Anbudsoversikt for Taksering av næringseiendommer i nye Stavanger kommune
Utgått
Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.
Brief
Eiendomstjenester
Anskaffelsens formål er å gjennomføre taksering av næringseiendommer i nye Stavanger kommune for utskriving av eiendomsskatt fra og med 2021. Med virkning fra 01.01.2020 slås kommunene Stavanger, Finnøy og Rennesøy kommune sammen til nye Stavanger. Nytt takstgrunnlag for den sammenslåtte kommunen skal være klart til 31.12.2020 slik at eiendomsskatten kan skrives ut innen 30.06.2021.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Prøv Cobrief ProOm anbudet
Kvalifikasjonskrav
Tildelingskriterier
Se hele utlysningen
- Oppdragsgiver
- Tittel
- Taksering av næringseiendommer i nye Stavanger kommune
- Kategori (CPV)
- Estimert verdi
- 3 500 000,00 kr
- Kvalifikasjonskrav 1
- Kvalifikasjonskrav 2
- Kvalifikasjonskrav 3
Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonsbevis: Som dokumentasjon vil oppdragsgiver innhente opplysninger om leverandørens foretak fra Experian (oppdragsgiver abonnerer på tjenester fra Experian). Dersom leverandørens foretak er registrert utenfor Norge, må leverandøren på forespørsel kunne fremlegge dokumentasjon som godtgjør at de er registrert i et bransjeregister eller annet foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i den stat hvor de er etablert.
Krav: Leverandøren skal ha økonomisk evne til å gjennomføre kontrakten. Dokumentasjonsbevis: Som dokumentasjon vil Oppdragsgiver innhente kredittvurderingen Commercial Delphi Score fra Experian (Oppdragsgiver abonnerer på tjenester fra Experian). Leverandøren må minimum oppnå en vurdering som «kredittverdig», hvilket betyr at leverandøren må være i risikoklasse 5 eller høyere på Experians skala. Leverandøren forutsettes å ha gjort seg kjent med registrerte opplysninger om foretaket og samtykker ved sin innlevering av tilbudet til at opplysningene innhentes og legges til grunn for vurderingen av Leverandørens økonomiske forhold. Hvis Oppdragsgiver ikke finner kredittvurdering av det enkelte foretak i Experian, eller kredittvurderingen ikke er i henhold til påkrevd rating, vil Oppdragsgiver søke å få dekket sitt dokumentasjonsbehov på annen måte. Oppdragsgiver kan eksempelvis vurdere om den økonomiske evnen er tilfredsstillende ut fra de andre opplysninger som måtte foreligge i løsningen fra Experian eller etterspørre annen dokumentasjon som bekrefter at leverandøren har økonomisk evne til å gjennomføre kontrakten.
Krav: Det kreves erfaring fra relevante oppdrag. Med relevante oppdrag menes taksering av næringseiendommer og relevante eiendommer. Det kreves dokumentert meget god gjennomføringsevne. Dokumenteres ved: Leverandøren skal på forespørsel kunne fremlegge en beskrivelse av leverandørens mest relevante oppdrag (maks 3 stk.) i løpet av de siste 5 årene. Beskrivelsen må inkludere angivelse av Prosjektnavn og oppdragsgiver. Navn på referanse hos oppdragsgiver med angivelse av dennes telefon og e-postadresse. Oppdragets verdi/omfang. Tidsperiode for oppdraget. Beskrivelse av oppdraget. Beskrivelse av leverandørens rolle, oppgaver. En nærmere redegjørelse for oppdragets relevans i forhold til de ytelser som skal leveres i denne anskaffelsen. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å kontakte referansene for å få verifisert leverandørens opplysninger. Krav: Leverandøren skal ha nødvendig kapasitet til å dekke behovet ved gjennomføring av oppdraget. Dokumenter ved: Leverandøren skal på forespørsel kunne fremlegge firmaets organisasjonsplan og firmaets totale bemanning, samt vedlegge oversikt over de personer i firmaet som skal ha ansvar for dette oppdraget. Krav: Formell kompetanse for taksering av eiendomsdommer (medlem av Norges takseringsforbund eller tilsvarende). Det kreves at nøkkelperson som skal lede og ha det faglige ansvaret for oppdraget og øvrige konsulenter som skal utføre oppdraget har relevant utdanning og faglige kvalifikasjoner og relevant arbeidserfaring. Oppdraget skal ledes av en ledende-/seniorkonsulent (nøkkelperson) og oppdragsgiver forventer at ledende-/seniorkonsulent (nøkkelperson) er koblet tett på dette oppdraget. Dokumenteres ved: Leverandøren skal på forespørsel kunne fremlegge bekreftelse medlemskap i Norges takseringsforbund eller tilsvarende. Samt vedlegge CV for den nøkkelperson i firmaet som skal lede og ha det faglige ansvaret for oppdraget, og CV for samtlige øvrige konsulenter som skal bistår i utførelsen av oppdraget. Krav: Leverandøren skal ha et miljøledelsessystem for å sikre at Leverandøren er egnet til å oppfylle miljøkrav stilt i konkurransegrunnlaget og kontraktsvilkårene. Dokumentasjonsbevis: Leverandøren skal på forespørsel kunne fremlegge en kortfattet redegjørelse, maksimalt én (1) A4- side, som oppgir Leverandørens uttalte miljømål, status for miljøarbeid i egen virksomhet og planlagte tiltak, av relevans for denne kontrakt. Alternativt kan kravet dokumenteres oppfylt ved å oppfylle dokumentasjonskrav som angitt i felt D og "Attester utstedt av uavhengige organer for miljøledelsesstandarder".