Anbudsoversikt for Samkjøpsavtale for anleggsgartnertjenester

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Samkjøpsavtalen skal dekke Oppdragsgivers behov for anleggsgartnertjenester for alle typer kommunale eiendommer (parker, torg, friarealer mv.), med unntak av skoger og anlegg i skog. Avtalen vil omfatte ulike oppdrag innenfor anleggsgartnerfaget, både vedlikehold og oppgradering av eksisterende anlegg, samt nye prosjekter. Avtalen omfatter anleggsgartnertjenester inkludert nødvendige maskiner for å kunne utføre oppdraget. Avtalen omfatter også innkjøp av utstyr/materiell som trær, planter, utemøbler og lekeplassutstyr. Større entrepriser og driftsavtaler vil i hovedsak ikke være en del av denne rammeavtalen. Samkjøpsavtalen er primært ment for avrop på mindre oppdrag med en verdi opp til 5 MNOK ekskl. mva. Avtalen er ikke-eksklusiv for Oppdragsgiver. Oslo kommunes respektive virksomheter kan avrope på samkjøpsavtalen. Leverandøren forplikter seg til å levere i henhold til avtalen.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Tittel
Samkjøpsavtale for anleggsgartnertjenester
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Ida Aarhus
Kontakt telefon
+47 21802180
Adresse
Grensesvingen 2, 0663 OSLO
Estimert verdi
260 000 000,00 kr
Varighet
24 måneder
Beskrivelse
Samkjøpsavtalen skal dekke Oppdragsgivers behov for anleggsgartnertjenester for alle typer kommunale eiendommer (parker, torg, friarealer mv.), med unntak av skoger og anlegg i skog. Avtalen vil omfatte ulike oppdrag innenfor anleggsgartnerfaget, både vedlikehold og oppgradering av eksisterende anlegg, samt nye prosjekter. Avtalen omfatter anleggsgartnertjenester inkludert nødvendige maskiner for å kunne utføre oppdraget. Avtalen omfatter også innkjøp av utstyr/materiell som trær, planter, utemøbler og lekeplassutstyr. Større entrepriser og driftsavtaler vil i hovedsak ikke være en del av denne rammeavtalen. Samkjøpsavtalen er primært ment for avrop på mindre oppdrag med en verdi opp til 5 MNOK ekskl. mva. Avtalen er ikke-eksklusiv for Oppdragsgiver. Oslo kommunes respektive virksomheter kan avrope på samkjøpsavtalen. Leverandøren forplikter seg til å levere i henhold til avtalen.
Tildelingskriterium 1

Oppdragsforståelse
Tildelingskriterium 2

Arbeidsinkludering
Tildelingskriterium 3

Kvalifikasjonskrav 1

Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak Dokumentasjon: Norske selskaper: Firmaattest. Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.
Kvalifikasjonskrav 2

Krav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Dokumentasjon: Foretakets siste årsregnskap inklusive noter, styrets årsberetning og revisjonsberetning, samt nyere opplysninger som har relevans for foretakets regnskapstall. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente kredittvurdering på eget initiativ.
Kvalifikasjonskrav 3

Krav: Leverandøren skal ha erfaring fra tilsvarende oppdrag. Med tilsvarende oppdrag menes anleggsgartnertjenester innen vedlikehold, oppgradering av eksisterende anlegg samt nye prosjekter (mellom 3- 5 mill.) Dokumentasjon: ort beskrivelse av de viktigste leveranser de siste tre år, herunder opplysninger om kontraktens verdi, tidspunkt for levering, antall leveringspunkter samt navn på oppdragsgiver og en beskrivelse av oppdragets innhold. Krav: Tilstrekkelig administrativ og operativ gjennomføringsevne Dokumentasjon: En beskrivelse av leverandørens gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke og antallet medarbeidere i ledelsen i løpet av de siste tre årene. Krav: Leverandøren skal ha et kvalitetssikringssystem relevant for kontraktens innhold. Dokumentasjon: En beskrivelse av leverandørens metoder for kvalitetssikring. Alternativt: Attest for firmaets kvalitetssikringssystem utstedt av uavhengige organer som bekrefter at leverandøren oppfyller visse kvalitetssikringsstandarder, eksempelvis ISO 9001:2015. Krav: Det kreves at leverandøren har iverksatt miljøledelsestiltak som sikrer at leverandøren er egnet til å oppfylle kontraktens miljøbestemmelser (se kontraktens punkt 18). Med dette menes at leverandøren har metoder for å arbeide aktivt og systematisk med å redusere negativ miljøpåvirkning fra virksomhet knyttet til utførelsen av denne kontrakt. Dokumentasjon: En beskrivelse av leverandørens miljøledelsestiltak. Dersom leverandøren har attester fra uavhengige organer som dokumenterer miljøledelsessystemet, kan disse fremlegges som dokumentasjon. Det vises i denne forbindelse til EU-ordningen for Miljøstyring og miljørevisjon (EMAS), andre anerkjente miljøledelsessystemer i forordning (EF) nr. 1221/2009 artikkel 45 som Miljøfyrtårn eller tilsvarende, og andre miljøledelsesstandarder basert på relevante europeiske eller internasjonale standarder fra akkrediterte organer som ISO 14001 eller tilsvarende. Krav: Leverandøren skal være egnet til å oppfylle kontraktskrav til aktsomhetsvurderinger for ansvarlig næringsliv, jf. punkt 12 i samkjøpsavtalen. Med dette menes at Leverandøren har implementert tiltak og systemer som brukes i Leverandørens arbeid for å ivareta grunnleggende menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold, samt hindre miljøødeleggelser og korrupsjon. Dokumentasjon: Leverandøren skal vedlegge utfylt svarskjema (vedlegg 4) for Aktsomhetsvurderinger for ansvarlig næringsliv. En beskrivelse av Leverandørens systemer for å arbeide med aktsomhetsvurderinger i henhold til FNs veiledende prinsipper for næringsliv og menneskerettigheter (UNGP) og OECDs retningslinjer for flernasjonale selskaper. Dokumentasjonen skal inneholde: • Formelle policy/retningslinjer som omfatter en forpliktelse om å etterleve krav til et ansvarlig næringsliv Formelle policy/retningslinjer for ansvarlighet for underleverandører/ leverandørkjeden, (Supplier Code of Conduct). Dette skal kun leveres hvis det benyttes underleverandører. • Beskrivelser av Leverandørens prosesser og rutiner for hvordan virksomheten jobber med aktsomhetsvurderinger. • Beskrivelse av hvordan Leverandøren vil innhente og vedlikeholde oversikt over opprinnelsesland og produksjonssteder for varene i denne kontrakt. Dette skal kun leveres hvis anskaffelsen omfatter varer.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    25. apr. 2023, 10:00

  2. Frist for å melde interesse

    30. mai 2023, 10:00

  3. Åpningsdato

    30. mai 2023, 10:00

  4. Frist for innlevering

    30. mai 2023, 10:00

Se aktive konkurranser som ligner