA) og forskrift om offentlige anskaffelser (FOA) av 19. februar 2020 nr. 974. For denne anskaffelsen gjelder forskriftens del II og IV, anskaffelse av helse- og sosialtjenester. Konkurransen baseres på åpen tilbudskonkurranse jf. FOA § 8-3. Oppdragsgiver planlegger å tildele kontrakt uten å ha dialog med leverandørene utover å foreta eventuelle avklaringer/korrigeringer. Dialog gjennom forhandlinger kan likevel bli gjennomført dersom oppdragsgiver, etter at tilbudene er mottatt, vurderer det som hensiktsmessig. Utvelgelsen vil i så fall bli gjort etter en vurdering av tildelingskriteriene. Det presiseres at ingen leverandører kan forvente dialog om sitt tilbud og dermed må levere sitt beste tilbud. Videre gjøres det oppmerksom på at tilbud som inneholder vesentlige avvik fra konkurransedokumentene skal avvises etter forskrift om offentlige anskaffelser § 9-6 (1) b). Oppdragsgiver kan avvise tilbud som inneholder avvik fra anskaffelsesdokumentene, uklarheter eller lignende som ikke må anses ubetydelige jf. FOA § 9-6 (2) jf. § 24-8 (2). Leverandøren oppfordres derfor på det sterkeste til å følge de anvisninger som gis i dette konkurransegrunnlaget med vedlegg og eventuelt stille spørsmål ved uklarheter gjennom EU-Supply til oppdragsgivers kontaktperson.

    Kontakt navn
    Sandra Pedersen
    Kontakt telefon
    +47 48206011
    Adresse
    Rådhusgata 1, 4306 SANDNES

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Leverandør skal i eget vedlegg gi en utfyllende beskrivelse av hvordan punktene under «Kvalitetskrav» i «Vedlegg 2 – Kravspesifikasjon» vil bli oppfylt.

    Beskrivelse

    Leverandør skal fylle ut tilbydde priser i «Vedlegg 3 – Prisskjema».

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Parallell rammeavtale - Heldøgns bo- og omsorgstilbud til brukere med ressurskrevende tjenester
Lokasjon
Estimert verdi
100 000 000,00 kr

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner