Anbudsoversikt for Rammeavtale for fjellsikring i Austevoll kommune

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Anleggs- og veibygging

Austevoll Kommune trenger fjellsikringstjenester for å levere sikringsarbeider langs kommunale veier over 2 år til en verdi av 3 000 000 NOK. Det skal utføres rensk og sikring av skjæringer og skråninger i berg og løsmasser, med mulighet for flere delprosjekter underveis. Et viktig formelt krav er at leverandører må ha eller kunne skaffe tilgang til geolog for befaring før hvert prosjekt. Anbudets vekting er pris: 70% og kvalitet: 30%.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Rammeavtale for fjellsikring i Austevoll kommune
Kontaktinformasjon
Kontakt telefon
55 08 10 00
Adresse
Birkelandsvegen 2, 5392 STOREBØ
Estimert verdi
3 000 000,00 kr
Varighet
2 år
Beskrivelse
Fjellsikring i Austevoll er en rammeavtale for fjellsikringsarbeider langs kommunale veier i Austevoll kommune. Rammeavtalen skal dekke oppdragsgivers behov for å få utført nødvendig fjellsikring på fastlagte og ikke fastlagte lokasjoner. Anskaffelsen omfatter oppdrag med varierende omfang og varighet. Oppdragsgiver har per nå behov for fjellsikring av minimum 3 planlagte delprosjekt som omfatter rensk og sikring av utvalgte skjæringer og skråninger i berg og løsmasser langs det kommunale veinettet. Det kan tilkomme flere delprosjekter i kontraktsperioden. Oppdragsgiver tar forbehold om endelig politisk godkjenning av prosjektene/budsjettmessige endringer, det totale antall delprosjekter under rammeavtalen er derfor ikke endelig fastsatt. Grunnet utfordrende geologiske forhold, er det fastsatt er krav om at leverandører må ha tilgang til geolog for befaring før oppstart på hvert enkelt delprosjekt. Leverandører må selv ha slik kompetanse eller ha tilgang til slik kompetanse gjennom hele kontraktsperioden.
Hovedtrekk i prosedyren
Anskaffelsen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 (LOA) og forskrift om offentlige anskaffelser (FOA) FOR 2016-08-12-974, del I og del II. Kontraktstildeling vil bli foretatt etter prosedyren åpen tilbudskonkurranse jfr. FOA § 8-3. Denne prosedyren gir alle interesserte tilbydere mulighet til å levere tilbud.
Oppdragsgiver planlegger å tildele kontrakt uten å ha dialog med leverandørene utover eventuelle avklaringer/korrigeringer.
Tildelingskriterium 1
Pris
Under dette kriteriet blir det vurdert sammenstilling av inngitte priser i bilag 6a og bilag 6b. Priskriteriet består av: - Ferdig utfylt fastprisskjema 6a for Vegskjæring ved Toransvåg - Ferdig utfylt prisskjema 6b for mengdebeskrivelse Inngitte priser i bilag 6a og bilag 6b teller likt i evalueringen.
Tildelingskriterium 2
Kvalitet
Under dette kriteriet blir det vurdert: Leverandørens oppgaveforståelse og sikkerhetsrutiner. Beskriv hvordan fjellsikringsarbeider og trafikkavvikling gjennomføres, blant annet med tanke på sikkerhet og forsvarlighet. Beskriv særlig hvordan hensynet til egensikkerhet og omgivelser (naboer, trafikk, myke trafikanter mv. ) ivaretas. Beskriv hvilke rutiner som følges for vurdering av fjellkvalitet og rasfare. Skal ikke overstige 4 A4 sider.
Kvalifikasjonskrav 1
Krav til økonomisk og finansiell stilling
8.4 Krav til økonomisk og finansiell stilling Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Påkrevd økonomisk kapasitet vurderes i forhold til avtalens verdi, ytelser, risiko og varighet. • Kredittvurdering som baserer seg på siste kjente regnskapstall. Ratingen skal være utført av kredittopplysningsvirksomhet som har konsesjon til å drive slik virksomhet. • Erklæring om firmaets omsetning de siste to regnskapsårene.
Kvalifikasjonskrav 2
Krav til organisatorisk og juridisk stilling
8.3 Krav til organisatorisk og juridisk stilling Leverandøren skal være registrert i et faglig register, foretaksregister eller et handleregister i den staten leverandøren er etablert. Norske tilbydere: - Firmaattest Utenlandske tilbydere: - Stadfesting på at tilbyderen er registrert i bransjeregister eller foretaksregister i samsvar med lovgivning i det landet hvor tilbyderen er etablert.
Kvalifikasjonskrav 3
Krav til tekniske og faglige kvalifikasjoner
8.5 Krav til tekniske og faglige kvalifikasjoner Krav til god erfaring: Leverandøren skal ha god erfaring fra oppdrag av tilsvarende art og omfang, herunder erfaring fra prosjektering, levering og utførelse av fjellsikringstiltak Beskrivelse av leverandørens 3 mest relevante oppdrag i løpet av de siste 5 årene. Beskrivelsen må inkludere angivelse av oppdragets verdi, tidspunkt og mottaker (navn, telefon og e-post.) samt en kort beskrivelse av leveransen. Benytt vedlegg 5. Det er leverandørens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. Krav til gjennomføringsevne: Det er oppstilt et krav om at leverandøren viser til evne til å gjennomføre oppdraget i tråd med oppdragsgivers sine behov. Det er derfor krevd at leverandøren har tilstrekkelig kapasitet, kompetanse og teknisk utstyr/redskaper til å kunne gjennomføre oppdraget Tilbyder må dokumentere følgende: - Oversikt over firmaets totale bemanning innenfor avtalens fagområde. - Oversikt over firmaets personer som innehar fagbrev innenfor fagområdet. - Oversikt over firmaets totale utstyr -og relevante maskinpark. - Dokumentere kapasitet / tilgang til geolog. - Dokumentere kapasitet / tilgang til nødvendig bemanning og/eller kompetanse tilknyttet trafikkavvikling langs det kommunale veinettet. Leverandøren kan dokumentere tilstrekkelig kapasitet og teknisk utstyr/maskinpark, tilgang til geolog, samt nødvendig kompetanse og bemanning til trafikkavvikling ved å vise til inngått samarbeid med et annet firma/underentreprenør. Krav til kvalitetsstyring: Leverandør skal ha implementert og ha gode rutiner for kvalitetsstyring Dokumentasjon skal gis på en av følgende måter: Alt. 1: Beskrivelse av firmaets implementerte rutiner angående kvalitetsstyring, med vekt på kvalitetssikring, ressursstyring, leders ansvar og kontinuerlig analyse og forbedring. Alt. 2: Om leverandør har ISO 9001 sertifikat eller tilsvarende, vil det være tilstrekkelig å legge ved kopi av gyldig sertifikat. Krav til miljøledelse: Leverandøren skal ha implementert og ha et godt system for miljøledelse Dokumentasjon skal gis på en av følgende måter: Alt. 1: Beskrivelse av miljøledelsessystem som er implementert i virksomheten. Alt. 2: Dersom leverandøren er sertifisert etter ISO 14001, EMAS, Miljøfyrtårn eller tilsvarende 3.-parts verifiserte systemer, vil det være tilstrekkelig å legge ved kopi av gyldig sertifikat.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    21. des. 2023, 13:39

  2. Frist for spørsmål

    15. jan. 2024, 11:00

  3. Frist for innlevering

    29. jan. 2024, 11:00

Se aktive konkurranser som ligner