Anbudsoversikt for Rammeavtaler for kjøp av rådgivende ingeniørtjenester
Utgått
Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.
Brief
Arkitekttjenester
Formålet med anskaffelsen er å knytte til seg rådgivende ingeniører som skal kunne dekke oppdragsgivers behov til tekniske rådgivningstjenester til planlegging og gjennomføring av investerings- og vedlikeholdsprosjekter for oppdragsgiver.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Prøv Cobrief ProOm anbudet
Kvalifikasjonskrav
Tildelingskriterier
Se hele utlysningen
- Oppdragsgiver
- Tittel
- Rammeavtaler for kjøp av rådgivende ingeniørtjenester
- Tilleggskategorier (CPV)
- Estimert verdi
- 9 600 000,00 kr
- Varighet
- 24 måneder
- Kvalifikasjonskrav 1
- Kvalifikasjonskrav 2
- Kvalifikasjonskrav 3
Krav: Tilbyderen skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsgiveravgift og merverdiavgift. Dokumentasjonskrav: Attest for skatt og merverdiavgift. Attesten skal ikke være eldre enn 6 måneder regnet fra tilbudsfrist. Attesten fås elektronisk i Altinn. For nærmere informasjon, se Skatteetaten.no. For utenlandske tilbydere:Utenlandske tilbydere må fremlegge tilsvarende attester fra sine land som viser at de har ordnede skatte- og avgiftsforhold. Dersom myndighetene i det aktuelle landet ikke utsteder slike attester, skal tilbyderen fremlegge en erklæring som stadfester at alle skatter og avgifter er blitt betalt. Erklæringen skal være godkjent og signert av tilbyderens økonomidirektør/økonomiansvarlige.
Krav: Leverandør skal ha tilstrekkelig økonomisk kapasitet til å oppfylle kontrakten. Dokumentasjonskrav: Soliditetsvurdering fra et anerkjent kredittvurderingsselskap basert på siste regnskapstall. Nøkkeltallene i regnskapet må fremgå sammen med en vurdering av leverandørens betalingserfaring. Eller Årsregnskap fra siste to år. Disse må inneholde noter, styrets beretning og revisjonsberetning.
1. Krav: Tilbyderen skal disponere over tilstrekkelig kapasitet og kompetanse til å levere tjenestene som etterspørres. Dokumentasjonskrav: En beskrivelse av leverandørens antall kvalifisert personell leverandøren disponerer over til oppfyllelse av kontrakten. Tilbyder må bekrefte at han besitter minimum én ekstra seniorressurs av tilsvarende kompetanse og erfaring i tillegg til dedikert ressurs jf. pkt. 9 i konkurransegrunnlaget. 2. Krav: Krav til erfaring fra lignende oppdrag - Referanseprosjekter Tilbyder skal ha god erfaring fra gjennomføring av tilsvarende leveranser/sammenlignbare oppdrag på hvert fagområde. Relevante oppdrag er eksempelvis: - Skoler/Barnehager - Sykehjem - Idrettshaller - Bygg og infrastruktur tilhørende eller tilsvarende kommunal eiendom. Tilbyder skal kunne vise til noe erfaring med bruk av BIM, men trenger ikke erfaring med dette på alle fagområdene for å bli kvalifisert. Dokumentasjonskrav: Liste med oversikt og beskrivelse over leverandørens 1-3 mest relevante oppdrag av de 3 siste årene på hvert fagområde. Listen/beskrivelsen skal som minimum inneholde: • Navn kunde/mottaker • Oppdragets omfang • Beskrivelse av firmaets rolle • Oppdragets verdi • Tidspunkt for leveransen • Kort beskrivelse av leveransen Det er leverandørens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. Vedlagt mal for referanser kan benyttes, se del I vedlegg 5. Samme referanser kan oppgis på flere fagområder dersom tilbyder kan vise til relevant deltakelse. 3. Krav: Kvalitetsstyring Leverandør skal ha systemer for kvalitetsstyring. Dokumentasjonskrav: Dokumentasjon skal gis på en av følgende måter: Alternativ 1: Beskrivelse av firmaets rutiner angående kvalitetsstyring, med vekt på kvalitetssikring, ressursstyring, leders ansvar og kontinuerlig analyse og forbedring. Alternativ 2: Om leverandør har ISO 9001:2000 sertifikat eller tilsvarende, kan dette legges ved. 4. Krav: Tekniske kvalifikasjoner Leverandøren skal ha kvalifikasjoner som tilsvarer det som kreves for sentral godkjenning i tiltaksklasse 2 i godkjenningsområdene: "søker" og "prosjekterende" for de områdene det søkes om kvalifikasjon Dokumentasjonskrav: Dokumentasjonen skal gis på en av følgende måter: Alternativ 1: Dokumentasjon på sentral godkjenning i tiltaksklasse 2 for aktuelt fagområde. Alternativ 2: Alternativ dokumentasjon som synliggjør at tilbyderen innehar nødvendige og relevante faglige kvalifikasjoner for å gjennomføre tiltak som "prosjekterende" og "søker" i tiltaksklasse 2 innen aktuelt fagområde. 5. Krav: Beskriv rutiner for faglig oppdatering Leverandør skal ha rutiner for oppdatering av kompetanse hos sitt fagpersonell innen eksempelvis byggteknisk forskrift, Norsk Standard sine entreprisekontrakter og relevante bransjestandarder Dokumentasjonskrav: Tilbyder bes kort beskrive rutine for faglig oppdatering og kompetanseheving.