Cobrief Logo

Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Trondheim Kommune har inngått avtale med Brilleland AS for levering av synsundersøkelser og databriller i Trøndelag til en verdi av 3 500 000 NOK. Anbudets vekting var pris 50%, service 20%, miljøhandlingsplan 18% og returordning for briller 12%.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinner
Synoptik Norge AS
Antall mottatte tilbud
1
Kontraktsverdi
2 325 000 kr
Maksimal rammeavtaleverdi
Opptil 3 500 000 kr

Om anbudet

    Trondheim kommune, heretter kalt Oppdragsgiver innbyr til åpen tilbudskonkurranse i forbindelse med inngåelse av avtale på synsundersøkelser og databriller til kommunens enheter. Rammeavtalen skal dekke Trondheim kommune med samarbeidsparter sitt behov for databriller og synsundersøkelser i henhold til arbeidsgivers plikter jf. Forskrift om organisering, ledelse og medvirkning § 14-4.Hovedtrekkene i prosedyrenArbeidsmiljølovens § 4-2 (2) stiller krav til arbeidsgiver om å tilrettelegge utformingen av den enkelte arbeidstakers arbeidssituasjon. Rammeavtalen skal dekke Trondheim kommune med samarbeidsparter sitt behov for databriller og synsundersøkelser i henhold til arbeidsgivers plikter jf. Forskrift om organisering, ledelse og medvirkning § 14-4.Prosessen hos Oppdragsgiver foregår som beskrevet i "Rekvisisjon - Synsundersøkelse for databriller", se vedlegg 5. Skjemaet vil bli revidert i forhold til avtale med ny leverandør i etterkant av kontraktsinngåelse.Oppdragsgiver ønsker tilbud på levering av synsundersøkelser og databriller.Dette inkluderer:Brilleinnfatning Brilleglass, ferdig innslipt og montert: Enstyrkeglass Flerstyrkeglass med usynlig overgang (Dette behovet må dokumenteres særskilt i hvert enkelt tilfelle iht. Arbeidstilsynets definisjon av databriller).Skranke - og romprogressive glass ved behov for større synsfelt (Dette behovet må dokumenteres særskilt i hvert enkelt tilfelle iht. Arbeidstilsynets definisjon av databriller).Synsundersøkelse inkl. trykkmåling Brilletilpasning. De produkter som tilbys skal være av tilfredsstillende kvalitet, men ikke over kvalitet som virker prisdrivende. Brilleinnfatning skal ha god ergonomisk utforming, være behagelig å ha på, og være av nøktern standard.Tilbyder må i tilbudet beskrive hvilke punkter som tilbys og til hvilke vilkår.Det forventes at Oppdragsgiver er en prioritert kunde.

    Kontakt navn
    Sander Gulbrandsen
    Kontakt telefon
    +47 72540000
    Adresse
    Munkegata 1, 7013 TRONDHEIM

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Det skal oppgis priser i den rekkefølge som er forespurt i Vedlegg 1 - Tilbudsskjema. Prisen skal oppgis i NOK eks. mva. Prisene skal være faste første avtaleår i avtaleperioden, og reguleres iht. bestemmelsene i vedlagt kontrakt. De oppgitte volumer er kun veiledende og er ikke bindende for Oppdragsgiver. Oppdragsgiver aksepterer ingen form for gebyrer, dette i form av fakturagebyr, miljøgebyr, administrasjonsgebyr o.l. Alle avgifter eller gebyrer skal være tatt hensyn til og innkalkulert i tilbudsprisen.

    Evalueringsmetode

    Laveste pris vil oppnå maks poengsum, mens det blir gitt en poengscore som gjenspeiler relevante forskjeller i prisen nedover for øvrige tilbud. Se konkurransegrunnlagets punkt 8.1 for ytterligere informasjon om evalueringsmodell.

