Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Malearbeid

Utlendingsdirektoratet (UDI) trenger sammensatte håndverkertjenester og byggeprosjekter for en rammeavtale over 2+1+1 år, med en estimert totalverdi mellom 50 og 150 millioner kroner. Avtalen dekker både planlagte og løpende arbeider ved Nasjonalt Ankomstsenter (NAS) i Oslo, med Kategori 1-oppdrag også tilgjengelig for andre eiendommer UDI drifter på Østlandet. Kategori 1 omfatter mindre håndverkertjenester opp til 2,5 millioner kroner, mens Kategori 2 dekker større byggeprosjekter fra 2,5 til 35 millioner kroner. Leverandører må ha gyldig ISO 9001:2015 og ISO 14001:2015 sertifiseringer, samt dokumentere erfaring fra sammenlignbare oppdrag de siste 3 årene. Tildelingskriteriene finner du i konkurransegrunnlaget.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Utlendingsdirektoratet (UDI/Oppdragsgiver), inviterer til konkurranse med forhandling for anskaffelse av rammeavtale for sammensatte håndverkertjenester. Formålet med anskaffelsen er å dekke UDI sitt behov for håndverkertjenester og byggeprosjekter. Arbeidet skal gjelde både planlagte og løpende arbeider, som oppstår i forbindelse med drift og vedlikehold. Anskaffelsen deles inn i to kategorier:Kategori 1: Oppdragene som gjelder håndverkertjenester og enkle enkeltstående oppdrag omtales i anskaffelsesdokumentene som Kategori 1. Kategori 2:Oppdrag som gjelder byggeprosjekter vil omtales som Kategori 2. Rammeavtale inngås for både Kategori 1 og kategori 2 samlet. Kategori 1 skal gjelde avrop opp til omtrent 2,5 mill. ekskl. mva. Kategori 2 gjelder større byggeprosjekter og vil ha en ramme fra omtrent 2,5 mill. til omtrent 35 mill. ekskl. mva. Avtalen skal i hovedsak gjelde arbeider ved Nasjonalt Ankomstsenter (NAS). Kategori 1-oppdrag skal ved behov kunne gjennomføres ved andre eiendommer UDI drifter på Østlandet. Kategori 2-oppdrag skal kun utføres ved NAS.Hovedtrekkene i prosedyrenDenne anskaffelsen gjennomføres i henhold til lov 17. juni 2016 nr. 73 om offentlige anskaffelser (LOA) og forskrift 12. august 2016 nr. 974 om offentlige anskaffelser (FOA). Forskriftens del I og del III vil komme til anvendelse. Kontraktstildeling følger prosedyren for konkurranse med forhandling etter forutgående kunngjøring. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å tildele kontrakten uten å gjennomføre forhandlinger, jf. anskaffelsesforskriften § 23-7 (5). Avtalens faste periode er 2 år. Det foreligger opsjon på forlengelse av avtalen to ganger med ett år av gangen, på opptil 2 ekstra år. Avtalens maksimale varighet er dermed 4 år. Opsjon for nytt avtaleår inntrer automatisk dersom Oppdragsgiver ikke innen 1 (én) måned før inneværende avtaleperiodes utløp gir skriftlig melding om at opsjonen ikke skal utløses, eller eventuelt skal utløses for en kortere periode enn ett år. Anskaffelsens verdi antas å ligge mellom NOK 50 millioner og 150 millioner ekskl. mva. over kontraktens totale varighet. Anslaget er kun retningsgivende og er basert på prognoser/historiske tall over forbruk. Anslaget er usikkert, kun et estimat og ikke forpliktende, og medfører ikke kjøpsplikt for UDI. Maksimal ramme for rammeavtalen er i alle tilfeller 150 millioner ekskl. mva. Verdien vil avhenge av Oppdragsgivers tildelte budsjetter og behov. Avtalen er ikke eksklusiv.

    Kontakt navn
    Strategisk anskaffelsesenhet
    Kontakt telefon
    +47 23351500
    Kontakt e-post
    anskaffelser@udi.no
    Adresse
    Innspurten 11-13, 0663 OSLO

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Kredittverdighet uten krav til sikkerhetsstillelse vil være tilstrekkelig til å oppfylle kravet.

    Leverandøren skal ha et velfungerende kvalitetssikringssystem som er relevant for gjennomføringen av oppdraget.

    Leverandøren skal ha et miljøledelsessystem.

    Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.

    Leverandøren skal ha erfaring fra sammenlignbare oppdrag. Med sammenlignbare oppdrag menes erfaring med levering av sammensatte håndverkertjenester og byggeprosjekter på bygg i drift til offentlige oppdragsgiver.

    Leverandøren skal ha kapasitet til å gjennomføre oppdraget/ rammeavtalen.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner