Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

IT-konsulent og rådgivning

Direktoratet for Byggkvalitet trenger konsulenttjenester innen prosjekt- og prosesstøtte for å levere digitaliseringsarbeid i offentlig sektor på stedene Innlandet og Oslo over 24 måneder til en verdi av 30 000 000 NOK. Anbudet omfatter blant annet administrativ prosjektledelse, bistand i tverrfaglige prosjekter, gjennomføring av omstillingsprosesser og utvikling av nye tjenester (tjenestedesign). Et viktig formelt krav er at leverandøren skal ha erfaring fra relevante oppdrag de siste tre årene, dokumentert med beskrivelser som inkluderer oppdragets verdi, tidspunkt og mottaker.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Direktoratet for byggkvalitet (Oppdragsgiver) har gjennom flere år jobbet for å styrke organisasjonens kompetanse på prosjektledelse og prosjektarbeid. Anskaffelsens formål er å inngå en rammeavtale med 3-5 leverandører om kjøp av konsulenttjenester innenfor prosjekt- og prosesstøtte innen digitaliseringsarbeid i offentlig sektor. Eksempel på prosjekter hvor det kan være aktuelt med støtte er digitalisering, regelverksutvikling, tjenestedesignprosesser, utredninger, strategiarbeid og formidling. Eksempler på arbeidsoppgaver kan være:Administrativ prosjektledelse og bistand i prosjektarbeidProsjektleder-støtte til intern prosjektleder og prosjekteier/styringsgruppe. Støtte til å gjennomføre omstillingsprosesser og samarbeidsprosjekterBistand til planlegging, gjennomføring og oppfølging av idédugnader, workshops og andre arrangementer. Prosjektstøtte til spesifikasjon av nye tjenester (tjenestedesign)Hovedtrekkene i prosedyrenBakgrunn for anskaffelsen og formålDirektoratet for byggkvalitet (Oppdragsgiver) har gjennom flere år jobbet for å styrke organisasjonens kompetanse på prosjektledelse og prosjektarbeid. Anskaffelsens formål er å inngå en rammeavtale om kjøp av konsulenttjenester innenfor prosjekt- og prosesstøtte innen digitaliseringsarbeid i offentlig sektor. Anskaffelsens innholdDirektoratet for byggkvalitet er gjennom tildelingsbrev fra Kommunal- og distrikts-departementet bedt om å legge til rette for og utvikle regelverket vi forvalter slik at regelverket tilrettelegges for digital bruk. Oppdragsgiver arbeider med flere prosjekter der målet blant annet er å effektivisere plan- og byggesaksprosessen og å bidra til enhetlig praktisering av regelverket gjennom digitalisering. På bakgrunn av dette arbeidet har oppdragsgiver behov for konsulentbistand innen prosjekt- og prosesstøtte knyttet til digitaliseringsarbeid i offentlig sektor. Oppdragsgiver er en relativt liten organisasjon, og det vil derfor være behov for innkjøp av både kompetanse og kapasitet til å gjennomføre gode prosjekter. Oppdragsgiver har behov for leverandører som har kompetanse på både tjenestedesign og tradisjonell prosess- og prosjektledelse knyttet til digitalisering. Oppdragsgiver er et direktorat i den sentrale statsforvaltningen. Eksempel på prosjekter hvor det kan være aktuelt med støtte er digitalisering, regelverksutvikling, tjenestedesignprosesser,utredninger, strategiarbeid og formidling. Eksempler på arbeidsoppgaver kan være:Administrativ prosjektledelse og bistand i prosjektarbeidProsjektleder-støtte til intern prosjektleder og prosjekteier/styringsgruppe. Støtte til å gjennomføre omstillingsprosesser og samarbeidsprosjekterBistand til planlegging, gjennomføring og oppfølging av idédugnader, workshops og andre arrangementer. Prosjektstøtte til spesifikasjon av nye tjenester (tjenestedesign)Oppdragsgivers ansatte har høy kompetanse innenfor ulike fagområder slik som ingeniørfag, juss og forvaltningsinformatikk. Bistanden vil derfor typisk innebære å supplere den kompetansen vi selv innehar. Prosjektledererfaring vil derfor være sentralt, samt erfaring med å delta i tverrfaglige prosjekter hvor det er behov for ulik kompetanse. Det vil kunne være behov både for støtte til å gjennomføre kompliserte prosesser, herunder prosesser som krever omstilling, og for enklere oppgaver som prosjektassistent/sekretær. Det er ønskelig at leverandøren har kompetanse på lov om offentlige anskaffelser, og erfaring med utarbeid kravspesifikasjoner til konkurransegrunnlag og kunne delta i evalueringsprosesser. Det skal inngås en rammeavtale med 3-5 leverandører. Oppdragsgiver har i dag rammeavtale om konsulenttjenester for prosjekt- og prosesstøtte med leverandørene Devoteam Fornebu Consulting, HR Prosjekt, Mindshift og Karabin.

    Kontakt navn
    Kari Wist Flyen
    Kontakt telefon
    +47 22475600
    Kontakt e-post
    kwf@dibk.no
    Adresse
    Mariboes gate 13, 0183 OSLO

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre oppdraget/bistanden.

    Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.

    Leverandøren skal ha erfaring og oppdrag av relevant eller tilsvarende art og omfang.

Se hele utlysningen

Tittel
Prekvalifisering til konkurranse om anskaffelse av konsulenttjenester innen prosjekt- og prosesstøtte
Estimert verdi
30 000 000,00 kr
Varighet
24 måneder

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner