Cobrief Logo
Brief

Brann- og sikkerhetstjenester

Oslobygg Kf trenger en rammeavtale for årlig, periodisk kontroll, vedlikehold og service av manuelt slokkeutstyr, samt innkjøp og utskiftning av dette, for sine eiendommer i Oslo. Avtalen har en varighet på 4 år og en maksimal totalverdi på 25 millioner kroner. Tjenesten omfatter kontroll og service av over 4530 brannslanger og 5690 håndslokkere fordelt på mer enn 714 eiendommer og 1119 bygg. Leverandøren må være godkjent i henhold til rådet for vedlikehold av brannslokkemateriell med grønt kompetansebevis, ha erfaring fra sammenlignbare rammeavtaler av tilsvarende omfang og kompleksitet, og dokumentere dette med beskrivelser av de viktigste leveransene de siste tre årene. I tillegg kreves det dokumentasjon på miljøledelsestiltak (f.eks. EMAS, Miljøfyrtårn, ISO 14001) og et kvalitetssikringssystem (f.eks. ISO 9001:2015). Tilbudene vil bli vurdert basert på pris (60%) og oppdragsforståelse (40%).

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    FORMÅL OG OMFANG Tjenesten skal dekke Oslobygg sitt behov for årlig, periodisk kontroll. Vedlikehold og service av manuelt slokkeutstyr, samt innkjøp  og utskiftning av manuelt slokkeutstyr. Rammeavtalens hovedområde er kontroll og service, men omfatter også levering av nytt slokkeutstyr når eksisterende utstyr må erstattes, eller det er behov for ytterligere utstyr. Rammeavtalen skal sikre at Oslobyggs manuelle brannslokkeutstyr blir kontrollert og vedlikeholdt og innbefatter utbedring/installasjon av håndslokkere og brannslanger, destruksjon av håndslokkere/avfallshåndtering, kontroll/oppsett av plogskilt og alle arbeidsoperasjoner som er nødvendig for at utstyret skal fungere slik det er forutsatt. Oslobygg har ca. 2,8 millioner kvadratmeter eiendom og stadig nye prosjekter i porteføljen. Det er for tiden håndslukkere og brannslanger i mer enn 714 eiendommer og 1119 bygg. Vedlagt følger oversikt over antatt antall slokkeutstyr på hver enkelt eiendom/bygning, vedlegg 7. Våre eiendommer har mer enn 4530 brannslanger og 5690 håndslokkere. Oversikten er ikke uttømmende, og det må tas høyde for at det kan være utstyr og eiendommer som ikke er i oversikten. Oppdragsgiver gjør oppmerksom på at estimert verdi er basert på historisk data og forventet fremtidig behov . Estimatet er kun retningsgivende og innebærer ingen forpliktelse for Oppdragsgiver. ----------------------------------------

    Kontakt navn
    Ole-Einar Vean
    Kontakt telefon
    +47 45970734
    Adresse
    Grenseveien 82, 0663 OSLO

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak

    Firma skal være godkjent i henhold til rådet for vedlikehold av brannslokkemateriell med grønt kompetansebevis

    Det kreves at leverandøren har iverksatt miljøledelsestiltak som sikrer at leverandøren er egnet til å oppfylle kontraktens miljøbestemmelser. Med dette menes at leverandøren har metoder for å arbeide aktivt og systematisk med å redusere negativ miljøpåvirkning fra virksomhet knyttet til utførelsen av denne kontrakt.

    Leverandøren skal ha et kvalitetssikringssystem relevant for kontraktens innhold.

    Leverandøren skal ha økonomisk kapasitet til å gjennomføre kontrakten.

    Leverandøren skal ha god erfaring fra sammenlignbare oppdrag. Med dette menes en rammeavtale eller annen løpende avtale for manuelt slokkeutstyr av sammenlignbart omfang og kompleksitet.

    Leverandøren skal ha tilstrekkelig kapasitet til å gjennomføre kontrakten.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Pris

    Beskrivelse

    Oppdragsforståelse

    Beskrivelse

    Oppdragsgiver har identifisert de vesentligste klimadriverne i denne kontrakten, som er transport, og erstatning av eksisterende materiell til nytt. Det er vurdert til at brannslokkningsutstyr kan gjenbrukes så lenge det er tråd med norsk standard med riktig vedlikehold. Videre er markedet vurdert modent til å stille krav til utslippsfri transport. Erfaring viser til at det er etablert å kunne utføre transporten med blant annet elbiler. Dette medfører at det er klart høyere andel som vil benytte miljøvennligere transport gjennom krav, enn om det skulle blitt konkurrert gjennom tildelingskriterium, da det som kan konkurreres på er noe som markedsundersøkelser viser allerede leverandørene har investert i. Kravene som er oppstilt i kravspesifikasjonen, reduserer den mest vesentlige klima-og miljøbelastningen, og er i øvre sjikt av hva markedet kan levere. Dersom kravene om transport og løsninger gjøres om til tildelingskriterier er det sannsynlig at det vil bli benyttet løsninger med større klima- og miljøbelastning. Det vurderes at det gir en klart bedre klima- og miljøeffekt å innta krav i kravspesifikasjonen enn tildelingskriterier. (Kriterier er i sin karakter relative, mens krav er absolutte. Dermed vil det å stille krav være den eneste måten å sikre at et gitt klima- og miljøhensyn oppnås, forutsatt at markedet kan levere.) Dette gjennomføres ved en henvisning fra kravspesifikasjonen til relevante bestemmelser i kontrakten. Vi finner på ovennevnte grunnlag at det klart gir en bedre miljøeffekt å oppstille miljøkrav i kravspesifikasjonen, enn å benytte miljø som et tildelingskriterium. Man vil derfor ikke sette miljø som tildelingskriterier i denne konkurransen.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner