Cobrief Logo

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Farmasøytisk engroshandel

Ofa Iks trenger en rammeavtale for levering og håndtering av legemidler og multidose til institusjonsbeboere og hjemmeboende pasienter over 2 år, med en maksimal totalverdi på 120 millioner kroner. Avtalen omfatter levering av legemidler og multidose med faste rutiner og mulighet for haste- og akuttleveranser, en digital bestillingsløsning med opplæring og integrasjon mot kommunenes fagsystemer (Gerica, CosDoc og Profil), avtaleforvaltning, rapportering og beredskap ved legemiddelmangel, samt retur og destruksjon av legemidler. Det er opsjoner på farmasøytisk revisjon og rådgivning. Tildelingskriteriene er pris (40%), kvalitet (30%) og miljø (30%). Kvalitet vurderes basert på implementeringsplan og overgangshåndtering, tilgjengelighet og kundebehandling, samt funksjonalitet og administrasjon i bestillingsløsningene for legemidler til institusjonslager og multidose. Miljø vurderes basert på utfylt kjøretøyskjema.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Anskaffelsen skal sikre kommunene en helhetlig løsning for levering og håndtering av legemidler og multidose til institusjonsbeboere og hjemmeboende pasienter. Avtalen omfatter: • Levering av legemidler og multidose med faste rutiner og mulighet for haste- og akuttleveranser. • Digital bestillingsløsning med opplæring og integrasjon mot kommunenes fagsystemer. • Avtaleforvaltning, rapportering og beredskap ved legemiddelmangel. • Retur og destruksjon av legemidler i tråd med gjeldende regelverk. • Opsjoner på farmasøytisk revisjon og rådgivning. Løsningen skal bidra til pasientsikkerhet, sporbarhet og effektiv legemiddelhåndtering.

    Kontakt navn
    Hanne Hovde
    Kontakt telefon
    +47 99440142
    Adresse
    Kjøita 40, 4630 KRISTIANSAND S

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Ferdig utfylt Vedlegg 3 Pris- og produktskjema. Poenggivning vil gjøres etter følgende modell for prisevaluering: Ikke-lineær modell der 10 = beste pris Øvrige tilbud tildeles poeng ut fra relativt avvik fra beste pris.

    Evalueringsmetode

    Poenggivning vil gjøres etter følgende modell for prisevaluering: Ikke-lineær modell der 10 = beste pris Øvrige tilbud tildeles poeng ut fra relativt avvik fra beste pris.

    Beskrivelse

    Se vedlegg 2 Leverandørens løsningsbeskrivelse

    Delkriterier

    Beskrivelse

    Leverandøren skal levere en detaljert og realistisk implementeringsplan som viser hvordan overgangen til ny avtale skal gjennomføres på en effektiv og ressursbesparende måte for kommunene. Planen skal dokumentere følgende forhold: 1. Informasjonsplan: Plan for informasjon og kommunikasjon til fastleger og kommunale institusjoner om overgang til ny leverandør. 2. Utprøving av bestillingsløsning: Beskrivelse av hvordan bestillingsløsningen(e) skal være testet og kvalitetssikret i kommunene før avtaleoppstart. Dette gjelder både for bestillingsløsningen(e) som skal benyttes for bestilling av legemidler til lager ved institusjon og for bestilling av multidose til hjemmeboende og institusjonsbeboere. 3. Ressursbehov i kommunene: Oversikt over nødvendige ressurser i kommunene både ved oppstart og i driftsfase, inkludert system for tilgangsstyring og tildeling av roller for kommuneansatte. 4. Samarbeid med avviklende leverandør: Plan for samarbeid med eventuell avviklende leverandør for å sikre en smidig overgang. Dette skal inkludere: a) Overlappende leveranser b) Glidende overgang av multidosepakking c) Håndtering av aktive ordinasjonskort d) Innhenting av nødvendige samtykkeskjema 5. Tiltak for ressursbesparelse: Beskrivelse av tiltak som reduserer kommunenes ressursbruk i implementeringsperioden. 6. Innovative løsninger: Beskrivelse av eventuelle innovative løsninger som kan bidra til bedre implementering, drift eller gevinstrealisering. 7. Integrasjon: Oppdragsgiver benytter i hovedsak fagsystemene Gerica, CosDoc og Profil som har integrasjon for utveksling av ordinasjonskortets opplysninger (multidoseimport). Beskriv evnen til å sikre sømløs integrasjon med Gerica, CosDoc og Profil. 8. EPJ-system: Det vil bli lagt vekt på i hvilken grad leverandøren tilbyr en sikker og effektiv løsning for elektronisk oversending av ordinasjonskort til kommunenes EPJ-system, samt hvordan leverandøren planlegger å samarbeide med oppdragsgiver for å forbedre pasientsikkerhet og arbeidsflyt.

