Anbudsoversikt for Parallelle rammeavtaler for levering av automatikk og feltutstyr. herunder SD-anlegg
Utgått
Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.
Brief
Bærum kommune, heretter kalt oppdragsgiver, innbyr til begrenset anbudskonkurranse i forbindelse med inngåelse av parallelle rammeavtaler, med 2 leverandører, for kjøp av automatikk og feltutstyr, herunder SD-anlegg. Klikk her https://permalink.mercell.com/154850047.aspx
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Prøv Cobrief ProOm anbudet
Kvalifikasjonskrav
Tildelingskriterier
Se hele utlysningen
- Oppdragsgiver
- Tittel
- Parallelle rammeavtaler for levering av automatikk og feltutstyr. herunder SD-anlegg
- Kategori (CPV)
- Tilleggskategorier (CPV)
- Varighet
- 48 måneder
- Kvalifikasjonskrav 1
- Kvalifikasjonskrav 2
- Kvalifikasjonskrav 3
Krav 1 Skatter og avgifter Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til skatte- og avgiftsinnbetaling i det land han er etablert i. DOKUMENTASJONSKRAV: Attest for skatt og merverdiavgift Attesten hentes ut fra Altinn.no. Attesten skal ikke være eldre enn 6 måneder fra tilbudsfristens utløp. Norske leverandører som ikke er merverdiavgiftspliktige skal fremlegge bekreftelse fra skattemyndighetene om dette. Utenlandske leverandører skal fremlegge attester fra tilsvarende myndigheter som de norske. Krav 2 Registrert i handelsregister eller foretaksregister Det kreves at leverandør har et lovlig etablert foretak registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i landet leverandøren er etablert i. Dette gjelder også underleverandører. DOKUMENTASJONSKRAV: Norske selskaper: Firmaattest Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister, eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.
Krav 3 Økonomi Leverandøren skal ha en økonomisk og finansiell soliditet som gir oppdragsgiver trygghet for at leverandøren vil være økonomisk levedyktig i hele avtaleperioden. Eks. Vil kredittverdig uten krav til sikkerhetsstillelse vil være tilstrekkelig. DOKUMENTASJONSKRAV: Utvidet kredittvurdering/rapport, ikke eldre enn 3 måneder, fra et offentlig godkjent kredittvurderingsselskap, med karakteren A (kredittverdig) eller tilsvarende eller bedre rangering. Rapporten skal basere seg på siste kjente regnskapstall. Dato må tydelig fremkomme. Selskaper uten tilfredsstillende kredittvurdering, nystartede selskaper med kredittrating AN, enkelte utenlandske selskaper eller selskaper uten innrapporteringsplikt til Brønnøysundregistrene vil ikke alltid kunne dokumentere at kravet er tilfredsstilt. I slike tilfeller vil det likevel kunne kompenseres med tilfredsstillende kredittvurdering som gir en tilsvarende sikkerhet for gjennomføringsevnen. Slik alternativ dokumentasjon skal følge som en del av tilbudet. Dersom leverandøren har gyldige grunner til ikke å kunne fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiver har anmodet om, kan leverandøren godtgjøre sin økonomiske og finansielle stilling med ethvert annet dokument som oppdragsgiver anser egnet.
Krav 4 Gjennomføringsevne/kapasitet Det kreves at leverandøren har en organisasjon som har kapasitet til å gjennomføre i henhold til kontrakten. DOKUMENTASJONSKRAV: - Oversikt over antall ansatte i foretaket innenfor det aktuelle fagområdet. Det skal angis hvilke roller de er fordelt på. - En redegjørelse av leverandørens tekniske personell eller tekniske enheter leverandøren disponerer over til oppfyllelse av kontrakten, enten de tilhører foretaket eller ikke. Krav 5 Erfaring Leverandør må kunne vise til tilstrekkelig evne og god erfaring fra tilsvarende oppdrag DOKUMENTASJONSKRAV: Det skal leveres beskrivelse på inntil 1 A4-side per prosjekt av inntil 5 relevante referanseprosjekter de siste 5 årene Beskrivelsen skal inneholde opplysninger om blant annet: - Beskrivelse av innholdet i leveransen og de tjenester som ble levert - Oppdragsgiver - Type bygg - Oppdragets kontraktsverdi - Oppstartstidpunkt og ferdigstillelsestidspunkt (år)/hvis ikke ferdigstilt - hvor man er i prosjektet Med relevante leveranser menes oppdrag der leverandør har levert etterspurt varer/tjenester til kunder av tilsvarende størrelse og kompleksitet. Krav 6 Kvalitetsstyringssystem Det kreves et godt og velfungerende kvalitetsstyringssystem for de ytelser som skal leveres. DOKUMENTASJONSKRAV: Redegjørelse for leverandørens kvalitetsstyringssystem, eller kopi av sertifikat for kvalitetsstyringssystem i henhold til ISO 9001:2015 eller tilsvarende sertifikat. Det kan også fremlegges andre attester utstedt av organer i andre EØS-stater, forutsatt at leverandøren kan dokumentere at disse tilsvarer eller ISO 9001:2015 Krav 7 Miljøledelsessystem Det kreves systemer og rutiner som sikrer lav miljøbelastning ved utførelse av leveransen. Miljøledelsessystemet må blant annet sikre kontinuerlig forbedring på: - organisasjonens kompetanse på miljø og sikkerhet - ytelsens klimapåvirkning DOKUMENTASJONSKRAV: Redegjørelse for leverandørens miljøledelsessystem, eller kopi av sertifikat for miljøledelsessystem i henhold til ISO 14001:2015, Miljøfyrtårn, EMAS eller tilsvarende sertifikat. Oppdragsgiveren vil godta annen dokumentasjon for tilsvarende miljøledelsestiltak dersom leverandøren ikke har mulighet til å få slike attester innen fristen, og dette ikke skyldes leverandøren selv. Dette forutsetter at leverandøren dokumenterer at disse tiltakene tilsvarer de etterspurte kvalitetssikringsstandardene eller miljøledelsessystemene eller -standardene.