Anbudsoversikt for Rammeavtale for sammensatte håndverkertjenester til Nasjonalt ankomstsenter

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Malearbeid

Utlendingsdirektoratet (UDI) trenger sammensatte håndverkertjenester og byggeprosjekter for en rammeavtale over 2+1+1 år, med en estimert totalverdi mellom 50 og 150 millioner kroner. Avtalen dekker både planlagte og løpende arbeider ved Nasjonalt Ankomstsenter (NAS) i Oslo, med Kategori 1-oppdrag også tilgjengelig for andre eiendommer UDI drifter på Østlandet. Kategori 1 omfatter mindre håndverkertjenester opp til 2,5 millioner kroner, mens Kategori 2 dekker større byggeprosjekter fra 2,5 til 35 millioner kroner. Leverandører må ha gyldig ISO 9001:2015 og ISO 14001:2015 sertifiseringer, samt dokumentere erfaring fra sammenlignbare oppdrag de siste 3 årene. Tildelingskriteriene finner du i konkurransegrunnlaget.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se hele utlysningen

Tittel
Rammeavtale for sammensatte håndverkertjenester til Nasjonalt ankomstsenter
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Strategisk anskaffelsesenhet
Kontakt telefon
+47 23351500
Kontakt e-post
anskaffelser@udi.no
Adresse
Innspurten 11-13, 0663 OSLO
Lokasjon
Estimert verdi
150 000 000,00 kr
Beskrivelse
Utlendingsdirektoratet (UDI/Oppdragsgiver), inviterer til konkurranse med forhandling for anskaffelse av rammeavtale for sammensatte håndverkertjenester. Formålet med anskaffelsen er å dekke UDI sitt behov for håndverkertjenester og byggeprosjekter. Arbeidet skal gjelde både planlagte og løpende arbeider, som oppstår i forbindelse med drift og vedlikehold.
Anskaffelsen deles inn i to kategorier:Kategori 1: Oppdragene som gjelder håndverkertjenester og enkle enkeltstående oppdrag omtales i anskaffelsesdokumentene som Kategori 1.
Kategori 2:Oppdrag som gjelder byggeprosjekter vil omtales som Kategori 2.
Rammeavtale inngås for både Kategori 1 og kategori 2 samlet. Kategori 1 skal gjelde avrop opp til omtrent 2,5 mill. ekskl. mva. Kategori 2 gjelder større byggeprosjekter og vil ha en ramme fra omtrent 2,5 mill. til omtrent 35 mill. ekskl. mva. Avtalen skal i hovedsak gjelde arbeider ved Nasjonalt Ankomstsenter (NAS).
Kategori 1-oppdrag skal ved behov kunne gjennomføres ved andre eiendommer UDI drifter på Østlandet. Kategori 2-oppdrag skal kun utføres ved NAS.
Hovedtrekk i prosedyren
Denne anskaffelsen gjennomføres i henhold til lov 17. juni 2016 nr. 73 om offentlige anskaffelser (LOA) og forskrift 12. august 2016 nr. 974 om offentlige anskaffelser (FOA). Forskriftens del I og del III vil komme til anvendelse. Kontraktstildeling følger prosedyren for konkurranse med forhandling etter forutgående kunngjøring. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å tildele kontrakten uten å gjennomføre forhandlinger, jf. anskaffelsesforskriften § 23-7 (5).
Avtalens faste periode er 2 år. Det foreligger opsjon på forlengelse av avtalen to ganger med ett år av gangen, på opptil 2 ekstra år. Avtalens maksimale varighet er dermed 4 år. Opsjon for nytt avtaleår inntrer automatisk dersom Oppdragsgiver ikke innen 1 (én) måned før inneværende avtaleperiodes utløp gir skriftlig melding om at opsjonen ikke skal utløses, eller eventuelt skal utløses for en kortere periode enn ett år.
Anskaffelsens verdi antas å ligge mellom NOK 50 millioner og 150 millioner ekskl. mva. over kontraktens totale varighet. Anslaget er kun retningsgivende og er basert på prognoser/historiske tall over forbruk. Anslaget er usikkert, kun et estimat og ikke forpliktende, og medfører ikke kjøpsplikt for UDI. Maksimal ramme for rammeavtalen er i alle tilfeller 150 millioner ekskl. mva.
Verdien vil avhenge av Oppdragsgivers tildelte budsjetter og behov. Avtalen er ikke eksklusiv.
Kvalifikasjonskrav 1
Øvrige økonomiske og finansielle krav
Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Kredittverdighet uten krav til sikkerhetsstillelse vil være tilstrekkelig til å oppfylle kravet. Dokumentasjonskrav: • Kredittvurdering som baserer seg på siste kjente regnskapstall. Ratingen skal være utført av kredittopplysningsvirksomhet som har konsesjon til å drive slik virksomhet. • Oppdragsgiver tar forbehold om selv å innhente ytterligere kredittrating eller annen økonomisk informasjon som, men ikke begrenset til, årsregnskap inklusive noter, styrets årsberetninger og revisjonsberetninger.
Kvalifikasjonskrav 2
Attester utstedt av uavhengige organer for kvalitetssikringsstandarder
Kan leverandør fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming? Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandøren skal ha et velfungerende kvalitetssikringssystem som er relevant for gjennomføringen av oppdraget. Dokumentasjon på at leverandør har gyldig sertifisering i henhold til ISO 9001:2015 eller tilsvarende.
Kvalifikasjonskrav 3
Attester utstedt av uavhengige organer for miljøledelsesstandarder
Er leverandøren i stand til å fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte miljøledelsessystemene eller -standardene? Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandøren skal ha et miljøledelsessystem. Dokumentasjon på at leverandør har gyldig sertifisering i henhold til ISO 14001:2015, EMAS, Miljøfyrtårn eller tilsvarende.
Kvalifikasjonskrav 4
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.
Kvalifikasjonskrav 5
Bare for tjenester
Bare for tjenester: I referanseperioden har leverandøren utført følgende viktige vareleveranser av den etterspurte type, eller følgende viktige tjenester av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til tre års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste tre år. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandøren skal ha erfaring fra sammenlignbare oppdrag. Med sammenlignbare oppdrag menes erfaring med levering av sammensatte håndverkertjenester og byggeprosjekter på bygg i drift til offentlige oppdragsgiver. Dokumentasjonskrav: Oversikt over de viktigste oppdragene de siste 3 årene ved å fylle ut iht. Vedlegg E – Dokumentasjon Kvalifikasjonskrav. Referanseoppdragene skal være utført av tilbyder eller av personer som tilbyder disponerer.
Kvalifikasjonskrav 6
Gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke
Leverandørens gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke i løpet av de siste tre årene har vært som følger: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandøren skal ha kapasitet til å gjennomføre oppdraget/ rammeavtalen. Dokumentasjonskrav: En kort beskrivelse av leverandørens gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke og antallet medarbeidere i ledelsen i løpet av de siste tre årene. Beskrivelsen fylles ut i Vedlegg E – Dokumentasjon kvalifikasjonskrav.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    15. apr. 2025, 08:38

  2. Endring i konkurranse

    22. apr. 2025, 10:39

  3. Frist for innlevering

    19. mai 2025, 07:00

  4. Startdato for avtale

    3 måneder

    31. aug. 2025, 00:00

  5. Sluttdato for avtale

    3. sep. 2029, 00:00

Se aktive konkurranser som ligner