    Evalueringsmetode

    Oppdragsgiver vil vurdere kvaliteten, realismen og gjennomførbarheten i implementeringsplanen, samt i hvilken grad den bidrar til en effektiv og ressursbesparende overgang for kommunene.

    Beskrivelse

    Oppdragsgiver ønsker å vurdere leverandørens evne til å tilby god tilgjengelighet og effektiv kundebehandling for både oppdragsgiver og brukere. Leverandøren skal beskrive hvordan følgende ivaretas: 1. Telefonsupport a) Tilgjengelighet for praktiske spørsmål knyttet til bestilling og leveranse b) Åpningstider 2. Kontaktapotekets tilgjengelighet a) Tilgjengelighet til lokale apotek b) Hvordan oppdragsgiver sikres prioritet ved telefonhenvendelser c) Hvordan oppdragsgiver sikres prioritet ved fysisk oppmøte i apotek

    Beskrivelse

    Leverandøren skal legge ved en demo av bestillingsløsningen, i form av en testbruker. Demoen skal vise løsningens funksjonalitet og brukergrensesnitt. Oppdragsgiver har stilt absolutte krav til bestillingsløsningen, jf. Vedlegg 1 – Kravspesifikasjon, punkt 5.1. I tillegg ønsker oppdragsgiver å evaluere følgende funksjonalitet som del av tildelingskriteriene: 1. Produktinformasjon: a) Muligheten for at alle legemidler og produkter skal være dokumentert med bilde og tilhørende beskrivelse. 2. Merking og veiledning: a) Mulighet for tydelig merking av: o Holdbarhet o Rimeligste tilgjengelige produkt o Generisk byttealternativer 3. Ordreoversikt og historikk Mulighet for at løsningen gir oversikt over: a) Tidligere bestillinger b) Eventuelle restordre c) Returer 4. Service ved manglende vare a) Dersom leverandøren ikke kan levere en nødvendig vare, skal det beskrives hvordan leverandøren kontakter andre leverandører for å fremskaffe varen.

    Beskrivelse

    Leverandøren skal legge ved en demo av bestillingsløsningen, i form av en testbruker. Demoen skal vise løsningens funksjonalitet og brukergrensesnitt. Oppdragsgiver har stilt absolutte krav til bestillingsløsningen, jf. Vedlegg 1 Kravspesifikasjon, punkt 5.2. I tillegg ønsker oppdragsgiver å evaluere følgende funksjonalitet som del av tildelingskriteriene: 1. Bestilling og endring av multidose Leverandøren bes beskrive hvordan løsningen støtter bestilling og endring av multidose til pasienter ved institusjon. Beskrivelsen vektlegger brukervennlighet og intuitiv utforming samt funksjonalitet som sikrer korrekt og effektiv håndtering av multidosebestillinger. 2. Kontrollrutiner og avvikshåndtering Leverandøren bes redegjøre for hvordan løsningen ivaretar følgende rutiner: a) Kontroll av hvorvidt legemidler allerede er hentet ut slik at det er umulig for en pasient og også hente dette urettmessig ut på apotek. b) Varsling og tilbakemelding ved avvik i bestillingsprosessen. 3. Funksjonalitet i bestillingsløsningen: a) Mulighet til å se hvilke legemidler som kan og ikke kan pakkes i multidoser b) Mulighet for varsling o Ved utløp av resepter o Hvis legemiddel ikke kan pakkes i multidose – før bestilling effektueres 4. Samhandling og ansvar Leverandøren skal beskrive hvordan bestillingsløsningen og deres rutiner bidrar til effektiv samhandling mellom fastleger, apotek og kommunale helseaktører. Beskrivelsen skal inkludere: • Hvordan oppdatering av resepter og multidosekort håndteres • Hvordan leverandøren støtter fastleger i godkjenningsprosessen • Hvordan løsningen kan bidra til å redusere ressursbruk i hjemmesykepleien • Eventuelle begrensninger knyttet til leverandørens ansvar og hjemmel for bestilling av legemidler

    Beskrivelse

    Ferdig utfylt Vedlegg 7 Kjøretøyskjema, Jf. FOA §7-9.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner