Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Anleggs- og veibygging

Boligbygg Oslo KF trenger tjenester for fjerning av snø og is fra tak og takrenner på sine eiendommer i Oslo, med en rammeavtale over 2 år og en maksimal totalverdi på 32 millioner kroner. Oppdraget inkluderer også merking og sikring av berørte områder, samt regelmessig kontroll og risikovurdering for å iverksette nødvendige tiltak. Det stilles krav til bruk av utslippsfrie maskiner og nullutslippskjøretøy for å sikre miljøvennlige løsninger. Tildelingskriteriene vektlegger pris (40%) og oppdragsforståelse og nøkkelpersonell (60%). Leverandøren må dokumentere kompetanse med maksimalt 3 referanseprosjekter for tilbudte ressurser.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Boligbygg Oslo KF har i vintersesongen behov for effektiv og sikker fjerning av snø og is fra tak og takrenner på sine eiendommer. Arbeidet skal utføres løpende og på en måte som sikrer trygg ferdsel for publikum, samtidig som bygninger, tak og andre konstruksjoner beskyttes mot skader forårsaket av store eller farlige mengder snø og is.  I tillegg til selve snø- og isfjerningen, omfatter oppdraget også merking og sikring av berørte områder. Det stilles krav til regelmessig kontroll og risikovurdering av utsatte eiendommer, for å kunne iverksette nødvendige forebyggende eller akutte tiltak i tide.Hovedtrekkene i prosedyrenKonkurransen gjennomføres i henhold til lov av 17. juni 2016 nr. 73 om offentlige anskaffelser (LOA) og forskrift om offentlige anskaffelser av 12. august 2016 nr. 974 (FOA) del I og III, samt de bestemmelser som følger av dette konkurransegrunnlaget. Konkurransen gjennomføres som åpen anbudskonkurranse. Ved denne prosedyreformen kan alle interesserte leverandører levere tilbud. Forhandlinger er ikke tillatt.

    Kontakt navn
    Andrea Knapstad
    Kontakt telefon
    +47 47806331
    Adresse
    Wergelandsveien 3, 0167 OSLO

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Ferdig utfylt prisskjema i PDF-format og Excel-format. Priser skal oppgis i NOK og eksl.mva.

    Beskrivelse

    Leverandøren skal levere en oppdragsforståelse på maksimum 1500 ord (maks 3 sider) i Word-format (eksklusiv forside, eventuelle bilder, tabeller og figurer). Oppdragsforståelse som overskrider denne grensen ord vil få trekk i evalueringen. I oppdragsforståelsen skal leverandøren redegjøre for hvordan de forstår og ser for seg å gjennomføre oppdraget i tråd med kravspesifikasjonen og tilhørende vedlegg, herunder bl.a.: - Hvordan oppdraget planlegges organisert og gjennomført for å sikre riktig kvalitet og tidsbruk - Hvordan leverandøren håndterer kostnadsoppfølging og rapportering etter utført arbeid - Organisering av personell og utstyr Leverandøren skal tilby en prosjektleder/kundeansvarlig som vil være ansvarlige for gjennomføringen av oppdraget. Nøkkelpersonell sin kompetanse, utdanning og erfaring som er relevant for gjennomføring av oppdraget, vil evalueres. I CV skal det fremgå en beskrivelse av maksimalt 3 referanseprosjekter for tilbudte ressurser. Erfaring fra tilsvarende roller i tilsvarende prosjekter vil telle positivt. Vedlagt CV-mal skal fylles ut.

    Beskrivelse

    I denne anskaffelsen er det vurdert at det er mer hensiktsmessig å stille krav til miljøhensyn i kravspesifikasjonen, fremfor å inkludere det som et tildelingskriterium, jf. FOA § 7-9 fjerde ledd. Dette vurderes å gi klart bedre klima- og miljøeffekter, da kravene til bruk av utslippsfrie maskiner og nullutslippskjøretøy i langt større grad enn tildelingskriterier vil sikre en reell og målbar reduksjon av klimagassutslipp fra transport og utførelsen av arbeidet i kontraktsperioden. Ved å stille krav i kontrakten garanteres det at leverandøren forplikter seg til å bidra til bruk av utslippsfrie kjøretøy gjennom hele kontraktsperioden. Bruken av krav signaliserer også til markedet at Oslo kommune forsetter å stille strenge klima- og miljøkrav til transport og bidrar dermed til forutsigbarhet for leverandørmarkedet med hensyn til investeringskostnader. Leverandøren skal rapportere data på oppfyllelse av kravet slik at miljøeffekten av kravet effektivt kan kontrolleres og sikres.

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Rammeavtale for fjerning av is og snø fra tak
Kategori (CPV)
Tilleggskategorier (CPV)
Lokasjon
Estimert verdi
32 000 000,00 kr
Varighet
2 år

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner