Anbudsoversikt for Taksering- og verdivurderingstjenester
Utgått
Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.
Brief
Formålet med anskaffelsen er å inngå en rammeavtale med en leverandør for tjenester knyttet til taksering og verdsettelse av eiendom med blant annet inngående analyse av ulike bygg og tomter, porteføljeverdsettelse, oppdatering av eldre takster, tilstandsanalyser, teknisk due diligence (TDD), rådgivningstjenester, mm. For enklere og mindre takseringstjenester i forbindelse kjøp og salg av mindre eiendomsobjekter som eksempelvis enkeltstående andeler, eierseksjoner og eneboliger/småhus har Boligbygg Oslo KF en annen rammeavtale som tar for seg dette.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Prøv Cobrief ProOm anbudet
Kvalifikasjonskrav
Tildelingskriterier
Se hele utlysningen
- Oppdragsgiver
- Tittel
- Taksering- og verdivurderingstjenester
- Kategori (CPV)
- Tilleggskategorier (CPV)
- Varighet
- 24 måneder
- Kvalifikasjonskrav 1
- Kvalifikasjonskrav 2
- Kvalifikasjonskrav 3
* Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. - Norske selskaper: Firmaattest. - Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.
* Leverandøren skal ha økonomisk kapasitet til å gjennomføre kontrakten. - Kredittvurdering/rating, ikke eldre enn 1 år, og som baserer seg på siste kjente regnskapstall. Boligbygg tar forbehold om selv å innhente ytterligere kredittrating eller annen økonomisk informasjon (årsregnskap inklusive noter, styrets årsberetninger og revisjonsberetninger, samt nyere opplysninger som har relevans for foretakets regnskapstall).
* God erfaring fra tilsvarende oppdrag/leveranser, det vil si oppdrag av samme art, kompleksitet, vanskelighetsgrad og omfang. - Oversikt over leverandørens viktigste, relevante leveranser de siste 3 år, herunder blant annet opplysninger om type takster/verdivurderinger, omfang, verdi, tidspunkt, og geografisk beliggenhet (liste over utvalgte kunder siste tre år skal vedlegges sammen med tilhørende kontaktinformasjon som navn, telefonnummer og e-post). Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å ta kontakt med referanser. * Det kreves at leverandøren har et tilfredsstillende kvalitetssikringssystem. - Attest for firmaets kvalitetssystem/styringssystem utstedt av uavhengige organer som bekrefter at leverandøren oppfyller visse kvalitetssikringsstandarder, eksempelvis ISO-sertifisering. Oppdragsgiver godtar også annen dokumentasjon som viser at leverandøren har likeverdige kvalitetssikringstiltak.