BeskrivelseOppdragsgiver skal inngå inntil 6 parallelle rammeavtaler for grunnarbeider. Rammeavtalen gjelder grunnarbeider i forbindelse med planlagte utendørs vedlikeholdsarbeider og mindre rehabiliteringsprosjekter som oppdragsgiver gjennomfører mens eiendommen er i drift, samt akutte utbedringsarbeider, som også innebefatter en 24 timers vaktordning. Størrelsen på det enkelte oppdrag vil typisk variere fra noen få timer per oppdrag opp mot 1 500 000 kroner, men kan også unntaksvis være høyere enn dette. I gjennomsnitt vil oppdragene som hovedregel trolig ligge mellom 100 000 og 500 000 kroner eks mva. Forøvrig vises til konkurransegrunnlag med vedlegg. Kvalifikasjonskrav 2
Krav: Leverandøren skal ha økonomisk kapasitet til å gjennomføre oppdraget/kontrakten Dokumentasjonskrav: • Kredittvurdering/rating, ikke eldre enn 6 måneder, og som baserer seg på siste kjente regnskapstall. • Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente egne kredittvurderinger av leverandørens virksomhet.
Kvalifikasjonskrav 3
Krav: • Leverandøren skal ha god kompetanse og erfaring fra oppdrag av tilsvarende art, størrelse (her menes enkeltkjøp; typisk inntil ca 1,5 mill kroner eks mva); herunder gravearbeider knyttet til, drenering, rørlegging og fundamentering med tilhørende toppdekker som asfaltering eller belegningsstein, samt kanter i betong eller granitt. (Det er ikke nødvendig å dokumentere erfaring med eventuelle rammeavtaler.) Dokumentasjonskrav: • En oversikt over de 3 – 5 viktigste og mest relevante oppdrag som leverandøren har utført i løpet av de siste tre årene, sammen med opplysninger om kontraktens verdi, tidspunkt for utførelse samt navn på mottaker. Også dokumentasjon for oppdrag som er utført for mer enn tre år siden, vil kunne bli tatt i betraktning. Krav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig kapasitet til å gjennomføre oppdraget. Dokumentasjonskrav: En beskrivelse av leverandørens gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke og antallet medarbeidere i ledelsen i løpet av de siste tre årene, f.eks. kompetansematrise Krav: Leverandøren skal ha et tilfredsstillende kvalitetsstyringssystem Dokumentasjonskrav: • Redegjørelse for kvalitetssystem/kvalitetssikringstiltak Beskrivelsen skal inkludere prosedyrer og sjekklister for de tjenestene som tilbys i kontrakten som viser tilfredsstillende kvalitetsstyring av leveransene/tjenestene. Leverandøren skal dokumentere at systemet revideres jevnlig og at de har et aktivt system for avviksbehandling og forbedringer. Eller • Attest for firmaets kvalitetssystem/styringssystem utstedt av uavhengige organer som bekrefter at leverandøren oppfyller visse kvalitetssikringsstandarder, eksempelvis ISO 9001:2015. Krav: Leverandøren skal ha et tilfredsstillende miljøledelsessystem Dokumentasjonskrav: • Leverandøren skal fremlegge en beskrivelse av leverandørens miljøledelsestiltak. o Beskrivelsen skal inkludere prosedyrer og sjekklister for de tjenestene som tilbys i kontrakten som viser tilfredsstillende miljøstyring av leveransene/tjenestene. o Leverandøren skal dokumentere at systemet revideres jevnlig og at de har et aktivt system for avviksbehandling og forbedringer. eller • Attest for firmaets miljøledelsessystem eller miljøledelsesstandarder utstedt av uavhengige organer, f.eks. ISO 14001, Miljøfyrtårn, EMAS.