Anbudsoversikt for Rammeavtale for branntekniske rådgivningstjenester
Utgått
Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.
Brann- og sikkerhetstjenester
Omsorgsbygg skal inngå rammeavtale med leverandør av branntekniske rådgivningstjenester. Behovet strekker seg også til rådgivning, kontroll, dokumentasjon og prosjektoppfølging under gjennomføring av brannrelaterte tiltak. Brannsikkerheten i byggene skal tilfredsstille minimumskravene i bygge- og brannforskriftene, eller bedre. For en del av vår eldre bygningsmasse er det behov for å kartlegge og dokumentere sikkerhetsnivået i detalj for å ivareta vårt formål og eieransvar. Videre er det behov for bistand til å utarbeide tilstrekkelig grunnlag for konkurranse på utbedring av mangler av vesentlig karakter som avdekkes. Se konkurransedokumentene for mer informasjon.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Prøv Cobrief ProOm anbudet
Kvalifikasjonskrav
Tildelingskriterier
Se hele utlysningen
- Oppdragsgiver
- Tittel
- Rammeavtale for branntekniske rådgivningstjenester
- Tilleggskategorier (CPV)
- Estimert verdi
- 15 000 000,00 kr
- Varighet
- 48 måneder
- Tildelingskriterium 1
- Tildelingskriterium 2
- Kvalifikasjonskrav 1
- Kvalifikasjonskrav 2
- Kvalifikasjonskrav 3
Kvalitet/Oppdragsforståelse
• Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak Dokumentasjonskrav: • Norske selskaper: Firmaattest • Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert. Leverandører som er registrert i StartBANK kan alternativt oppgi StartBANK ID eller sende inn kopi av registreringsbevis i StartBANK dersom dokumentasjonen som etterspørres er tilgjengelig i StartBANK.
Dokumentasjonskrav: Attest for skatt og merverdiavgift som ikke er eldre enn 6 måneder gammel. Attesten bestilles og hentes ut i Altinn. Hvis dette ikke er mulig kan den bestilles hos skatteoppkrever eller Skatteetaten Utenlandske leverandører skal fremlegge attest fra tilsvarende myndigheter som de norske. Oppdragsgiver vil innhente kredittrating som er basert på siste kjente regnskapstall. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente årsregnskap eller annen dokumentasjon dersom dette er nødvendig for å evaluere kravet. Leverandøren kan framlegge all dokumentasjon som de mener er relevant for vurderingen av deres økonomiske kapasitet. Leverandører som er registrert i StartBANK kan alternativt oppgi StartBANK ID eller sende inn kopi av registreringsbevis i StartBANK dersom dokumentasjonen som etterspørres er tilgjengelig i StartBANK. Dersom leverandøren har saklig grunn (f. eks nystartet bedrift) til ikke å fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiver har krevd kan han dokumentere sin økonomiske og finansielle kapasitet med ethvert annet dokument som oppdragsgiver anser egnet. Dersom leverandøren støtter seg på andre foretaks kapasitet for å oppfylle kravene til økonomisk og finansiell kapasitet, krever oppdragsgiver at de er solidarisk ansvarlige for utførelsen av kontrakten, jf. FOA. § 16-10(4). Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å kreve utstedt dokumentasjon fra de vinnende leverandørene for å sikre etablering av dette ansvaret før kontraktsinngåelse.
Dokumentasjonskrav Dersom Leverandøren har sentral godkjenning, vil oppdragsgiver innhente utskrift fra Godkjenningsregisteret (www.dibk.no) Dersom Leverandøren ikke har sentral godkjenning, må Leverandøren opplyse om utdanning og kvalifikasjoner som er nødvendig for å oppfylle kravet. • Redegjørelse for leverandørens gjennomsnittlige arbeidsstyrke og antall medarbeidere i ledelsen de siste tre år (kan være kompetansematrise eller organisasjonskart) • Navngitt oversikt over kapasiteten som oppfyller minstekravene. Vi ber om at utdanning og antall års erfaring angis. Under dette punktet etterspørres ikke enkeltpersoners CV En oversikt over selskapets viktigste leveranser de siste 3 år. Oversikten skal angi kontraktens verdi, kontraktstype, tidspunkt for levering eller utførelse og navn på mottaker. Vi ber om at leverandør oppgir referanseperson for hvert prosjekt. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å kontakte referansepersoner. Under dette punktet etterspørres ikke enkeltpersoners kompetanse og/eller CV Sertifikat på leverandørens kvalitetsledelsessystem, utstedt av uavhengige organer som bekrefter at leverandøren oppfyller visse kvalitetsledelsesstandarder, ISO 9001:2015 eller tilsvarende. eller Leverandøren skal dokumentere at de har et tilsvarende kvalitetsledelsessystem. Det skal leveres en detaljert innholdsfortegnelse og dokumentasjon på at systemet tilsvarer ISO 9001:2015.