Anbudsoversikt for Rammeavtaler rådgivningstjenester: Prosjekteringsoppdrag bygg
Utgått
Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.
Brief
Rammeavtalene er tenkt å skulle dekke hoveddelen av Oppdragsgivers kontinuerlige behov for rådgivningstjenester innfor følgende fag: 1. Byggeteknikk (RIB) 2. Elektro (RIE) 3. Varme-, ventilasjons og sanitærteknikk (RIV) 4. Brann (RIBR) 5. Akustikk (RIAKU) 6. Geoteknikk (RIG) Oppdragsgiver har til hensikt å inngå rammeavtale med 3 Leverandører pr. fag. Se konkurransegrunnlaget med vedlegg for nærmere beskrivelse av anskaffelsen.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Prøv Cobrief ProOm anbudet
Kvalifikasjonskrav
Tildelingskriterier
Se hele utlysningen
- Oppdragsgiver
- Tittel
- Rammeavtaler rådgivningstjenester: Prosjekteringsoppdrag bygg
- Kategori (CPV)
- Tilleggskategorier (CPV)
- 45220000 Ingeniør- og byggningsarbeid
- 71247000 Kontroll av bygningsarbeid
- 71300000 Ingeniørtjenester
- 71310000 Rådgivning ingeniør- og byggetekniske tjenester
- 71311000 Rådgivning ingeniørtjenester i forbindelse med bygge- og anleggsarbeid
- 71313000 Rådgivning i forbindelse med miljøteknikk
- 71313200 Rådgivning i forbindelse med lydisolering og romakustikk
- 71315000 Bygningsteknikk
- 71315210 Rådgivning i forbindelse med bygningsteknikk
- 71317100 Rådgivning i forbindelse med beskyttelse og kontroll av brann og eksplosjon
- 71318000 Veiledende og rådgivende ingeniørvirksomhet
- 71332000 Geoteknisk ingeniørtjenster
- Estimert verdi
- 34 000 000,00 kr
- Varighet
- 24 måneder
- Kvalifikasjonskrav 1
- Kvalifikasjonskrav 2
- Kvalifikasjonskrav 3
Firmaattest: Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak Dokumentasjon: Norske foretak: Firmaattest fra Foretaksregisteret i Brønnøysund. Utenlandske foretak: Attester for registrering i faglige register som bestemt ved lovgivning i det land hvor leverandøren er etablert. Attest for skatt og merverdiavgift: Krav: Leverandør skal ikke ha vesentlige restanser for skatt og merverdiavgift, eller det skal foreligge en godkjent nedbetalingsplan Dokumentasjon: Norske foretak: Skatte- og merverdiavgiftsattest, ikke eldre enn 6 måneder regnet fra tilbudsfristens utløp (https://www.altinn.no/no/Skjema-og-tjenester/Etater/Skatteetaten/Attestbestilling/) Utenlandske foretak: Attest utstedt av vedkommende myndighet i leverandørs hjemstat som bekrefter at foretaket har oppfylt sine forpliktelser vedrørende skatte- og merverdiavgiftinnbetalinger. Attest skal ikke være eldre enn 6 måneder regnet fra tilbudsfristens utløp.
Norske foretak: Som dokumentasjon vil Oppdragsgiver innhente kredittvurderingen Commercial Delphi Score fra Experian. Leverandøren må minimum oppnå en vurdering som «Kredittverdig», det vil si at leverandøren må være i risikoklasse 5 eller høyere på Experians skala. Alternativt kan Leverandør ved innlevering av tilbud selv legge ved oppdatert kredittvurdering fra anerkjent kredittvurderingsselskap som viser at tilbyder oppnår tilsvarende kredittnivå. Kredittvurderingen skal vise den gjeldende økonomiske situasjonen til selskapet. Dersom Leverandøren har saklig grunn til ikke å fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiveren har krevd, kan han dokumentere sin økonomiske og finansielle kapasitet ved å fremlegge ethvert annet dokument som oppdragsgiveren anser egnet. Utenlandske foretak: Kredittvurdering fra et anerkjent kredittvurderingsselskap som viser at leverandøren oppfyller kravet. Kredittvurderingen skal basere seg på siste tilgjengelige regnskap og skal være gjennomført av et selskap som har konsesjon til å drive med kredittopplysningsvirksomhet. I de tilfeller en Leverandør støtter seg på andre leverandørers kapasitet for å kunne kvalifisere seg, skal hver av leverandørene minimum oppnå vurdering som kredittverdig.
Dokumentasjon knytte til leverandørens erfaring: Som dokumentasjon skal leverandør vedlegge en liste over de viktigste relevante oppdragene innenfor hvert fag tilbudet gjelder for de siste fem år, herunder opplysninger om: - Oppdraget (kort beskrivelse av oppdaget og leverandørens rolle) - Kontraktsverdi for oppdraget eks. mva. - Areal i m2 - Tidspunkt (årstall) for oppdraget - Navn på kunde. På bakgrunn av listen(e) skal leverandør oppgi navn og e-postadresse til kontaktperson for de to mest relevante oppdragene. Referanser vil kun bli kontaktet ved behov. Dokumentasjon knyttet til leverandørens kapasitet: Som dokumentasjon skal Leverandør vedlegge en beskrivelse av personell og enheter som han råder over til å utføre kontrakten for hvert fag tilbudet gjelder. Dokumentasjon knyttet til kvalitetssystem: Attest for firmaets kvalitetssystem/styringssystem utstedt av kompetent uavhengige organer som bekrefter at leverandøren oppfyller anerkjente kvalitetssikringsstandarder som ISO 9001:2008 eller tilsvarende. Oppdragsgiver godtar også annen dokumentasjon som viser at leverandøren har velfungerende system for sikring av kvalitet tilpasset oppdragets art og omfang. Her må det minimum gis en overordnet beskrivelse av innholdet i systemet, herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for oppdraget.