Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Bedriftsrådgivning

Utlendingsdirektoratet (UDI) trenger en rammeavtale for levering av konsulentbistand innen strategisk og taktisk IT-rådgivning over 4 år, med en maksimal totalverdi på 4 millioner kroner. Avtalen skal støtte UDI i gjennomføringen av programmet Modernisert utlendingsforvaltning (ModUlf) og samarbeidet med Politidirektoratet i Schengen IT-programmet, som innebærer implementering av EUs Smart Border-program. Tjenestene skal leveres i Oslo og krever kompetanse innen ledelse, rådgivning og arkitektur i offentlig sektor. Tildelingskriteriene vektlegger kvalitet med 70 % og pris med 30 %. Leverandøren må dokumentere erfaring fra sammenlignbare leveranser i offentlig sektor de siste tre årene, eller vise til kompetanse hos personell som kan benyttes til oppdraget.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    UDI har behov for en rammeavtale for levering av konsulentbistand innen strategisk og taktisk IT-rådgivning. UDI skal i samarbeid med resten av utlendingsforvaltningen (UNE, UD og politiet) gjennomføre programmet Modernisert utlendingsforvaltning (ModUlf) i løpet av den kommende seksårsperioden 2025-2031. Programmet skal erstatte utlendingsforvaltningens systemportefølje som består av kjernesystemene DUF (datasystem for utlendings- og flyktningesaker), Norvis og UDB (utlendingsdatabasen). Samtidig arbeider UDI tett med Politidirektoratet i det pågående programmet Schengen IT, som skal implementere EUs Smart Border-program som medfører innføring og endring av både nye og eksisterende lovområder og IT-systemer.Hovedtrekkene i prosedyrenFormålet med anskaffelsen er å sikre at Oppdragsgiver får dekket sitt behov for den nødvendige kompetansen som kreves for å levere flere omfattende og komplekse programmer, i tillegg til gjennomføring av andre relevante oppgaver og aktiviteter.

    Kontakt navn
    Strategisk anskaffelsesenhet
    Kontakt telefon
    +47 23351500
    Kontakt e-post
    anskaffelser@udi.no
    Adresse
    Innspurten 11-13, 0663 OSLO

Kvalifikasjonskrav

    Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller registrert i et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.

    Leverandøren skal ha erfaring fra sammenlignbare leveranser/avtaler, enten for kompetanseområde A (Ledelse og rådgivning) eller B (Arkitektur), eller begge områder, i offentlig sektor. Leverandøren kan alternativt dokumentere kravet til erfaring ved å vise til kompetanse til personell han råder over og kan benytte til dette oppdraget, selv om erfaringen er opparbeidet mens personellet har utført tjeneste for en annen leverandør.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Generelle krav/avropshåndtering 10 % Kvalitet på eksempel-CV’er/oppdragsforståelse 90 % • Nivå på kompetanse og erfaring for ressursene, sett opp mot hver case • Hvor godt de valgte ressursene treffer på casene

    Delkriterier

    Beskrivelse

    Generelle krav/avropshåndtering

    Beskrivelse

    Kvalitet på eksempel-CV’er/oppdragsforståelse • Nivå på kompetanse og erfaring for ressursene, sett opp mot hver case • Hvor godt de valgte ressursene treffer på casene

    Beskrivelse

    En utregnet totalpris for tilbudet basert på leverandørens tilbudte timepriser multiplisert med et gitt antall timer per konsulentkategori. Angitt timeantall er kun til bruk for evalueringen og binder ikke oppdragsgiver.

Se hele utlysningen

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner