Brief

Strand Kommune trenger en rammeavtale for levering av leker og formingsmateriell til kommunene Gjesdal, Time, Klepp, Strand, Bjerkreim, Hå og Hjelmeland i Rogaland, med en estimert årlig verdi på 4,6 millioner kroner og en maksimal totalverdi på 25 millioner kroner. Avtalen dekker produkter som leker for inne- og utebruk, formingsmateriell som papir og maling, samt sykler og turtraller, og er rettet mot skoler, SFO og barnehager. Det er viktig at leverandøren kan dokumentere produktene med lenker som inneholder bilder og beskrivelser, og at prisstrukturen for nye avtaleprodukter ikke er dårligere enn eksisterende produktgrupper. Tildelingskriteriene og kvalifikasjonskravene finner du i konkurransegrunnlaget.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Formålet med anskaffelsen er å inngå en rammeavtale for Oppdragsgiver som skal dekke kommunene; Gjesdal, Time, Klepp, Strand, Bjerkreim, Hå og Hjelmeland sine behov for kjøp av leker og formingsmateriell, til riktig kvalitet, på en kostnadseffektiv, miljø- og samfunnsansvarlig måte. Avtalen er rettet mot alle tjenesteområder/tjenestesteder i kommunene. De største bestillerne på denne rammeavtalen vil være skoler, skole og fritidsordning (SFO) og barnehager.Hovedtrekkene i prosedyrenRammeavtalen omfatter blant annet følgende produkter: Leker for inne- og utebruk som spill, aktivitetsleker, byggesett, treleker, dukker, plastleker etc. Formingsmateriell som papir, maling, pensler, blyanter, fargestifter, lim, perler, tekstil, garn etc. Sykler, turtralle etc. Oppdragsgiver kan står fritt til å kjøpe følgende produkter utenom rammeavtalen:leire, keramikk, glasur med tilbehør. Oppdragsgiver har til hensikt å gjennomføre en konkurranse på disse produktene. Bestillinger/avrop vil skje suksessivt i rammeavtaleperioden. Avtalen skal til enhver tid gjelde alle Oppdragsgivers adresser i respektive kommuner. Rammeavtalen omfatter ikke følgende produkter:Møbler og innredning, symaskiner og service, kontorrekvisita, lekestativ og lekeapparater, bøker til skole og barnehager. Opplistingen er ikke uttømmende. Det kan være noe overlapping på produkter i denne rammeavtalen og rammeavtalene om kjøp av kontorrekvisita og kjøp av idrettsmateriell og utstyr som oppdragsgiver har. Ved behov forbeholder oppdragsgiver seg rett til ut fra salgsstatistikker og behov å erstatte noen avtaleprodukter 2-3 ganger pr år. Prisstrukturen på de nye avtaleproduktene som oppdragsgiver tilføyer skal ikke være dårligere enn for produktgruppen de tilhører i vedlegg Prisskjema. Det skal oppgis lenke til tilbudte produkt i prisskjemaet for oppdragsgivers vurdering av tilbudte produkt. Lenken skal inneholde bilde og beskrivelse av produktet. Det presiseres at lenken skal kunne åpnes uten spesiell pålogging og lede til tilbyders åpne nettside. Oppdragsgiver anslår, basert på historiske tall og estimert fremtidig behov, at det vil bli kjøpt for ca. 4,6 millioner kroner eks. mva. årlig som tilsvarer 18,4 millioner kroner eks mva. Omfang på avtalen vil variere fra år til år og pr kommune. Det er derfor satt enn øvre grense på avtalen som er 25 millioner kroner eks. mva. Dersom maksimal ramme nås før avtaletiden er løpt ut, vil avtalen kunne sies opp av oppdragsgiver. Ved større oppdrag, forbeholder oppdragsgiver seg retten til å gå ut på særskilt konkurranse. Med større oppdrag menes i denne kontrakten kjøp av leker og formingsmateriell for over 100 000 kr. Hå kommune vil tre inn i avtalen fra 01.mars 2026.

    Kontakt navn
    Mayliz Tandrevold
    Kontakt telefon
    +47 51743000
    Adresse
    Rådhusgaten 2, 4100 JØRPELAND

Kvalifikasjonskrav

    Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.

Se hele utlysningen

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner