Anbudsoversikt for Renholdstjenester og renholdsartikler

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Renholdstjenester, drift og vedlikehold

Formålet med anskaffelsen er å inngå regionale avtaler for anskaffelse av renholdstjenester og renholdsartikler til Politi- og lensmannsetaten. Renholdstjenesten skal utføres som frekvensrenhold. Oppdragsgiver vil utføre kontroll av leveransen i henhold til NS-INSTA800 kvalitetsprofil samt kvalitetsprofiler som angitt i romlistene Bilag 1 Vedlegg 2. Tjenesten inkluderer, men er ikke begrenset til følgende: • Frekvensbasert regelmessig renhold o Gulv (inkl. blant annet flekkfjerning, tepperens og støvsuging), inventar, vegger og himlinger o Smitterenhold o Polering av gulv (inkl. rensepolering) o Glass og glassvegger o Inngangspartier o Renholdsartikler og sanitærartikler o Matter • Fast periodisk renhold • Bestillingsrenhold Oppdragsgiver presiserer at avtalens bestillingstjenester og opsjoner kan benyttes av alle lokasjoner i Politi- og lensmannsetaten, ref. punkt 1.1 i Regler for konkurransen.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Tittel
Renholdstjenester og renholdsartikler
Estimert verdi
320 000 000,00 kr
Varighet
72 måneder
Kvalifikasjonskrav 1

Krav: Norske leverandører skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsavgift og merverdiavgift. Dokumentasjon: 1) Skatteattest for skatt og merverdiavgift. Skatteattesten skal ikke være eldre enn seks (6) mnd. Norske leverandører som ikke er merverdiavgiftspliktige skal fremlegge bekreftelse fra skattemyndighetene på dette. 2) Utfylt Vedlegg I SKAV-fullmakt, ref. Regler for konkurransen. Krav: Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert Dokumentasjon: Norske selskaper: Firmaattest Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert. Krav: Leverandør skal være godkjent i Arbeidstilsynet i henhold til forskrift av 01.07.2015 nr. 851: Forskrift om offentlig godkjenning av renholdsvirksomheter og om kjøp av renholdstjenester. Dokumentasjon: Bekreftelse fra Arbeidstilsynets godkjenningsregister inkludert eventuelle underleverandører. Krav: Leverandør skal følge gjeldende forskrifter om allmenngjorte tariffavtaler og landsomfattende tariffavtaler for renholdstjenester. Dokumentasjon: Leverandørens egenrapportering av lønns- og arbeidsvilkår, jf. Bilag 7.
Kvalifikasjonskrav 2

Krav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne utføre kontrakten. Kredittverdighet vil være tilstrekkelig til å oppfylle kravet. Dokumentasjon: Kredittvurdering som baserer seg på siste kjente regnskapstall. Ratingen skal være utført av kredittopplysningsvirksomhet som har konsesjon til å drive slik virksomhet. Leverandøren skal fremsende årsregnskap for de siste 2 år med styrets årsberetninger og revisjonsberetninger. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente kredittvurderingsopplysninger uavhengig av innlevert dokumentasjon fra leverandøren. Dersom leverandøren har saklig grunn til ikke å fremlegge den dokumentasjon Oppdragsgiver har krevd, kan han dokumentere sin økonomiske og finansielle kapasitet ved å fremlegge ethvert annet dokument som Oppdragsgiver anser egnet.
Kvalifikasjonskrav 3

Krav: Leverandøren skal ha erfaring fra sammenlignbare oppdrag knyttet til leveransen. Dokumentasjon: Leverandøren skal i Vedlegg D Referanseliste oppgi de 3-5 mest relevante leveransene de siste 5 år. Oppdragsgivers egne objektivt dokumenterte erfaringer kan benyttes, og vil likestilles med de øvrige referansene. Krav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig kapasitet til å utføre kontrakten. Dokumentasjon: Leverandøren bes redegjøre for organisering, geografisk spredning og geografisk kapasitet, herunder beskrivelse av eventuelle underleverandører. Leverandørens redegjørelse bes angitt i Vedlegg G Annen dokumentasjon fra leverandøren. Krav: Leverandøren skal ha et godt og velfungerende kvalitetssikrings- og styringssystem for ytelsen som skal leveres. Dokumentasjon: Leverandøren skal levere dokumentasjon av sitt kvalitetssikring- og styringssystem. Følgende dokumentasjon aksepteres: Attest for firmaets kvalitetssikring-/styringssystem utstedt av uavhengige organer som bekrefter at leverandøren oppfyller kvalitetssikringsstandarder etter ISO 9001 eller tilsvarende, eller En beskrivelse som minimum omfatter firmaets prosedyrer/rutiner for: • En beskrivelse/oversikt over kvalitetssystemets omfang • Prosesser/prosedyrer som sikrer kvalitet i leveransen • Avviks- og reklamasjonsbehandling • Godkjenning av underleverandører og sikring av produkter, prosesser og tjenester levert av underleverandør • Prosessen fra mottak og registrering av bestillinger, og frem til levering hos kunde har skjedd • Oversikt over organisasjonen inkludert dedikert ressurs til håndtering av kvalitetssystemet • Interne rutiner for varsling, gransking og rapportering av ulykker, herunder statistikker • Rutiner for oppfølging, kontroll, tilsyn og revisjon • Intern kommunikasjon og opplæring • Jevnlig revidering og forbedring av kvalitetssystemet Krav: Leverandøren skal kunne sikre miljøhensyn ved gjennomføring av tjenesten Dokumentasjon: Leverandøren kan dokumentere kravet ved fremleggelse av: • Relevante miljøsertifikater, slik som EMAS, ISO 14001 eller tilsvarende, eller • En beskrivelse av eget system og rutiner for miljøpolitikk, miljøstyringsordning, opplæring av ansatte innen miljøvennlig renhold, etc.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner