Anbudsoversikt for Rammeavtale - Rørleggertjenester

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Malearbeid

Horten Kommune trenger rørleggertjenester og tilhørende materiell for en rammeavtale over 4 år, med en maksimal totalverdi på 15 millioner kroner. Tjenestene inkluderer utbedringer, mindre ombygging, feilsøking, utskiftninger av VVS-anlegg, og nyinstallasjoner i kommunens bygg i Vestfold og Telemark. Omfanget av avtalen vil variere basert på kommunens behov og budsjettsituasjon, og det er ikke forpliktet til et spesifikt volum. Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av erfaring fra tilsvarende oppdrag de siste 4 årene, samt økonomisk evne til å gjennomføre kontrakten, hvor en kredittvurdering fra Experian vil bli benyttet. Tildelingskriteriene er tilgjengelige i vedlegg 1 Tilbudsmappe.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Rammeavtale - Rørleggertjenester
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Steffen Wahlund
Kontakt telefon
+47 33085000
Adresse
Teatergata 11, 3187 HORTEN
Estimert verdi
15 000 000,00 kr
Varighet
48 måneder
Beskrivelse
Horten kommune inviterer til konkurranse for levering av rørleggertjenester og tilhørende materiell. Det vil være snakk om utbedringer, mindre ombygging, feilsøking og utskiftninger av VVS anlegg og i kommunes bygg. Det kan også være nyinstallasjoner.
Hovedtrekk i prosedyren
Oppdragsgiver skal gå til anskaffelse av Rørleggertjenester og tilhørende materiell. Kommunen har i snitt brukt ca. 1,5 mill. pr. år samlet for drift og investering. Horten kommune har i 2024 hatt en virksomhetsoverdragelse av Boligstiftelsen. Omfang knyttet til Boligstiftelsen er ukjent, men oppdragsgiver vil ta høyde for utvidet volum i oppgitt maksimalverdi for avtalen. Omfang og omsetning på avtalen vil variere avhengig av oppdragsgivers behov, aktiviteter, budsjettsituasjon og annet. Kommunen forplikter seg ikke til et spesifikt volum.
Maksimalverdi for avtalen inklusiv evt. opsjoner og annet er 15 mill. kr.
For nærmere informasjon om oppdraget vises det til vedlegg 1 Tilbudsmappe, hvor bl.a. tildelingskriteriene fremkommer.
Kvalifikasjonskrav 1
Betaling av offentlige avgifter - utvidet skatteattest
Tilbyder skal ikke ha vesentlige restanser. Eventuelle restanser må grunngis særskilt. Norske tilbydere skal fremlegges utvidet skatteattest. Denne bestiller leverandøren selv i Altinn. Attesten heter «RF-1507 - Bestilling av opplysninger om skatt og avgift». Attesten skal ikke være eldre enn 6 måneder regnet fra tilbudsfristens utløp. Valgte leverandør må på forespørsel levere utvidet skatteattest gjennom hele kontrakts- / avtaleperioden. For utenlandske tilbydere gjelder: Utenlandske selskaper: Dokumentasjon tilsvarende norsk skatteattest slik det er angitt i e-Certis. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 2
Økonomisk evne til å gjennomføre kontrakten
Tilbyder skal ha ordnede økonomiske forhold og god økonomisk evne til å gjennomføre kontrakten. Følgende vil være gjenstand for helhetsvurdering: Tilbyderens nominelle verdier, nøkkeltall for blant annet soliditet, likviditet og finansielle evne til å gjennomføre kontrakten. Horten kommune bruker Experian som analyseverktøy. Som dokumentasjon vil oppdragsgiver innhente kredittvurderingen Commercial Delphi Score fra Experian. Leverandøren må minimum oppnå en vurdering som «Kredittverdig». Foretak registrert i andre land enn Norge må vedlegge egen kredittvurdering. Dokumentasjon på andre økonomiske forhold må kunne ettersendes ved forespørsel. Dette gjelder fremleggelse av foretakets årsregnskap (siste årsberetning til Brønnøysund registeret, inkl. revisors beretning). Oppdragsgiver forbeholder seg retten til også å etterspørre foreløpige tall etter siste årsberetning, samt årsregnskap for de to foregående årene dersom det vurderes at det er behov for det. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 3
Erfaring fra tidligere leveranser
Tilbyder skal ha tilstrekkelig erfaring fra tilsvarende avtaler/oppdrag. Tilbyder skal vedlegge en liste over de viktigste relevante leveransene de siste 4 år, herunder opplysninger om verdi, tidspunkt og mottaker (navn telefon og e-post). Oppgitte referanser vil kunne bli kontaktet ved behov. Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    25. feb. 2025, 12:53

  2. Frist for spørsmål

    20. mars 2025, 11:00

  3. Åpningsdato

    31. mars 2025, 10:00

  4. Frist for innlevering

    31. mars 2025, 10:00

  5. Vedståelsesfrist

    1 måned

    30. juni 2025, 10:00

Se aktive konkurranser som ligner