Anbudsoversikt for Synsundersøkelser og databriller

Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Trondheim Kommune har inngått avtale med Brilleland AS for levering av synsundersøkelser og databriller i Trøndelag til en verdi av 3 500 000 NOK. Anbudets vekting var pris 50%, service 20%, miljøhandlingsplan 18% og returordning for briller 12%.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinner
Synoptik Norge AS
Antall mottatte tilbud
1
Kontraktsverdi
2 325 000 kr
Maksimal rammeavtaleverdi
Opptil 3 500 000 kr

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se konkurransedokumentene for tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Synsundersøkelser og databriller
Kategori (CPV)
Lokasjon
Estimert verdi
3 500 000,00 kr
Tildelingskriterium 1
Pris
Det skal oppgis priser i den rekkefølge som er forespurt i Vedlegg 1 - Tilbudsskjema. Prisen skal oppgis i NOK eks. mva. Prisene skal være faste første avtaleår i avtaleperioden, og reguleres iht. bestemmelsene i vedlagt kontrakt. De oppgitte volumer er kun veiledende og er ikke bindende for Oppdragsgiver. Oppdragsgiver aksepterer ingen form for gebyrer, dette i form av fakturagebyr, miljøgebyr, administrasjonsgebyr o.l. Alle avgifter eller gebyrer skal være tatt hensyn til og innkalkulert i tilbudsprisen. Beregning av poeng på pris: Laveste pris vil oppnå maks poengsum, mens det blir gitt en poengscore som gjenspeiler relevante forskjeller i prisen nedover for øvrige tilbud. Se konkurransegrunnlagets punkt 8.1 for ytterligere informasjon om evalueringsmodell.
Tildelingskriterium 2
Service
Tilbyder bes oppgi/beskrive: Steder for konsultasjon, samt åpningstider. Beskrives i "Vedlegg 2 - Tilbudsskjema" - arkfane 2. Antall steder og tilgjengelighet vil premieres. Med tilgjengelighet menes både god spredning mellom de ulike konsultasjonsstedene rundt om i kommunen, tilgjengelighet i form av gangavstand (maks. 10 minutter) fra nærmeste buss- eller trikkestopp, samt minimum ett konsultasjonssted innenfor en 4 kilometers radius fra Olav Tryggvason-monumentet på torvet. Maksimum ventetid på konsultasjon. Beskrives i "Vedlegg 2 - Tilbudsskjema" - arkfane 2 i kolonne H. Maksimal leveringstid fra bestillingsdato til brillene kan leveres. Beskrives i "Vedlegg 2 - Tilbudsskjema" arkfane 1. Garantiordning, inkludert omfanget av disse, beskrives under kolonne I i "Vedlegg 2 - Tilbudsskjema" arkfane 1. Tilbyder som totalt sett vurderes til å ha beste løsning oppnår høyeste score, mens det blir gitt en poengscore som gjenspeiler relevante forskjeller i servicetilbudet nedover for øvrige tilbud. Anskaffelsesfaglig skjønn vil bli lagt til grunn for evaluering av kriteriet. Se konkurransegrunnlagets punkt 8.1 for ytterligere informasjon om evalueringsmodell.
Tildelingskriterium 3
3.1 Miljøhandlingsplan (Underkriterie 1 av 2 til 3.0 Miljø)
Leverandør skal vedlegge en helhetlig beskrivelse av sin miljøhandlingsplan. Det er ønskelig at tilbyder skal beskrive hvordan de arbeider mot konkrete klima- og miljømål, hvilke rutiner og tiltak de har internt og eksternt for å nå gitte mål og hvordan dette arbeidet oppdateres og utvikles over tid for å sikre kontinuerlig forbedring. Videre er det ønskelig at leverandøren oppgir hvordan miljøarbeidet er forankret i virksomheten. Det er ønskelig med en tiltaksliste knyttet til tilhørende klima- og miljømål. Leverandør premieres for tallfestede mål og tiltak. Tilbyder skal inkludere mål og tiltak/rutiner for: en mer bærekraftig produksjon, for eksempel vannreduserende tiltak, gjenbruk av ressurser som metallegeringer og vann, skånsom uthenting av råstoff, bruk av fornybare ressurser, bruk av resirkulert materiale m.m. en mer miljøvennlig transport, herunder transport av råstoff og komponenter til produksjon, transport av varer fra produksjon til leverandør/forhandler mm. en mer miljøvennlig emballasje, for eksempel resirkulert emballasje, flerbruks-emballasje, emballasje som kan gjenvinnes m.m. Dokumentasjon: Leverandør skal levere en skriftlig besvarelse under navnet “Miljøhandlingsplan”. Besvarelsen skal ikke overstige 2 A4-sider med normale marger, skrifttype Calibri eller Times New Roman, skriftstørrelse 12 og linjeavstand 1. Kun informasjonen oppgitt i dette dokumentet vil bli vurdert. Det betyr at det ikke vil tas hensyn til om det refereres eller linkes videre til informasjon et annet sted. Anskaffelsesfaglig skjønn vil bli lagt til grunn for evaluering av kriteriet. Se konkurransegrunnlagets punkt 8.1 for ytterligere informasjon om evalueringsmodell.
Tildelingskriterium 4
3.2 Returordning for briller (meroppfyllelse av krav 4.2) (Underkriterie 2 av 2 til 3.0 Miljø)
Det vises til konkurransens krav 4.2 "Returordning av brukte og/eller ødelagte briller" og tilhørende beskrivelse. Tiltak som medfører økt levetid på brillen, forebygger sosialt utenforskap eller sårbare grupper osv. vil premieres. Tiltak som har momenter som går på bekostning av miljø eller sosiale forhold vil vurderes lavere enn tiltak som vurderes utelukkende positivt. Leverandøren som beskriver den beste løsningen for å implementere returordningen i Trondheim kommune vil premieres. Dokumentasjon: Se dokumentasjonskrav til krav 4.2 "Returordning av brukte og/eller ødelagte briller". Samme besvarelse benyttes i evalueringen av dette tildelingskriteriet. Tilbyder som samlet sett vurderes til å ha den beste ordningen og plan for implementering oppnår høyeste score, mens det blir gitt en poengscore som gjenspeiler relevante forskjeller nedover for øvrige tilbud. Anskaffelsesfaglig skjønn vil bli lagt til grunn for evaluering av kriteriet. Se konkurransegrunnlagets punkt 8.1 for ytterligere informasjon om evalueringsmodell.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner