BeskrivelseNarvik kommune skal anskaffe et brukervennlig, moderne og intuitivt sak/arkivsystem som dekker dagens behov for arkivering og samtidig legger til rette for fremtidens utvikling på arkivsektoren.Før konkurransen forberedes og kunngjøres, inviterer kommunen til markedsdialog for å bli bedre kjent med leverandørmarkedet, hvilke muligheter som finnes i dag og hvilke strategier som legges til grunn for videre utvikling av fremtidige sak/arkivløsninger.Behovene ny(e) løsning(er) skal dekke er bl.a daglig saksbehandling og arkivering av arkivverdige dokumenter, politisk saksbehandling, innsynsbehandling, personalsaker for ansatte i Narvik kommune, saksbehandling av tekniske saker i henhold til eByggesak og ePlansak, arkivering av barne- og elevmapper og tilgjengeliggjøring av dokumentasjon fra tidligere sak-arkivsystemer.Narvik kommune ønsker at det skal gjennomgås andre relevante og relaterte moduler og integrasjoner til et slikt system, f.eks skjemaløsning, politisk møteportal, integrasjon med lønn- og økonomisystem, tilkobling SvarInn og SvarUt og evt andre felleskomponenter fra KS Fiks/KS Digital samt det som ellers leverandør tenker vil være relevant.Sak-arkivløsningen skal være NOARK-godkjent, og vi forventer at løsningen til enhver tid er oppdatert på og i henhold til gjeldende lover, forskrifter og regler.Leverandører som ønsker å bidra i markedsdialogen bes om å ta kontakt med Tim Skau i Narvik kommune, e-postadresse: tim.skau@narvik.kommune.no. Selv om fristen for henvendelser er 30. april, ønskes det at leverandører ikke avventer til da med å ta kontakt. Leverandører som ønsker å delta i markedsdialogen, vil bli invitert til dialog fortløpende.