Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.
Brief
Reisebyrå- og turisttjenester
Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ) har inngått en statlig fellesavtale med Berg-Hansen Reisebureau AS og Egencia Norway AS for levering av reisebyråtjenester til statlige virksomheter i sivil sektor. Avtalen er en forpliktende rammeavtale med en varighet på 2 år og en total verdi på 372 millioner kroner. Det ble lagt vekt på kvalitet, spesielt med hensyn til selvbetjeningsportaler som er brukervennlige og effektive, samt leverandørens oppdragsforståelse og evne til å bidra til reduksjon av CO2-utslipp på tjenestereiser. Tre leverandører deltok i konkurransen.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ) ved Statens innkjøpssenter skal gjennomføre en anskaffelse av ny statlig fellesavtale for reisebyråtjenester. Dette er tredje gang det anskaffes fellesavtale om reisebyråtjenester. Fellesavtalen vil være en forpliktende rammeavtale for statlige virksomheter i sivil sektor.
løsning av 2 caser, vektlegges positivt at selvbetjeningsløsning på nett og i app er brukervennlig og tilrettelegger for en effektiv og sømløs bestilling av tjenestereiser som bl.a. har en rask responstid med kort nedlastningstid er intuitiv og enkel å navigere i og med få steg, slik at det blir enkelt å bestille reiser har god synlighet av informasjon om regler for bestilt reise intuitivt og enkelt å gjøre endringer og avbestille mulighet for interaktivt søk på kart ved bestilling av hotell viser beste forhold mellom reisetid og miljøpåvirkning (CO2 utslipp)
Beskrivelse
Det er et krav at leverandøren skal opptre som strategisk samarbeidspartner både for Avtaleeier og for den enkelte Oppdragsgiver, jf. Bilag 1 Kravspesifikasjon krav ID 3. Avtaleeier vil vurdere tilbyders oppdragsforståelse, bl.a. til hvordan tilbyder kan bidra til økt avtalelojalitet, gi støtte til policystyring og sørge for videreutvikling som gir økt merverdi for tjenestereiser i staten. Det vil legges mest vekt på hvordan leverandør kan bidra til reduksjon av CO2 utslipp på tjenestereiser. Bruk av SAF (Sustainable Aviation Fuel) er regulert i statens omsetningskrav for biodrivstoff i luftfart, og vi gjør oppmerksom på at det ikke vil gis uttelling for forslag som inneholder SAF. Det vil foretas en helhetlig vurdering av tilbyders løsningsforslag. Det bes om en beskrivelse av hvordan tilbyder vil utøve rollen som strategisk samarbeidspartner.