    Beskrivelse

    Tilbyder bes oppgi/beskrive: Steder for konsultasjon, samt åpningstider. Beskrives i "Vedlegg 2 - Tilbudsskjema" - arkfane 2. Antall steder og tilgjengelighet vil premieres. Med tilgjengelighet menes både god spredning mellom de ulike konsultasjonsstedene rundt om i kommunen, tilgjengelighet i form av gangavstand (maks. 10 minutter) fra nærmeste buss- eller trikkestopp, samt minimum ett konsultasjonssted innenfor en 4 kilometers radius fra Olav Tryggvason-monumentet på torvet. Maksimum ventetid på konsultasjon. Beskrives i "Vedlegg 2 - Tilbudsskjema" - arkfane 2 i kolonne H. Maksimal leveringstid fra bestillingsdato til brillene kan leveres. Beskrives i "Vedlegg 2 - Tilbudsskjema" arkfane 1. Garantiordning, inkludert omfanget av disse, beskrives under kolonne I i "Vedlegg 2 - Tilbudsskjema" arkfane 1.

    Evalueringsmetode

    Tilbyder som totalt sett vurderes til å ha beste løsning oppnår høyeste score, mens det blir gitt en poengscore som gjenspeiler relevante forskjeller i servicetilbudet nedover for øvrige tilbud. Anskaffelsesfaglig skjønn vil bli lagt til grunn for evaluering av kriteriet. Se konkurransegrunnlagets punkt 8.1 for ytterligere informasjon om evalueringsmodell.

    Beskrivelse

    Leverandør skal vedlegge en helhetlig beskrivelse av sin miljøhandlingsplan. Det er ønskelig at tilbyder skal beskrive hvordan de arbeider mot konkrete klima- og miljømål, hvilke rutiner og tiltak de har internt og eksternt for å nå gitte mål og hvordan dette arbeidet oppdateres og utvikles over tid for å sikre kontinuerlig forbedring. Videre er det ønskelig at leverandøren oppgir hvordan miljøarbeidet er forankret i virksomheten. Det er ønskelig med en tiltaksliste knyttet til tilhørende klima- og miljømål. Leverandør premieres for tallfestede mål og tiltak. Tilbyder skal inkludere mål og tiltak/rutiner for: en mer bærekraftig produksjon, for eksempel vannreduserende tiltak, gjenbruk av ressurser som metallegeringer og vann, skånsom uthenting av råstoff, bruk av fornybare ressurser, bruk av resirkulert materiale m.m. en mer miljøvennlig transport, herunder transport av råstoff og komponenter til produksjon, transport av varer fra produksjon til leverandør/forhandler mm. en mer miljøvennlig emballasje, for eksempel resirkulert emballasje, flerbruks-emballasje, emballasje som kan gjenvinnes m.m.

    Evalueringsmetode

    Anskaffelsesfaglig skjønn vil bli lagt til grunn for evaluering av kriteriet. Se konkurransegrunnlagets punkt 8.1 for ytterligere informasjon om evalueringsmodell.

    Beskrivelse

    Det vises til konkurransens krav 4.2 "Returordning av brukte og/eller ødelagte briller" og tilhørende beskrivelse. Tiltak som medfører økt levetid på brillen, forebygger sosialt utenforskap eller sårbare grupper osv. vil premieres. Tiltak som har momenter som går på bekostning av miljø eller sosiale forhold vil vurderes lavere enn tiltak som vurderes utelukkende positivt. Leverandøren som beskriver den beste løsningen for å implementere returordningen i Trondheim kommune vil premieres.

    Evalueringsmetode

    Tilbyder som samlet sett vurderes til å ha den beste ordningen og plan for implementering oppnår høyeste score, mens det blir gitt en poengscore som gjenspeiler relevante forskjeller nedover for øvrige tilbud. Anskaffelsesfaglig skjønn vil bli lagt til grunn for evaluering av kriteriet. Se konkurransegrunnlagets punkt 8.1 for ytterligere informasjon om evalueringsmodell.

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Synsundersøkelser og databriller
Lokasjon
Estimert verdi
3 500 000,00 kr

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner