Anbudsoversikt for Tjenestekonsesjonskontrakt - Dagligvarer til brukere i hjemmetjenesten

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Produksjon av brød og ferske konditorvarer

Bærum kommune v/ Pleie og omsorg, heretter kalt oppdragsgiver, inviterer med dette leverandører av dagligvarer på internett til å inngi tilbud på tjenestekonsesjonskontrakt for en særlig rett til å levere dagligvarer til innbyggere med vedtak på handling (etter helse- og omsorgstjenesteloven) i Bærum kommune. Tjenestekonsesjonskontrakten skal inngås med én leverandør som skal levere hele tjenesten og dagligvarene i sin helhet.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Tjenestekonsesjonskontrakt - Dagligvarer til brukere i hjemmetjenesten
Estimert verdi
73 000 000,00 kr
Kvalifikasjonskrav 1

Firmaattest Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav Norske selskaper: Firmaattest Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister, eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert
Kvalifikasjonskrav 2

Økonomi Leverandøren skal ha en økonomisk og finansiell soliditet som gir oppdragsgiver trygghet for at leverandøren vil være økonomisk levedyktig i hele avtaleperioden. Kredittverdigheten som legges til grunn for å bli kvalifisert for denne konkurransen er A eller 5 (kredittverdig). Leverandører med lavere rating vil kunne bli avvist. Dokumentasjonskrav Oppdragsgiver vil selv innhente utvidet rapport. Rapporten inneholder bl.a. revisors beretning, negative betalingsanmerkninger, regnskap og ratinghistorikk, og baserer seg på siste kjente regnskapstall. For norske selskaper som leverer inn tilbud på vegne av et utenlandsk selskap, vil utvidet rapport fra det norske selskapet bli vurdert. Selskaper uten tilfredsstillende kredittvurdering, nystartede selskaper med kredittrating AN, enkelte utenlandske selskaper eller selskaper uten innrapporteringsplikt til Brønnøysundregistrene vil ikke alltid kunne dokumentere at kravet er tilfredsstilt. I slike tilfeller vil det likevel kunne kompenseres med tilfredsstillende kredittvurdering som gir en tilsvarende sikkerhet for gjennomføringsevnen. Slik alternativ dokumentasjon skal følge som en del av tilbudet. Dersom leverandøren har gyldige grunner til ikke å kunne fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiver har anmodet om, kan leverandøren godtgjøre sin økonomiske og finansielle stilling med ethvert annet dokument som oppdragsgiver anser egnet. Skatteattester Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til skatte- og merverdiavgiftsinnbetaling. Dokumentasjonskrav Attest for skatt og merverdiavgift. Attest for skatt og merverdiavgift utstedes enten av det lokale skattekontoret eller skatteoppkreverkontoret der hvor leverandøren har sitt hovedkontor. Attesten hentes ut fra Altinn.no. Attesten skal ikke være eldre enn 6 måneder fra tilbudsfristens utløp. Norske leverandører som ikke er merverdiavgiftspliktige skal fremlegge bekreftelse fra skattemyndighetene om dette. Utenlandske leverandører skal fremlegge attester fra tilsvarende myndigheter som de norske.
Kvalifikasjonskrav 3

Gjennomføringsevne Det kreves at leverandøren har en organisasjon som har kapasitet til å gjennomføre i henhold til kontrakten. Dokumentasjonskrav En beskrivelse av leverandørens tekniske personell eller tekniske enheter leverandøren disponerer over til oppfyllelse av kontrakten, enten de tilhører foretaket eller ikke. En beskrivelse av hvordan leverandøren skal gjennomføre og løse oppdraget Erfaring Det kreves god erfaring fra tilsvarende oppdrag. Med tilsvarende oppdrag menes for eksempel levering til andre kommuner. Dokumentasjonskrav Liste over de viktigste leveranser eller utførte tjenester de siste tre år, herunder opplysninger om verdi, tidspunkt, samt navnet på den offentlige eller private mottaker med kontaktinformasjon for ev. referanseinnhenting. For nyetablerte selskaper kan leverandøren basere seg på de ansattes erfaring med tjenesten fra tidligere arbeidsforhold de tre siste år. Oppdragsgiver vil under dette punktet kun vurdere om leverandøren som leverandør har tilstrekkelig erfaring med tilsvarende oppdrag. Kvalitetsstyringssystem Det kreves et godt og velfungerende kvalitetsstyringssystem for de ytelser som skal leveres. I begrepet kvalitetsstyringssystem ligger det bl.a. at leverandøren har en bevissthet rundt eksempelvis kvalitetsmål, planlegging, sikring, avvikshåndtering og kvalitetsforbedring. Dokumentasjonskrav Redegjørelse for leverandørens kvalitetsstyringssystem. Hvis rutinene er beskrevet i virksomhetens kvalitetssystem i henhold til ISO 9001:2015, eller tilsvarende, eller tilsvarende 3. parts verifiserte systemer, skal gyldig sertifikat, samt kopi av relevante rutiner fremlegges. Miljøledelsessystem Det kreves systemer og rutiner som sikrer lav miljøbelastning ved utførelse av leveransen. Miljøledelsessystemet må blant annet sikre kontinuerlig forbedring på: organisasjonens kompetanse på miljø og sikkerhet ytelsens klimapåvirkning Dokumentsjonskrav Redegjørelse for leverandørens miljøledelsessystem herunder transport og returordning av emballasje. Hvis rutinene er beskrevet i virksomhetens kvalitets- eller miljøledelsessystem i henhold til ISO 14001, Miljøfyrtårn, EMAS eller tilsvarende, eller tilsvarende 3. parts verifiserte systemer, skal gyldig sertifikat, samt kopi av relevante rutiner fremlegges.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner