Anbudsoversikt for Rammeavtale for kjøp av elektrotjenester, inkludert materiell og gruppeskift av lyskilder
Utgått
Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.
Bygningsarbeid og installasjoner
Formålet med anskaffelsen er å få bistand til å levere og styre gjennomføringen av oppdrag hvor leveransen består av elektrotjenester, inkludert materiell med hovedvekt på: • Vedlikehold av bygg med installasjoner • Ombygginger/utskiftninger i bygg med installasjoner • Rehabiliteringer/oppgraderinger av bygg med installasjoner • Utføre kontroll av elektriske installasjoner • Brann-/hærverks-/vannskader i bygninger • Arbeid i sentrale datasentre og ved distribusjonsnoder tilknyttet kommunens IT-infrastruktur Gruppeskift av lyskilder er en mindre del av denne anskaffelsen fordi dette er noe kommunen ønsker å starte med i løpet av kontraktsperioden.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Prøv Cobrief ProOm anbudet
Kvalifikasjonskrav
Tildelingskriterier
Se hele utlysningen
- Oppdragsgiver
- Tittel
- Rammeavtale for kjøp av elektrotjenester, inkludert materiell og gruppeskift av lyskilder
- Kategori (CPV)
- Tilleggskategorier (CPV)
- Estimert verdi
- 101 000 000,00 kr
- Varighet
- 24 måneder
- Kvalifikasjonskrav 1
- Kvalifikasjonskrav 2
- Kvalifikasjonskrav 3
Krav 1 – Skatteattester Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til skatte- og merverdiavgiftsinnbetaling. Dokumentasjonskrav: • Attest for skatt og merverdiavgift. Attest for skatt og merverdiavgift utstedes enten av det lokale skattekontoret eller skatteoppkreverkontoret der hvor leverandøren har sitt hovedkontor. Attesten hentes ut fra Altinn.no. Attesten skal ikke være eldre enn 6 måneder fra tilbudsfristens utløp. • Norske leverandører som ikke er merverdiavgiftspliktige skal fremlegge bekreftelse fra skattemyndighetene om dette. • Utenlandske leverandører skal fremlegge attester fra tilsvarende myndigheter som de norske. Krav 2 – Firmaattest Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav: • Norske selskaper: Firmaattest. • Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister, eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.
Krav 3 – Økonomi Leverandøren skal ha en økonomisk og finansiell soliditet som gir oppdragsgiver trygghet for at leverandøren vil være økonomisk levedyktig i hele avtaleperioden. Kredittverdigheten som legges til grunn for å bli kvalifisert for denne konkurransen er A (kredittverdig). Leverandører med lavere rating vil bli avvist. Dokumentasjonskrav: • Utvidet kredittvurdering/rapport, ikke eldre enn 3 måneder, fra et offentlig godkjent kredittvurderingsselskap som inneholder kredittvurdering av leverandøren – typisk angitt ved bokstavkarakter eller kortfattet tekst, samt forklaring til disse. Rapporten skal basere seg på siste kjente regnskapstall. Dato må tydelig fremkomme. • Selskaper uten tilfredsstillende kredittvurdering, nystartede selskaper med kredittrating AN, enkelte utenlandske selskaper eller selskaper uten innrapporteringsplikt til Brønnøysundregistrene vil ikke alltid kunne dokumentere at kravet er tilfredsstilt. I slike tilfeller vil det likevel kunne kompenseres med tilfredsstillende kredittvurdering som gir en tilsvarende sikkerhet for gjennomføringsevnen. Slik alternativ dokumentasjon skal følge som en del av tilbudet. Dersom leverandøren har gyldige grunner til ikke å kunne fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiver har anmodet om, kan leverandøren godtgjøre sin økonomiske og finansielle stilling med ethvert annet dokument som oppdragsgiver anser egnet.
Krav 4 – Kvalitetsstyringssystem Det kreves et godt og velfungerende kvalitetsstyringssystem for de ytelser som skal leveres. I begrepet kvalitetsstyringssystem ligger det bl.a. at leverandøren har en bevissthet rundt eksempelvis kvalitetsmål, planlegging, sikring, avvikshåndtering og kvalitetsforbedring. Dokumentasjonskrav: • Redegjørelse for leverandørens kvalitetsstyringssystem. Krav 5 – Miljøledelsessystem Det kreves systemer og rutiner som sikrer lav miljøbelastning ved utførelse av leveransen. Miljøledelsessystemet må blant annet sikre kontinuerlig forbedring på: • Organisasjonens kompetanse på miljø og sikkerhet • Ytelsens klimapåvirkning Dokumentasjonskrav: • Redegjørelse for leverandørens miljøledelsessystem. Krav 6 – Gjennomføringsevne Det kreves meget god gjennomføringsevne og det kreves at leverandøren har en organisasjon som har kapasitet til å gjennomføre i henhold til kontrakten. Dokumentasjonskrav: • Organisasjonskart og en beskrivelse av leverandørens tekniske personell eller tekniske enheter leverandøren disponerer over til oppfyllelse av kontrakten, enten de tilhører foretaket eller ikke. • En redegjørelse for leverandørens gjennomsnittlige arbeidsstyrke og antall medarbeidere i den administrative ledelsen i løpet av de tre siste år. Krav 7 - Godkjenninger/registreringer 1. Leverandøren skal være registrert i DSBs (Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap) sentrale register over el-virksomheter som har tillatelse fra DSB til å: • Prosjektere elektriske anlegg • Utføre elektriske lavspenningsanlegg i boliger, kontorbygg, industri og/eller på maskiner • Reparere elektrisk utstyr (ikke registreringsplikt etter gjeldende forskrift) • Utføre kontroll av andres elektriske anlegg 2. Leverandøren skal ha sentral godkjenning som for eksempel Forsikringsselskapenes godkjenningsnemd, Statens bygningstekniske etat, etc. innen brannalarmanlegg. 3. Leverandøren må ha godkjent ekomnettautorisasjon iht. autorisasjonsforskriften, og være registrert i Nasjonal kommunikasjonsmyndighets register. Dokumentasjonskrav: 1. • Oppdragsgiver vil selv kontrollere om tilbyder er registrert i DSBs register innen følgende områder: Virkeområde: - Prosjektering av elektriske anlegg - Utførelse, vedlikehold og kontroll av andres elektriske anlegg Faglig virkeområde: Utførelse: - Lavspenning bygningsinstallasjoner - Lavspenning industriinstallasjoner Prosjektering: - Lavspenning bygningsinstallasjoner - Lavspenning industriinstallasjoner 2. • Kopi av dokumentasjon vedlegges. 3. • Oppdragsgiver vil selv kontrollere om tilbyder er registrert i Nasjonal kommunikasjonsmyndighets register.