Cobrief Logo

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Sykehusinnkjøp HF trenger entrepriser for adgangskontroll og ITV for å levere rehabilitering av sentralblokken ved Haukeland universitetssjukehus i Vestland over 6 år til en verdi av 26.000.000 NOK ekskl. mva. Anbudet innebærer etablering av ny poliklinikk og kontinuerlig utvikling av bygningsmassen, med enhetlige tekniske anlegg og tilhørende tjenester innen forvaltning, drift og vedlikehold i rehabiliteringsperioden. To viktige formelle krav er at tilbyder må ha et kvalitetsstyringssystem som følger ISO 9001 eller tilsvarende, samt et miljøledelsessystem som oppfyller ISO 14001, Miljøfyrtårn eller lignende standarder.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Oppdragsgiver og kundeOppdragsgiver for denne konkurransen er Sykehusinnkjøp HF. Sykehusinnkjøp HF er eid av de fire regionale helseforetakene, Helse Sør-Øst RHF, Helse Vest RHF, Helse Midt-Norge RHF og Helse Nord RHF, hvorav eierandelen er på 25 prosent hver. Sykehusinnkjøp HF, divisjon vest er avtaleforvalter. For mer informasjon, se www.sykehusinnkjop.no. Helse Bergen HF er ett av fem lokale helseforetak på Vestlandet som er eid av det regionale helseforetaket Helse Vest. Helse Bergen HF er det juridiske navnet på foretaket, mens Haukeland universitetssjukehus er navnet som blir brukt når man omtaler pasientbehandlingen både på Haukeland og de mange enhetene lokalisert andre steder. Sykehusinnkjøp HF gjennomfører anskaffelsen på vegne av Kunden(e). Kunde(r) på denne avtalen er Helse Bergen HF. Anskaffelsens formål og omfangHelse Bergen HF skal rehabilitere sentralblokken ved Haukeland universitetssjukehus. Første del av rehabiliteringen er etablering av ny poliklinikk. For å sikre en kontinuitet i utvikling av bygningsmassen, enhetlige teknisk anlegg for rehabiliteringsprosjektet, med tilhørende forvaltning, drift og vedlikehold i rehabiliteringsperioden Rammeavtalen omfatter leveranser hvor det gjøres avrop på entrepriser for adgangskontroll og ITV.Hovedtrekkene i prosedyrenBeskrivelse av oppgavenHelse Bergen HF skal rehabilitere sentralblokken ved Haukeland universitetssjukehus. Første del av rehabiliteringen er etablering av ny poliklinikk. For å sikre en kontinuitet i utvikling av bygningsmassen, enhetlige teknisk anlegg for rehabiliteringsprosjektet, med tilhørende forvaltning, drift og vedlikehold i rehabiliteringsperioden Rammeavtalen omfatter leveranser hvor det gjøres avrop på entrepriser for adgangskontroll og ITV. Rammeavtalens estimerte verdi for rammeavtalens varighet innenfor det det angitte areal er samlet kr. 26.000.000,- ekskl. mva. Rammeavtalens maksimale verdi er angitt til å være kr. 33.800.000- ekskl.mva. Oppgitt forbruk/omfang er et estimat for informasjon til tilbyder, og er ikke bindende for fremtidig avtalevolum. Oppdragsgiver understreker at det er usikkerhet knyttet til estimatet. Rehabiliteringsprosjektet skal gjennomføres som delte byggherrestyrte entrepriser og gjennomføres etter lean-prinsipper som krever planleggingsarbeid i samarbeid med sideentrepriser. Tilbyder må for denne konkurransen prise den første entreprisen, jfr. del III C2 Teknisk beskrivelse, samt rammeavtalens Bilag 1 Prisskjema. Tilbyder må inngi priser og påslagsprosenter på nettoinnkjøpspris for materiell som inngår i entreprisen, og timespriser for arbeid. Påslagsprosentene vil være gjeldene for hele varigheten av rammeavtalen, og tilbyder må i avtaleperioden kunne dokumentere innkjøpspris og påslagsprosenter for materiell som benyttes. Prosjektet for rehabilitering Sentralblokken har et samlet bruttoareal på 20.790 m² og er fordelt på 2 etasjer. Det er for rammeavtalen identifisert opptil åtte prosjekter som entrepriser for adgangskontroll og ITV. Disse prosjektene varierer i omfang fra 170m² til 6480 m² for det enkelte avrop/entreprise.

    Kontakt navn
    Postmottak Sykehusinnkjøp
    Kontakt telefon
    +47 78950700
    Adresse
    Hermetikken Tollbugata 7, 9800 VADSØ

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne gjennomføre kontraktsforpliktelsene, herunder også kredittverdighet uten krav til sikkerhetsstillelse. Finansiell styrke vurderes i bl.a. forhold til omsetning, resultatgrad, soliditet og likviditet sett opp mot denne anskaffelsen og kontraktsforpliktelser.

    Leverandøren skal ha en årlig minimumsomsetning tilsvarende 20 prosent av rammeavtalens samlede estimerte verdi.

    Leverandøren skal ha og etterleve et system for kvalitetsstyring.

    Leverandøren skal ha system som sikrer at ytelser utføres med lave miljøbelastninger.

    Tilbyder skal ha tilstrekkelig erfaring til å utføre tilsvarende prosjekt som beskrevet i konkurransens del III. Ved vurderingen vil vi blant annet, men ikke uttømmende, legge vekt på erfaring fra prosjekter med tilsvarende verdi, art og kompleksitet med pågående drift. For entreprenører som leverer tilbud i fellesskap, eller som støtter seg på andre virksomheters ressurser: Kravet gjelder hovedentreprenøren, altså den som skal ha koordineringsrollen i prosjektet. Selskapet som skal ha denne rollen i denne kontrakten, må selv oppfylle kravet. Det er tilbyder som har ansvar (risiko) for å sannsynliggjøre og underbygge at erfaringen er relevant.

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Rammeavtale for entrepriser K506 Adgangskontroll og ITV ved ombygging av poliklinikk - Sentralblokken, Haukeland Sjukehus, Helse Bergen HF
Lokasjon
Estimert verdi
26 000 000,00 kr
Varighet
72 måneder

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner